CHROLO skrev:
Jag känner inte igen den bilden du målar upp av en aggressiv, korrumperad poliskår.
Även jag har ibland synpunkter på mina kollegors sätt att sköta sitt jobb. Dock har jag förmånen att kunna framföra den direkt till de det berör på neutral mark. Under de år som jag jobbat ute så har jag faktiskt aldrig hört en aggressiv hotande kollega försökt tvinga på någon böter. Jodå min hörsel är fullgod.
...
Jag har endast träffat EN (1) polisman som har talat i normal ton till mig o inte "hotat" o varit allmänt mkt otrevlig o hotfull mot mig!!!!
Men o andra sidan får jag skylla mig själv
Jag har ju hållit på med sådan "grov kriminell verksamhet" ju (man kan iaf tro det pga av polisens aggerande)
Tidigt -90 tal körde jag med en gamal camoro o lekte DÅ började mina kontakter med polisen

Men då var det inte sååå farligt utan dom stoppa mig i tid o otid för o "kontrollera" mig

= Mkt irriterande
Mitten av -90 talet håll jag på med techno o technofester o då blev man tagen som en mkt grov kriminell person :kocko Man blev utdragen från fester där dom skulle "kontrollera" en om man hade tagit droger (undra hur acceptabelt det skulle vara på cafe opera

) Polisen var mkt aggresiva o mitt polishat gror mkt snabbt

Jag gjorde inte EN (1) endaste olaglig grej under mina år som rejvare men likförbannat blev jag mkt illa behandlad av polisen VARJE helg!!!!
Slutet av -90 till dagens datum kör jag hoj... Dom få ggn jag har varit tvungen att prata med polisen har dom skrikigt o hotat mig som om jag vore jordens avskum... O för vad

Jo, en ggn hade jag ingen regplåt på (oj, vad farligt

) Ett par andra ggn hade dom minsan SETT mig köra på bakhjulet... (Öhh, dra den där historian om rödluvan när du e på G)
Men visst jag åkte en liten bit på slangen o polisen såg... Resultatet var: 4st polisbilar o 3st polismotorcycklar som i "jagade" mig

i ca 200m till nästa rödlyse

O gissa vad jag fick utskällning o HOT!!! Nu jävlar kommer "ngn polisman vars namn jag ej kommer ihåg" o då ska du akta dig för han HATAR sådana som du!!! Du kommer få sååååå mkt utskällning o ditt körkort kan du glömma att du ska få ha kvar... osv,osv!!! O personen dyker upp o kör en gestapo variant där han försöker skrika så mkt att jag ska bli döv alt ramla omkull av hans svammel om galningar o idioter o dyl...
Detta e bara ett accplock av vad man får höra av våra såkallade poliser!!!
Om nu dom hade pratat i normal ton så hade man KANSKE lyssnat till vad dom säger... Men dessa adrinalinstinnade "supersnutar" som skriker värre än en stucken gris lyssnar jag ALDRIG till o kommer heller ALDRIG o göra det!!!
E det så proffisionelt att skrika ist för att tala i lugn o normal ton!!!
(den enda polisen som var lugn o sannsad jag har träffat var en mc-polis i sthlm)
.../Yoshi