hur varmt avgasrör?

Har du skruvat förgasare på en TT350? Det är ett ganska speciellt dubbelförgasararrangemang där man kombinerar en trottelförgasare med en CV gasare...

Besök http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...CARBURETOR&F=YA-TT-A-350_ah&L2=YA-TT-A-350_ah för en sprängskiss....

Hur menar du att en fallerande choke skulle resultera i snål gång?

Skulle pryl märkt 25 (det jag kallar chokereglage) falla av eller av annan anledning gå sönder så att det drar luft den vägen så leder det till fetare gång.

Imponerande sida:tummenupp Nej jag har bara tagit bort & ersatt sånt dubbelmontage, på en TT600.

Då väntar vi bara på trådstartaren så kanske han kan belysa vad verkstaden gjorde, och kanske berätta vad som gjorde att den gick varm.

Menar du att denna förgasare vid chokning ökar bränslemängden, snarare än minskar luftmängden, så stämmer kanske din teori.

ok ok många teorier här =) så om jag förstår er rätt så skulle även ett insugnings gummi som läcker kunna resultera i att den går varmare än normalt!? och ja det är ett väldigt underligt arrangemang av dubbelförgasare på min hoj. faktist aldrig sett nåt liknade =)

Njae jag kan inte säga precis vad verkstaden gjorde. förra ägaren var tom större klåpare än mig vad gäller motorer ;) men den gick så pass varm för han att kåpan vid slutdämparen smälte och den gick fruktansvärt dåligt. han sa att dom rev förgasaren 2ggr innan dom såg att nåt gummi till choken var borta och därav felet.

Last edited:
Menar du att denna förgasare vid chokning ökar bränslemängden, snarare än minskar luftmängden, så stämmer kanske din teori.

Det är just det choke-reglatet gör på förgasare. Öppnar upp en extra bränsleväg och motorn suger då i sig mer bränsle. En del bilförgasare fungerar choken tvärtom, ett spjäll som stoppar luften.

svart skulle jag påstå. men skulle ut å testköra den nyss. då ville den knappt starta och dog hela tiden. hörde ett pys ljud från vänster sida varje gång den dog. visade sig att insugningsgummit spruckit :( så där är väl en orsak!? bara å köpa nytt å testa igen.

svart skulle jag påstå. men skulle ut å testköra den nyss. då ville den knappt starta och dog hela tiden. hörde ett pys ljud från vänster sida varje gång den dog. visade sig att insugningsgummit spruckit :( så där är väl en orsak!? bara å köpa nytt å testa igen.

där har du problemet =):tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...