Hur vet man att ingen rör ens hoj om den står på gatan?

Telefonräkning

Olyckligt världsmedveten
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha Fazer 600-02
Blev olagligt efter Juha Vahlkahlas (eller liknande) bilstöldsräd genom Sverige på 80-talet som slutade med åmselemorden...han kapade bilar på löpande band i norrländska byar men behövde aldrig tjuvkoppla eftersom nycklarna satt i överallt...

Så ÄR det...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Telefonräkning skrev:
Blev olagligt efter Juha Vahlkahlas (eller liknande) bilstöldsräd genom Sverige på 80-talet som slutade med åmselemorden...han kapade bilar på löpande band i norrländska byar men behövde aldrig tjuvkoppla eftersom nycklarna satt i överallt...

Så ÄR det...

Föregångaren/förebilden till GTA?

750RR
 

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kramforce
Hoj
Kreidler
För att skydda hoj på gatan köp ett larm såsm tex spyballe och köp till en beeper (ungefr som en personsökare fast kopplad till hoj) som man tar med in och lägger under kudden tillsammans med smith & wesson .457
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
v-g skrev:
För att skydda hoj på gatan köp ett larm såsm tex spyballe och köp till en beeper (ungefr som en personsökare fast kopplad till hoj) som man tar med in och lägger under kudden tillsammans med smith & wesson .457

Har larm, men ingen beeper.
Jag har köksfönstret öppet och hör DEFINITIVT om larmet går igång.
Jag akn inte sova med min under kudden, det känns inte bra alls så den ligger på ett litet bord intill dörren så man kan ta den på vägen ut.
Frågan är sen den: Ska man springa till köket och skrika på dem eller ner direkt?

Larmet har gått igång EN gång endast här nere och då sprang jag ner och gjorde bort mig ganska bra. Fast då VET de ju att jag sover med ett öga öppet tycker jag.....
Jag är inte kompis med mina grannar ett dugg så jag bryr mig inte så värst, mest pinsamt om det är folk amn känner som finns nere på gatan och sen kommer man halvnaken som en beväpnad vilde :rodnar
Så allt skit ni hör om mig i stan är just SKITSNACK, jag e ju bara rädd om mina leksaker....

750RR
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Finns larm som ringer upp din mobiltelefon, finns även såna som pratar, D.v.s. säger typ: "Step away from the veichle" eller om dom kan svenska kanske.
Går inte packet så startar larmet, stängs givetvis av med fjärr.
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Det råkar hända mig me ca 2 gånger i veckan.. :-(
 

Diversion

Guest
berggren_martin skrev:
Var är det för sjukt med det?


Det är jävligt sjukt för att det delvis fritar tjuven från ansvar och på typiskt svenskt vis lassar över en del på offret.

Skall Ica ställas till svars vid snatteri för att varorna var utplacerade på ett så lättillgängligt ställe?

Även om en bil/hoj står obevakad på tomgång så skall den få stå kvar där för det är inte din bil. Så enkelt är det. Om någon stjäl den så är det tjuvens ansvar till 100%
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Inställningen att de "är ditt fel" är tämligen vanlig i Sverige (tack (s) ). Bland datanördarna är den nästan allenarådande.
Hittar man ett säkerhetshål "måste" man göra ngt sattyg typ virus, eller in och klottra på sidan "för att påvisa den dåliga säkerheten".
Hittar jag en öppen dörr, t ex till en bostad, inte går jag in och stjäl lite smycken+videon "för att påvisa att dörren var öppen", nej, jag meddelar lgh-innehavaren..
Känner jag ett tvångsmässigt behov att sno en bil/hoj enbart för att nycklarana sitter i? Knappast..
Detta beteende är ngt som utvecklats under ett par decennier, (varför bör jag nog inte (s)äga), och bättre kommer det inte att bli - så håll i nycklarna..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Kahobe skrev:
Inställningen att de "är ditt fel" är tämligen vanlig i Sverige (tack (s) ). Bland datanördarna är den nästan allenarådande.
Hittar man ett säkerhetshål "måste" man göra ngt sattyg typ virus, eller in och klottra på sidan "för att påvisa den dåliga säkerheten".
Hittar jag en öppen dörr, t ex till en bostad, inte går jag in och stjäl lite smycken+videon "för att påvisa att dörren var öppen", nej, jag meddelar lgh-innehavaren..
Känner jag ett tvångsmässigt behov att sno en bil/hoj enbart för att nycklarana sitter i? Knappast..
Detta beteende är ngt som utvecklats under ett par decennier, (varför bör jag nog inte (s)äga), och bättre kommer det inte att bli - så håll i nycklarna..

Jag brukar gå in genom öppna dörrar till hus o liknande och sätta mig i köket för att ta en smörgås och ett glas mjölk :)

Nej... hittar man husnycklarna i dörren ringer man på och lämnar över dem till en chockad person.

Man får inte ta det som inte tillhör en själv, då är det stöld.

750RR
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top