Hur var det med snuten nu igen?

UrbanTiger skrev:
Så om jag gör en anmälan om tjänstefel ang. händelsen i början av maj så blir två tomtar av med jobbet och får gå ABF-kurs till lokalvårdare :banana

Sanitetstekniker heter det!

Alvarligt talat, varför har du inte gjort någon anmälan ännu? Var det två olika poliser det handlar om?

Berätta mera.

CHROLO skrev:
Jag känner inte igen den bilden du målar upp av en aggressiv, korrumperad poliskår.
Även jag har ibland synpunkter på mina kollegors sätt att sköta sitt jobb. Dock har jag förmånen att kunna framföra den direkt till de det berör på neutral mark. Under de år som jag jobbat ute så har jag faktiskt aldrig hört en aggressiv hotande kollega försökt tvinga på någon böter. Jodå min hörsel är fullgod.
...

Jag har endast träffat EN (1) polisman som har talat i normal ton till mig o inte "hotat" o varit allmänt mkt otrevlig o hotfull mot mig!!!!

Men o andra sidan får jag skylla mig själv :rolleyes:
Jag har ju hållit på med sådan "grov kriminell verksamhet" ju (man kan iaf tro det pga av polisens aggerande)

Tidigt -90 tal körde jag med en gamal camoro o lekte DÅ började mina kontakter med polisen :huvet Men då var det inte sååå farligt utan dom stoppa mig i tid o otid för o "kontrollera" mig :va = Mkt irriterande

Mitten av -90 talet håll jag på med techno o technofester o då blev man tagen som en mkt grov kriminell person :kocko Man blev utdragen från fester där dom skulle "kontrollera" en om man hade tagit droger (undra hur acceptabelt det skulle vara på cafe opera :va ) Polisen var mkt aggresiva o mitt polishat gror mkt snabbt :fakta Jag gjorde inte EN (1) endaste olaglig grej under mina år som rejvare men likförbannat blev jag mkt illa behandlad av polisen VARJE helg!!!!

Slutet av -90 till dagens datum kör jag hoj... Dom få ggn jag har varit tvungen att prata med polisen har dom skrikigt o hotat mig som om jag vore jordens avskum... O för vad :va Jo, en ggn hade jag ingen regplåt på (oj, vad farligt :hihi ) Ett par andra ggn hade dom minsan SETT mig köra på bakhjulet... (Öhh, dra den där historian om rödluvan när du e på G)
Men visst jag åkte en liten bit på slangen o polisen såg... Resultatet var: 4st polisbilar o 3st polismotorcycklar som i "jagade" mig :va i ca 200m till nästa rödlyse :hihi O gissa vad jag fick utskällning o HOT!!! Nu jävlar kommer "ngn polisman vars namn jag ej kommer ihåg" o då ska du akta dig för han HATAR sådana som du!!! Du kommer få sååååå mkt utskällning o ditt körkort kan du glömma att du ska få ha kvar... osv,osv!!! O personen dyker upp o kör en gestapo variant där han försöker skrika så mkt att jag ska bli döv alt ramla omkull av hans svammel om galningar o idioter o dyl...

Detta e bara ett accplock av vad man får höra av våra såkallade poliser!!!

Om nu dom hade pratat i normal ton så hade man KANSKE lyssnat till vad dom säger... Men dessa adrinalinstinnade "supersnutar" som skriker värre än en stucken gris lyssnar jag ALDRIG till o kommer heller ALDRIG o göra det!!!

E det så proffisionelt att skrika ist för att tala i lugn o normal ton!!!

(den enda polisen som var lugn o sannsad jag har träffat var en mc-polis i sthlm)

.../Yoshi

CHROLO skrev:
Det är nog faktiskt inte så att polisen har någon särskild skyldighet att förklara villka rättigheter man har. Jag tycker att det hör till folkvett att göra det.
Om polismannen ljög i rätten förutsätter jag att du gjorde en anmälan för mened. Följde han inte de föreskrifter som gäller vid hastighetsövervakning så är det tjänstefel och sammantaget inte stor risk att han får behålla jobbet.
Han kan se fram mot ett kännbart bötesstraff.

I detta fall tycker jag faktiskt att han hade skyldighet då jag nekade till förseelsen upprepade gånger innan han skrev ut bötesföreläggandet (och jag var dessutom inte det minsta otrevlig mot honom)!

Nog har tanken om att anmäla polismannen funnits men jag tycker inte det känns särskilt lönt. Känns bara som om han (och vissa av hans kollegor) kommer att jävlas ännu mer med mig då. Och nu när jag vet hur jäkla lite mitt ord väger mot en polismans i tingsrätten törs jag inte chansa! Som tur är går denna förbittrade man i pension ganska snart förhoppningsvis (tycker faktiskt lite synd om honom) Är mer förbannad på åklagaren som inte alls höll sig till fakta och tingsrättsledamöterna som inte ens verkade ha övervägt att polisen faktiskt kan ha gjort fel trots lång erfarenhet osv. dvs. dom utgick ifrån att jag ljög och att polisen alltid gör rätt trots den bristfälliga mätningen som låg som bevis.

På tal om att alla poliser är idioter håller jag faktiskt inte med. Av dom 4 ggr jag i olika sammanhang har varit kontakt i polisen har 2 st vart jäkligt trevliga och hjälpsamma, och i dom två andra fallen har dom vart stora idioter bla. då polisen i fallet nämt ovan och i ett annat fall var det en ung nyutbildad polis med självförtroendeproblem som stod och ylade och skrek (i samband med en bilbogsering ur ett dike) tills det det att jag lugnt och stilla frågade om han skulle stå på vägen och skrika eller göra sitt jobb och hjälpa till och reda upp situationen. Slutsatsen är då att 50% av poliserna och schyssta och andra hälften är idioter :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti