Peaceinn
Ny medlem
Håller på att fixa en -85 gsxr 750 och jag funderar mycket angående motorn då jag tänkt riva isär och kolla igenom/renovera men jag har en hel del alternativ och funderingar och hoppas här på en spark i rätt riktning.
1.Att originalrenovera 750:in känns lite oprisvärt.
2.Har läst om ett Big Bore kit på både 884 och 909cc men kan inte hitta tillverkare eller försäljare, detta låter kul och en sådan basmotor har jag ju så det är bara att börja riva.
3. GSXR 1100 standard motor, Prisvärt om den är fräsch och fungerande men lite trist då jag vill ta isär en motor och lära mig uppbyggnaden av den och att bara plocka isär en fräsch motor för att sätta ihop med samma delar känns ovärt.
4.Big Bore 1100, Dyrt och samma "fel" som ovan om det är en fräsch komplett motor jag köper men ruskigt fränt med en massa cc och sughästar.
5. Turbo på 750:in, Krångligt och kanske 750:in inte är så stryktålig men ger en orsak att lära sig om både motor och överladdning, mycket som kräver fett läder eller en skaplig maskinpark, + att hojen är till tjejen så turbo är lite extremt på hennes hoj.
6.Passa på att sugtrimma 750:in i samband med originalrenovering verkar dyrt per hk men ett vettigt alternativ då tjejen egentligen inte behöver mer hk än vad det är original i hojen utan detta är mitt intresse.
120+hk så "prisvärt som möjligt" tips och ideer mottages.
1.Att originalrenovera 750:in känns lite oprisvärt.
2.Har läst om ett Big Bore kit på både 884 och 909cc men kan inte hitta tillverkare eller försäljare, detta låter kul och en sådan basmotor har jag ju så det är bara att börja riva.
3. GSXR 1100 standard motor, Prisvärt om den är fräsch och fungerande men lite trist då jag vill ta isär en motor och lära mig uppbyggnaden av den och att bara plocka isär en fräsch motor för att sätta ihop med samma delar känns ovärt.
4.Big Bore 1100, Dyrt och samma "fel" som ovan om det är en fräsch komplett motor jag köper men ruskigt fränt med en massa cc och sughästar.
5. Turbo på 750:in, Krångligt och kanske 750:in inte är så stryktålig men ger en orsak att lära sig om både motor och överladdning, mycket som kräver fett läder eller en skaplig maskinpark, + att hojen är till tjejen så turbo är lite extremt på hennes hoj.
6.Passa på att sugtrimma 750:in i samband med originalrenovering verkar dyrt per hk men ett vettigt alternativ då tjejen egentligen inte behöver mer hk än vad det är original i hojen utan detta är mitt intresse.
120+hk så "prisvärt som möjligt" tips och ideer mottages.