Hurdan är belysningen med UFO respektive Acerbis?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Fick möjlighet att köpa ett begagnat Acerbis Diamond till hojen men fick sagt att det skulle vara dålig belysning.
Det jag ville veta var av någon av er som har haft eller har någon erfarenhet angående dessa hur pass bra belysningen är. Självklart vill man ju kunna köra i mörker.
Tack på förhand.

Bifogat

• diamond.jpg
    diamond.jpg
    5.1 KB · Visningar: 92
Man ser inte ett skit... men snyggt är det.... :tummenupp

Instämmer du köper inte dessa för att åka omkring i mörker de är enbart för posören i dig..... Det finns en variant av den på bilden med en stor spot som ger bättre ljus men fortfarande inte i närheten av vad en godkänd H4 insats ger.

Jag hade en Acerbis Diamond på min Bandit, men idag la jag upp lampan på vinden...

Vad tycker ni då.. ska jag köpa en Acerbis?.. photoshopade lite.. är inte så värst duktig. Hade ingen bild på min egna hoj men tyckte denna blev rätt så snygg.
Min hoj ska in på lackning nu i vinter, kawasakigrön inkl fäljar, och kåpan också i så fall om jag köper den.

Bifogat

• prov2.JPG
    prov2.JPG
    67.1 KB · Visningar: 123
Last edited:
Elgasen skrev:
Jag hade en Acerbis Diamond på min Bandit, men idag la jag upp lampan på vinden...
Så du rekommenderar den inte då med andra ord. :(
fy vad tråkigt.. jag som trodde jag gjorde en bra investering.

philsson skrev:
Vad tycker ni då.. ska jag köpa en Acerbis?.. photoshopade lite.. är inte så värst duktig. Hade ingen bild på min egna hoj men tyckte denna blev rätt så snygg.
Min hoj ska in på lackning nu i vinter, kawasakigrön inkl fäljar, och kåpan också i så fall om jag köper den.

Hoppas du inte tänker ha den så högt på din egen hoj sen.

Sänk ner den en liten bit, kommer se bättre ut, inte för att lampan e snygg ens men ändå.

Tycker det finns snyggare lampor än den där.

Jag har en Acerbis DHH 2 den med en stor rektangulär reflektor i mitten... Om man ska köra med en lampa som passar direkt i den så får man köra med "moppe ljus kvalite", men på några tyska hemsidor så kan man läsa om hur man gör för att sätta in en H4 lampa i sin DHH 2 :)

T.ex på www.dt125.de Gå in på "Werkstatt", sedan till höger så finns en lista, där trycker du på "How To Do" och sedan H4 in DHH.

Greets / tvålen

tvålen skrev:
Jag har en Acerbis DHH 2 den med en stor rektangulär reflektor i mitten... Om man ska köra med en lampa som passar direkt i den så får man köra med "moppe ljus kvalite", men på några tyska hemsidor så kan man läsa om hur man gör för att sätta in en H4 lampa i sin DHH 2 :)

T.ex på www.dt125.de Gå in på "Werkstatt", sedan till höger så finns en lista, där trycker du på "How To Do" och sedan H4 in DHH.

Greets / tvålen
Fattar inte tyska. :hihi men alltså det är ju inte ens liknande på den va som på Diamond?.. :va

tvålen skrev:
Nej, men endå... :tungan
haha :P
Om jag får dra en slutsats då :P det kommer att bli skitdålig belysning och jag kommer köra in i många älgar.. men är det inte värt att köpa det för utseendets skull?. :tomten

jag har ett acerbis cyclops på min.. det lyser faktiskt upp ganska bra.. blev ännubättre när jag bytte till en lampa med xenongas i!

myspinnen skrev:
jag har ett acerbis cyclops på min.. det lyser faktiskt upp ganska bra.. blev ännubättre när jag bytte till en lampa med xenongas i!
Hur ser den lycktan ut. :S tror inte jag har hört om den förut facktiskt.. du har inte lust att lägga upp en bild på en sån? och vad är en Xexongaslampa föresten :S aldrig hört om de heller. nåt som går montera på Diamond? :confused:

philsson skrev:
Så du rekommenderar den inte då med andra ord. :(
fy vad tråkigt.. jag som trodde jag gjorde en bra investering.

Den lyser skit, men ser ganska fräck ut. Hade det varit bättre ljusbild och plats för orginalinstrumenten så hade den suttit kvar! :tummenupp

philsson skrev:
Hur ser den lycktan ut. :S tror inte jag har hört om den förut facktiskt.. du har inte lust att lägga upp en bild på en sån? och vad är en Xexongaslampa föresten :S aldrig hört om de heller. nåt som går montera på Diamond? :confused:

lampan:
http://www.motorcycle-superstore.com/item.aspx?style=12368&department=661&Division=6

lyset (finns även i krom...):
http://www.acerbis.com/ecat/bike/head_taillights/Head-Taillights204.jpg

men det är klart.. inte lika bra som det jag hade på r6an.. men mycket bättre än honda xr orginal.. hursomhelst. duger för mig 96% av sommaren!

Elgasen skrev:
Den lyser skit, men ser ganska fräck ut. Hade det varit bättre ljusbild och plats för orginalinstrumenten så hade den suttit kvar! :tummenupp
Det är ganska så fet instrumentbräda på NS tyvär.. vet inte hur pass den kommer passa.

Bifogat

• instrument.jpg
    instrument.jpg
    50.9 KB · Visningar: 65
Hadde en likadan som på bilden på min förra hoj, tyckte den funka bra. Håller på med en ny fighter så det blir nog en sån igen......

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...