Hur värdera gammal bil?

Självklart finns det en marknad.

Finns den inte i sverige så finns den utanför gränserna.

Blocket, Ebay, mobile brukar ge en första hint. Sen är det bara att söka i willysforum runt jorden. Dels om någon söker ett exemplar som ditt eller om någon annan säljer en dito.

Då har du en början.

/ Jens

Marknad finns. Jag har två bekanta som har gamla t-fordar. Kolla i USA, där de flesta såna bilar borde finnas.

Det finns en marknad, men den är liten och svårnådd.

Jag skulle offra några tjugor på att annonsera i specialtidningar.

Många veteranmotorcyklar som jag ser tillsalu i MC-veteranen är aldrig till salu någon annanstans, det är liksom där man når målgruppen.

Dock skulle jag nog lägga den på blocket samtidigt, bara för att exponera den mer.

sätt ut den så folk får bjuda kanske?

ja det är ju ett sätt.
Nu är det så att bilen har ärvts och det är således fler en 1 ägare på den.
Värdering vore bra ifall någon vill köpa ut dom andra...

Auktionsfirma kanske kan hjälpa till o värdera den?

Du ska ha kontakt med en värderingsman med inriktning mot bilar.

Det är nog enda sättet om du vill ha på papper vad den kan vara värd och det brukar vara bäst när det gäller arvegods.

Värderingsmän hittar du på auktionsfirmor.

[Ola Happstadius är mannen du söker efter - mob. 0708 - 55 91 10]

Last edited:
Du ska ha kontakt med en värderingsman med inriktning mot bilar.

Det är nog enda sättet om du vill ha på papper vad den kan vara värd och det brukar vara bäst när det gäller arvegods.

Värderingsmän hittar du på auktionsfirmor.

[Ola Happstadius är mannen du söker efter - mob. 0708 - 55 91 10]

Tack :tummenupp

Kontakta tidningar som t.ex http://www.klassiker.nu/ och fråga om dom vet hur man skall gå tillväga.

Jag tror faktiskt att det var dom som hade ett specialnummer om att skriva "biltestamente" som samlare/entusiast.

Typ, "Rune har alltid gillat min gamla Dodge, så han får ärva den, medans Siv som alltid hatat mina bilar får ärva Priusen, dom är lika mycket värda så ingen mellanskillnad utgår, Bertil den otekniske jäveln får ärva den inte helt kompletta Caddilacken, men vill han inte ha den så vill Sture i veteranbilsklubben köpa den, jag har lovat honom att han får köpa den för XXX kronor.

Ha det så bra ni som blev kvar, själv håller jag på att renovera vingar häruppe"

Något att tänka på för er som har hojsamlingar också kanske?

*/ ?>
Back