Hur utrotar man halsont o feber på bästa sätt?

snabbåka skrev:
Inlägg nr.10 redigerat. :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tror faktsikt att apoteket har det i sitt sortiment,dock handlade jag av naturapoteket.

De hade det inte vad jag kan se, men jag tror ICA har :tummenupp

Pratade med en polare nyss i felitånen, förklarade att det iaf är tyst o skönt här hemma!
Som ett brev på posten kom 2 feta lastmaskiner med varsin 5 kubiksskopa med extra resonans o började desperat att försöka röja bort snöplogskanterna här utanför :pangihuve :huvet

snabbåka skrev:
Hur jag vet är inte relevant i sammanhanget...
Självklart är det relevant, kan tala om för dig att jag är nästan proffs på att vara förkyld - jag har käkat det mesta shit available, och jag kan då inte säga om något av preparataen gör någon skillnad. :mattias

Max© skrev:
Aloha! JA E KLEN!

Jag var ju ute och gjorde premiärturen på hojen i söndags, då solen var på väg ner hade ja lite bråttom med att komma iväg och glömde därför buff(halsskydd)! :död

Typsikt.. jag startade hojen i garaget i lördags det räckte... har haft feber sedan i söndags! :mad: Man är väl för späd helt enkelt. Men tips hur man blir kvitt att mottages gärna!

//KaliZ

Markus skrev:
Självklart är det relevant, :mattias

För dig inte mig............)

Till att börja med kan vi väl konstatera att preparaten endast lindrar.
Har själv provat det mesta när jag varit förkyld bla. Esberitox,Echinagard,Echinaforce,Kan Jang,mm men åter till disskautionen,under den tidigare nämda förkylningen så provade jag Echinaguard samt Kan Jang.

Använde mig först av Echinaguard under en tredagarsperiod utan någon som helst verkan,kanske en ytterst lite men knappt märkbar.
Under slutet av dag tre så inhandlades Kan Jang för att senare intas under kvällen vilket också gjordes,redan en timma efter intaget av Kan Jang märktes en klar skillnad då min feber reducerats, näsrinnandet dämpats och framförallt tröttheten avtagit avsevärt.
Fortsatte med rekomenderad dos Kan Jang dag fyra, dock ingen Echinaguard.
Detta fortlöpte enligt dag fyras rutiner i cirka fyra dagar med en bibehållen effekt.
Dag sju var Kan Jangen slut på jobbet och den tilltänkta lunchdosen uteblev, varpå symtomen återkom som en blixt från klar himmel.
Det enda som fanns att tillgå vid tillfället var Echinaguarden som jag uppehållit med så denna intogs igen under resterande dag och fram tills femtiden dag åtta, kände ingen lindring över huvudtaget igen med detta preparat, vid femtiden dag åtta upphörde doseringen av Echinaguard och byttes mot ett intag av rejäla groggar istället.
Dag tio var jag fortfarande lite bakis men sjukan var nu nästan obefintlig.

Vila, Alvedon och värme och :nurse :tuttar (vi vet ju att killar blir myyycket sjukare :tungan så se till att få massor med sympati ;))

Vet inte varför, men varje gång jag provat Echinagard eller First Defence så visst det hindrar förkylningen att bryta ut. Men istället får man någonslags jäkla halvförkylning som inte riktigt kommer i gång eller försvinner och håller på betydligt längre än om man skulle låtit förkylningen blomma igenom från början. Dont fuck with nature..it fucks u right back! :3freak

Nursey skrev:
Vila, Alvedon och värme och :nurse :tuttar (vi vet ju att killar blir myyycket sjukare :tungan så se till att få massor med sympati ;))

Vet inte varför, men varje gång jag provat Echinagard eller First Defence så visst det hindrar förkylningen att bryta ut. Men istället får man någonslags jäkla halvförkylning som inte riktigt kommer i gång eller försvinner och håller på betydligt längre än om man skulle låtit förkylningen blomma igenom från början. Dont fuck with nature..it fucks u right back! :3freak

Kan jang o wirre är på ingång :tummenupp

Hur många :tuttar är beredda att pyssla om en febersjuk stackare vars enda motivation att bli frisk är ett fylleslag och massa andra :tuttar 20 mil bort :rofl

Vaknade upp utan feber :tummenupp :tummenupp

Halsont dock o litte vissen i kroppen i allmänhet... frågan är... ska jag dra till Branäs o supa skallen av mej för att sova på golvet för att umgås med folk som man ändå träffar 250 dagar/år och riskera att hamna i kuvös nästkommande vecka. :kryckor
ELLER ska man stanna hemma, ta de lugnt, kanske gå ut här hemma en sväng medelmåttigt berusad med möjligheten att gå hem o krypa ner under täcket vid ett återfall :dummer

Max© skrev:
Vaknade upp utan feber :tummenupp :tummenupp

Halsont dock o litte vissen i kroppen i allmänhet... frågan är... ska jag dra till Branäs o supa skallen av mej för att sova på golvet för att umgås med folk som man ändå träffar 250 dagar/år och riskera att hamna i kuvös nästkommande vecka. :kryckor
ELLER ska man stanna hemma, ta de lugnt, kanske gå ut här hemma en sväng medelmåttigt berusad med möjligheten att gå hem o krypa ner under täcket vid ett återfall :dummer

Med tanke på att du är citat "klen" så alternativ 2. Passa på att bli lite ompysslad nu :hihi En sjuk kille/man/pojk är i princip :dödförklarad o det ÄR verkligen synd om er :krama

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Med tanke på att du är citat "klen" så alternativ 2. Passa på att bli lite ompysslad nu :hihi En sjuk kille/man/pojk är i princip :dödförklarad o det ÄR verkligen synd om er :krama

Alla som blir sjuka eller behöver vård av någon form är ju klena, simulanter eller annat löst pack!? :rofl

Tror dock inte jag blir mer ompysslad hemma gentemot där borta, DÄREMOT att med ett promillevärde som aldrig understiger 1,5 så kommer hälsan va de sista ja tänker på..... :tuttar ...... :rolleyes:

2fast4hjo skrev:

När en man blir förkyld är det ju illa!! Vi blir ju sjukt dåliga!! :fakta

Har du väl insjuknat är det inte mycket du kan göra förrutom;
vila
äta ordentligt
drick ordentligt
vila

har den där skiten nu , halsont o feber hostar upp grönröda slimebollar.
allmänt hängig och ont i kroppen har försökt bota det hela veckan men
det går inte. Har dock jobbat med det , kanske skulle legat hemma o tyckt synd om mig själv i stället. Då kanske jag hade varit frisk nu istället.

Panodil , och mycket vatten och isglass , det är grejjer det .

floodi skrev:
har den där skiten nu , halsont o feber hostar upp grönröda slimebollar.
allmänt hängig och ont i kroppen har försökt bota det hela veckan men
det går inte. Har dock jobbat med det , kanske skulle legat hemma o tyckt synd om mig själv i stället. Då kanske jag hade varit frisk nu istället.

Panodil , och mycket vatten och isglass , det är grejjer det .

Jag sitter nu här o förtär öl, lite sträv i halsen är ja men annars har de löst sej me feber o all skit!

Kan Jang
Whiskey
Snus
Vitaminer
Mer Whiskey

Vakna upp på möran me sola i öga o mådde som en prins :tuttar

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back