Markus skrev:
Självklart är det relevant,
För dig inte mig............)
Till att börja med kan vi väl konstatera att preparaten endast lindrar.
Har själv provat det mesta när jag varit förkyld bla. Esberitox,Echinagard,Echinaforce,Kan Jang,mm men åter till disskautionen,under den tidigare nämda förkylningen så provade jag Echinaguard samt Kan Jang.
Använde mig först av Echinaguard under en tredagarsperiod utan någon som helst verkan,kanske en ytterst lite men knappt märkbar.
Under slutet av dag tre så inhandlades Kan Jang för att senare intas under kvällen vilket också gjordes,redan en timma efter intaget av Kan Jang märktes en klar skillnad då min feber reducerats, näsrinnandet dämpats och framförallt tröttheten avtagit avsevärt.
Fortsatte med rekomenderad dos Kan Jang dag fyra, dock ingen Echinaguard.
Detta fortlöpte enligt dag fyras rutiner i cirka fyra dagar med en bibehållen effekt.
Dag sju var Kan Jangen slut på jobbet och den tilltänkta lunchdosen uteblev, varpå symtomen återkom som en blixt från klar himmel.
Det enda som fanns att tillgå vid tillfället var Echinaguarden som jag uppehållit med så denna intogs igen under resterande dag och fram tills femtiden dag åtta, kände ingen lindring över huvudtaget igen med detta preparat, vid femtiden dag åtta upphörde doseringen av Echinaguard och byttes mot ett intag av rejäla groggar istället.
Dag tio var jag fortfarande lite bakis men sjukan var nu nästan obefintlig.