Hur vet tjuvarna var hojarna finns?

Inte MC-relaterat, men lite om att man inte ska underskatta buset: En polare (egen företagare med en del svarta pengar) fick inbrott i sin villa, tjuvarna gick in utan att röra något annat och rakt på kassaskåpet som dom spettade upp. Jag har varit där i en massa år och sprungit runt i kåken, men visste inte ens att skåpet existerade. Så jag tror inte att det hjälper att maska nummerplåten i en Blocketannons, utan dom hittar den ändå.

Ok, din polare har bekanta som baxade hans skåp i villan, och det betyder alltså att det är meningslöst att maska regplåten på blocket:confused:

Ett jävligt HETT tips är att när man annonserar hojen så skriv fan inte ut adressen och visa inga reg-nr. + att jag har skyddad adress så de får vända sig till polisen eller folkbokföringen om de vill veta vart jag bor!

Sedan om man vet att man inte ska ut och rulla med hojen på ca 1 vecka så plocka av framhjulet och ställ det någonstans i huset, eller något annat visentligt som tanken eller så! De stal polarens hoj, sedan så när han köpte ny började han plocka av sitt fram hjul, tank eller liknande! De kom givetvis 4 veckor senare typ och bröt upp garaget mitt i natten men de blev så jävla besvikna så de slog med en hammare och bucklade tanken + att de stal med sig en bultsax haha!

Ett jävligt HETT tips är att när man annonserar hojen så skriv fan inte ut adressen och visa inga reg-nr. + att jag har skyddad adress så de får vända sig till polisen eller folkbokföringen om de vill veta vart jag bor!

Sedan om man vet att man inte ska ut och rulla med hojen på ca 1 vecka så plocka av framhjulet och ställ det någonstans i huset, eller något annat visentligt som tanken eller så! De stal polarens hoj, sedan så när han köpte ny började han plocka av sitt fram hjul, tank eller liknande! De kom givetvis 4 veckor senare typ och bröt upp garaget mitt i natten men de blev så jävla besvikna så de slog med en hammare och bucklade tanken + att de stal med sig en bultsax haha!

Haha vilken jävla blåsning :rofl hade kunnat ta emot kompanistryk endast för att få se deras miner :D

oja, vi stod i hans garage och diskuterad just hur deras miner kunde sett ut :P
Han var inte det minsta ledsen över tanken, utan bara de att de blivit så frustrerade att de knyklat till den, citat från Eirik: "HAHA, det värmer i hjärtat på mig när jag tänker på hur lipiga de måste blivit när de inte fanns några hjul på bettan"

Ett komplement om man ska sälja då är ju att köpa just ett sådant annonymt kontantkort och slänga i någon gammal extramobil. Om man är lite nojjig.

En annan bra åtgärd måste väl endå vara larm? Om jag hör att någon försöker stjäla min hoj så har jag iaf en chans att påverka.

Har man ett intresse av något, så skaffar man kunskaper om det!

Telefonnummer, Regskylt, följa efter, se när någon parkerar, Bil/släp regskylt på tex en bana, genom vänner med samma intresse (stjäla hojar). Världen är inte så stor...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!