Hur var det nu igen med blandskruvarna?

gasolmannen

Nytt nick - gasolis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
1100R...utan vatten!!
Genom att skruva UT dom så blir blandningen Fetare? Rätt?

Cykeln går fint runt 4000 rpm och uppåt.
Det är varvtalen därunder som bråkar.

Bytte lågfartsmunstyckena från 40 till 30 idag eftersom
den bluddrade utan att blandskruvarna kunde "fixa felet".

Men, den blev ännu sämre efter bytet så nu verkar det ju
som om det antagligen är större storlek som behövs?

Byter till 45 i morgon så får vi se hur det funkar.

Tips någon?
 
Re: Re: Hur var det nu igen med blandskruvarna?

UrbanTiger skrev:
Skruvar man ut dom så ska blandningen i normalfallet bli magrare.
Bara på Puch Dakota med Bing förgasare och ställbart munstycke som det är åt andra hållet.

Hmm, nu vart det krångligare. Med 30 munstyckena och
blandskruvarna 2,5 varv ut gick den bättre än med
skruvarna bara 0,5 varv ut.
Det skulle ju kanske betyda att jag måste gå NER istället
i storlek? Har iofs inte hunnit testa ordentligt än.

En annan sak - blandskruvarna på gammelgixxern är ju inte
direkt lätta att komma åt (de inre). Tips på smart verktyg
emottages tacksamt (trångt satan).
 
Enligt hyggligt pålitliga källor skruvar man skruvarna utåt för fetare blandning. Mitt verktyg? En enkrona :D Det ser väl ganska lika ut på originalgasarna, på mina RS funkar en enkrona överlägset. Om du lossar mittendelarna på kåporna så kommer du åt mycket bättre. Ett tips: generatorn är varm om du nyss har kört :eek:
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Enligt hyggligt pålitliga källor skruvar man skruvarna utåt för fetare blandning. Mitt verktyg? En enkrona :D Det ser väl ganska lika ut på originalgasarna, på mina RS funkar en enkrona överlägset. Om du lossar mittendelarna på kåporna så kommer du åt mycket bättre. Ett tips: generatorn är varm om du nyss har kört :eek:

Varmt så in i hel***e!!!!! :crash

Minns att detta diskuterades innan sista serverkraschen.
Stämmer dina källor så blir jag genast säkrare på att jag
ska öka i storlek.

Ehh, enkrona funkar ju inte om man inte slipar till den.
Skruvarna på originalarna sitter ju i ett "rör".

(skitmåsteskaffaRS syndromet ger sig nu till känna) :D
 
gasolmannen skrev:
Tack för länken andersbrink. Kanonsida :tummenupp

Ps. såg dig i Västerås. Satan vad det gick. Fy fan va vi garva.
Var ju inte beredda på att du skulle sticka iväg så in i hel***e :bow

...och jag som svor och ondgjorde mig över att skiten gick som en loska. :) Den gjorde 5.80 i höstas och har gjort 5.60 som bäst men nu bara 6.20 med spinnade däck. Himla kul å ha en "tjejhoj" som går bra. Fortare kommer det att gå. Ska ta bort den blå tuben och försöka mig på Bike Weekend, hoppas jag får köra. Lixom, regbesiktad precis som den såg ut i torsdags.
 
Ang. problemet att skruva:

Vet inte hur det ser ut på andra hojar men på min gamla brukade jag ta en bits och använda som skruvmejsel...de sitter ju oftast inte hårt så det funkade utmärkt. Är det riktigt trångt kan man alltis stoppa bitsen i en liten spärrnyckel.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top