Hur var kvällens körning?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Själv måste jag erkänna att inte det känndes optimalt, nytt bakdäck. Saknade min kompis, körde ensam, kör långsammare, fegade ur i vissa kurvor. Fattar det inte men jag kör fortare/bättre? när det ligger nån före, hur gick det för dig ikväll? Jag önskar att jag kunde ta ett par bira ikväll men skall starta skittidigt imorrn så ni får sväva ut lite:fyllisar

Last edited:
Är väl alltid lättare att ta rygg på nån som kör snabbare än en själv?

Själv hängde jag med en kompis som köpt ny hoj och höll på med inkörningen vilket resulterade i max 90kmh, var lite halvsegt, dessutom hade väghållarna tjärgrusat stora bitar av favvovägarna söderut... :huvet

Körde några mil innan jobbet. Helt okej fart och några wheelies. Idag gick det både längre och stabilare på bakhjulet :banana

Dammade ur farsans ZX9R idag, tillsammans med en polare som rastade sin nya KTM.

Det gick riktigt bra, vi hittade en hel del otroligt trevliga vägar. Var ute från 14-hugget någon gång till 21 ungefär, så några mil hann vi med. :D

Själv missade jag precis en grävling i sisådär 160 blås:död på vägen hem från ett restaurangbesök nere på byn...
Lite små darrig fortsatte jag i liiite lugnare tempo resten av vägen. Väl hemma tog jag mig en Kapten och Cola och lovade mig själv att ha bättre viltkoll nästa gång:D

Själv tycker jag det är urmysigt med slitage längst ut på baksulan, det är precis vad min nya hojgranne har på sin CBR när jag kommer tillbaka. Kollar på mitt eget nya bakdäck, va fan, det är ju typ 2 cm kvar. Jag är en liten fegis, måste man ut på bana för att kunna gnaga på kanterna?

Själv tycker jag det är urmysigt med slitage längst ut på baksulan, det är precis vad min nya hojgranne har på sin CBR när jag kommer tillbaka. Kollar på mitt eget nya bakdäck, va fan, det är ju typ 2 cm kvar. Jag är en liten fegis, måste man ut på bana för att kunna gnaga på kanterna?

nej man lägger ner mer bara =)

Tog en tur på vad vi spanade ut som en lite lagom småtursrunda i början av säsongen med min :kär... Och upptäckte att de jävlarna har varit och lagt tjära med grus över hela jävla vägen förbi skogstibble. :mad:
Bara att vända tillbaka samma väg hem, iofs inte illa pinkat den heller, men lite snopet att inte få köra hela rundan... Och nu får man väl vänta ett tag tills gruset satt sig på den andra biten. :gråta

nej man lägger ner mer bara =)

Var inte orolig Jazen, snart skall jag till Sundsvall. Jag kan ta vägen förbi Sthlm o hämta upp dig. Du kan få köra bakom mig hela vägen till Gävle och lyssna på ditt gamla avgassystem för du kommer aldrig komma om mig, inte många kurvor på den vägen :hihi

Kan säga att gårdagens körning var både jävligt rolig och givande för det var kvällskörning på Sviestad med LMS :rock Nötte ner fegisränderna lite iaf men sparade en cm så jag har nått att göra på nästa körning också :tungan

Var inte orolig Jazen, snart skall jag till Sundsvall. Jag kan ta vägen förbi Sthlm o hämta upp dig. Du kan få köra bakom mig hela vägen till Gävle och lyssna på ditt gamla avgassystem för du kommer aldrig komma om mig, inte många kurvor på den vägen :hihi

Haha ja gör du helt rätt. Midlanda eller ska du dit bara för min skull ;) ?

Igår var det rätt mjäkig körning. Mest för att vägen var helt knökfulla med badjävlar som kör i 60 på 70 vägarna. :gnissla Tror jag körde om kanske 20-25 bilar och fick en lucka där jag inte såg några bilar, på min favoritsträcka, och i min favoritkurva där jag nu har 100% knäskrap bara jag slipper bilar. Och YES det var fritt där med, inga rackarns bilar där inte! Känslan är väldigt bra när man tycks se mötande bilar i princip rycka sig in mot deras dikes-sida i kurvan där den nye Rossi kommer farande. :rolleyes:

Så i det hela taget: 90% av tiden sög, för efter min favoritkurva kom jag ikapp en orm av bilar på kanske 15 st med en piketpolis näst längst fram. :gråta Men jag fick ju ändå in min kurva. Så jag var glad ändå! :rock

Gårdagens mc-körning bestod av transport mellan Jönköping och Flen. Mycket trafik och poliser och inga roliga vägar gjorde att tempot var lugnt. Att hålla 120 var på många avsnitt att glömma (om man inte vill köra så vårdslöst jag inte är bekväm med). Strax efter Gränna var det helstopp på grund av en olycka men, smidig som gixxerkatten är, kunde jag och min lille moppe cruisa mellan bilarna. Måste varit en bra bit över kilometern som jag smög fram mellan bilarna med allas blickar mot mig (en del glada, en del avundsjuka och en del griniga). Måste säga att jag var positivt överraskad då de flesta var hjälpsamma och förstående genom att stänga bildörrar och gå ur vägen när jag smög fram. Självklart var det krypkörning som gällde, extra lugnt delvis på grund av att de flesta i kön var barnfamiljer, vilket också lär ha varit orsaken till de goda bemötande jag fick.

Jag övervägde flera gånger att köra i vägrenen istället, då det var mer plats där, men jag var orolig att då vara ivägen för räddningsfordon.

Gårdagens mc-körning bestod av transport mellan Jönköping och Flen. Mycket trafik och poliser och inga roliga vägar gjorde att tempot var lugnt. Att hålla 120 var på många avsnitt att glömma (om man inte vill köra så vårdslöst jag inte är bekväm med). Strax efter Gränna var det helstopp på grund av en olycka men, smidig som gixxerkatten är, kunde jag och min lille moppe cruisa mellan bilarna. Måste varit en bra bit över kilometern som jag smög fram mellan bilarna med allas blickar mot mig (en del glada, en del avundsjuka och en del griniga). Måste säga att jag var positivt överraskad då de flesta var hjälpsamma och förstående genom att stänga bildörrar och gå ur vägen när jag smög fram. Självklart var det krypkörning som gällde, extra lugnt delvis på grund av att de flesta i kön var barnfamiljer, vilket också lär ha varit orsaken till de goda bemötande jag fick.

Jag övervägde flera gånger att köra i vägrenen istället, då det var mer plats där, men jag var orolig att då vara ivägen för räddningsfordon.
Å andra sidan så borde du ju snabbt och smidigt kunna ställa dig mellan två bilar när du ser räddningsfordonet komma. När de sedan passerat kan du ju backa ut på vägrenen igen. :)

Det kan visserligen bli lite svettigt om det står många bilar utan lucka mellan varandra på rad.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti