Hur vet jag om min EXUP är trasig och hur fixar jag det?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Nu när jag kör min R1 så skiter jag inte ner mig lika vansinnigt som jag gjorde förr, jag har kommit fram till att det finns 2 alternativ.
1: Jag har blivit "van" effekten.
2. Exupen är trasig.

Tycker hojen är slöare än vad den har varit förut mellan tomgång och kanske 8krpm. Under 4krpm så "bluddrar" den lite känns det som, som att den inte hänger med på något sätt om man ger full gas.
Det står även "63", "74" och "84" i temperaturmätaren när jag vrider på tändningen, är detta något slags felmedelande?

Hur kollar jag om det är Exupen som krånglar och hur fixar jag det?

Hojen skjuter mycket när jag motorbromsar, kan det har något med saken att göra?

Hojen är en '99 R1, röd, (matchar mitt poserställ) :D
 
Last edited by a moderator:
Hagster skrev:
Nu när jag kör min R1 så skiter jag inte ner mig lika vansinnigt som jag gjorde förr, jag har kommit fram till att det finns 2 alternativ.
1: Jag har blivit "van" effekten.
2. Exupen är trasig.

Tycker hojen är slöare än vad den har varit förut mellan tomgång och kanske 8krpm. Under 4krpm så "bluddrar" den lite känns det som, som att den inte hänger med på något sätt om man ger full gas.
Det står även "63", "74" och "84" i temperaturmätaren när jag vrider på tändningen, är detta något slags felmedelande?

Hur kollar jag om det är Exupen som krånglar och hur fixar jag det?

Hojen skjuter mycket när jag motorbromsar, kan det har något med saken att göra?

Hojen är en '99 R1, röd, (matchar mitt poserställ) :D

JA det är felkoder, den har garanterat gått in i nått safe mode. HAr du verkstadsmanualen ??
 
lättast är att kolla vajrarna till servomotorn om dom rör sig när du gasar genom registret, om inte så fungear inte avgasporten.

men det troliga är att du har blivit van, tar ca 1,5mil varje vår innan man tycker aset är stendött och man vill ha mer effekt :4skrika
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top