Hur värderar man en dator man vill sälja?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Funderar på att sälja min burk för jag vill köpa en ny. Undrar bara vad man kan få för den?

Den är knappt 2år gammal om det spelar roll.

Bifogat

• dator.jpg
    dator.jpg
    90.4 KB · Visningar: 179
Evil M skrev:
Funderar på att sälja min burk för jag vill köpa en ny. Undrar bara vad man kan få för den?

Den är knappt 2år gammal om det spelar roll.
Ta och sätt i hop en egen dator på någon databutik på nätet, försök hitta så lika komponenter som möjligt, finns dom ej med, uppskatta vad dom kostar i någon "annonsmarknad" på nätet, sen får du själv höfta vad du vill ta för datorn

Kanske runt 3000-4000 pix :confused: :confused:

Jag hade nog inte gett mer än 3000 för den där, med tanke på att hårdisken och grafikkortet inte är speciellt hype..

Ställ undan och köp nytt bara... aldrig fel att ha en reservburk :hihi

Tack för svaren, då vet jag lite mer. Trodde inte jag skulle få så mycke för den heller men tjejens päron funderade på att skaffa en ny och då sa jag att dom kunde få köpa min, mest därav att jag ville ha lite riktlinjer med priset.

Evil M skrev:
Tack för svaren, då vet jag lite mer. Trodde inte jag skulle få så mycke för den heller men tjejens päron funderade på att skaffa en ny och då sa jag att dom kunde få köpa min....

Ouch. Låter farligt. Var beredd på att få ställa upp med fri support så länge ni är ihop! :hihi Men du kanske inte har några problem med det.... Vissa mänskor är ju lättare än andra att hjälpa.

En värdering av denna datorn skulle jag vara tacksam för. Det är en kille på ett annat forum som vill sälja den, riktpriset han har satt är 5 000 men det låter väl väldigt tvektsamt?

Pentium 4 2.6 ghz
512 ram
80 gb hd
9200 radeon kort.
DVD brännare
cd brännare
4 x usb
10/100 Ethernet nätverkskort
V90 modem

MrGooFy skrev:
En värdering av denna datorn skulle jag vara tacksam för. Det är en kille på ett annat forum som vill sälja den, riktpriset han har satt är 5 000 men det låter väl väldigt tvektsamt?

Pentium 4 2.6 ghz
512 ram
80 gb hd
9200 radeon kort.
DVD brännare
cd brännare
4 x usb
10/100 Ethernet nätverkskort
V90 modem

Optimist. Nypriset är ju lägre.... :va
Får nog dra av en tusenlapp iaf.
Bara att surfa runt ett par minuter till alla lågpriskineser här i stan så ser han ju vad grejerna är värda.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back