Gårdagens mc-körning bestod av transport mellan Jönköping och Flen. Mycket trafik och poliser och inga roliga vägar gjorde att tempot var lugnt. Att hålla 120 var på många avsnitt att glömma (om man inte vill köra så vårdslöst jag inte är bekväm med). Strax efter Gränna var det helstopp på grund av en olycka men, smidig som gixxerkatten är, kunde jag och min lille moppe cruisa mellan bilarna. Måste varit en bra bit över kilometern som jag smög fram mellan bilarna med allas blickar mot mig (en del glada, en del avundsjuka och en del griniga). Måste säga att jag var positivt överraskad då de flesta var hjälpsamma och förstående genom att stänga bildörrar och gå ur vägen när jag smög fram. Självklart var det krypkörning som gällde, extra lugnt delvis på grund av att de flesta i kön var barnfamiljer, vilket också lär ha varit orsaken till de goda bemötande jag fick.
Jag övervägde flera gånger att köra i vägrenen istället, då det var mer plats där, men jag var orolig att då vara ivägen för räddningsfordon.