Hur varma blir era hojar?

Moneyline

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
k7 750
Hur varma blir era hojar när ni kör i stadstrafik?
Samt landsväg?
Vad påverkar mera temperaturen..?

Tycker min blir ovanligt varm.. :va

Brukar ligga på 75 grader när jag kör landsväg.
Annars i stan så kan den ibland gå upp till 100 grader, och när jag står still så brukar fläkten gå på när den går över 100, men aldrig gått över 105 grader.

sporthojar är inte gjorde för att stå o koka i stadstrafik. på r6an ja hade bruka fläkten komma igång runt 105grader. skiljer väl sig lite från märke till märke.

Last edited:
Man märker skillnad på landsvägs körning och stadskörning. Motortemperaturen går upp märkbart vid varma dagar och mycket stillastående trafik.

En hårt pressat motorcykel på bana lär också göra att motortemperaturen går upp över det normala.

Misstänker du att något är fel kontakta din verkstad.

Jepp nu när det är varma dagar så blir de varma, väldigt varma. I stadstrafik drar min ganska nätt och jämt till 105c. På landsväg ligger den väl kring 80.

Min ligger runt 104 varma sommardagar när jag kör i stan och då går också fläkten igång, den har varit uppe på 107 en gång faktiskt. Men då var det en slang som hade lossnat så då tappade den allt vatten,
Men när jag inte kör i stan så ligger den på ca 77 för det mesta.

Min hoj blir så varm att den inte vill starta =/ vet inte hur varmt det är men den kokar inte i alla fall.. tomgången blir orolig och sen kan den dö och startar inte eller väldigt svår att starta.

Hur varm blir din k7a då? har en lika samma hoj.. tyckte den blev lite väl varm under helgen. I stan var den aldrig under 100grader

Har också en 750 k7 och har haft liknande funderingar. Men det var mest i stan och jag kör i princip aldrig där längre. Tyckte att ramen blev jävligt varm då och har min temp i fahrenheit så man blev lite orolig ett tag.

Men TS kan vara lugn. Bara det faktum att vi är flera i den här tråden med Gsxr 750 som tycker samma sak stärker väl teorin att det ska vara så. Dessutom körde jag hela dan i Anderstorp i söndags i typ 28 grader och sol och den kokade inte, så gasa på bara. :tummenupp

Min hoj blir så varm att den inte vill starta =/ vet inte hur varmt det är men den kokar inte i alla fall.. tomgången blir orolig och sen kan den dö och startar inte eller väldigt svår att starta.
Låter som ett el-fel med tändningen, kanske tändspolar eller cdi som "kokat" sönder. Lindningarna i tändspolen blir varma och utvidgas och efter många år och mil resulterar det i att du inte har gnista.

73-74 grader vid "körning"...

I stadskörning varmare.. vid 103-104 grader går fläkten igång.. aldrig sett den över 105

Tack alla för snabba & bra svar, nu känner jag mig lugn :Bugar

Har också en 750 k7 och har haft liknande funderingar. Men det var mest i stan och jag kör i princip aldrig där längre. Tyckte att ramen blev jävligt varm då och har min temp i fahrenheit så man blev lite orolig ett tag.

Men TS kan vara lugn. Bara det faktum att vi är flera i den här tråden med Gsxr 750 som tycker samma sak stärker väl teorin att det ska vara så. Dessutom körde jag hela dan i Anderstorp i söndags i typ 28 grader och sol och den kokade inte, så gasa på bara. :tummenupp

Gött att höra! Har samma händelse på min, att ramen blev jädrans varm. Men då är ju allt som det ska :tummenupp

Sker det nå Gsx-r samåkningar ibland? :yoparty

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!