Hur utrotar man halsont o feber på bästa sätt?

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
Aloha! JA E KLEN!

Jag var ju ute och gjorde premiärturen på hojen i söndags, då solen var på väg ner hade ja lite bråttom med att komma iväg och glömde därför buff(halsskydd)! :död

2 dagar gick, sen kom halsont och feber som ett brev på posten, att jag aldrig lär mej :huvet :huvet :huvet
Nu är det så att vi ska upp till Branäs med jobbet hela helgen på ett rejält fylleslag o party o det vill jag ju inte missa för allt i världen samtidigt som jag sitter här nyvaken efter att ha avlidit minst 10 ggr inatt i febermardrömmar... :kulspruta :machinegu :död :död

Har ett dygn på mej att tillfriskna, HUR?? :va

Max© skrev:
Aloha! JA E KLEN!

Jag var ju ute och gjorde premiärturen på hojen i söndags, då solen var på väg ner hade ja lite bråttom med att komma iväg och glömde därför buff(halsskydd)! :död

2 dagar gick, sen kom halsont och feber som ett brev på posten, att jag aldrig lär mej :huvet :huvet :huvet
Nu är det så att vi ska upp till Branäs med jobbet hela helgen på ett rejält fylleslag o party o det vill jag ju inte missa för allt i världen samtidigt som jag sitter här nyvaken efter att ha avlidit minst 10 ggr inatt i febermardrömmar... :kulspruta :machinegu :död :död

Har ett dygn på mej att tillfriskna, HUR?? :va
Ichinaguard och alvedon!

Blanda ett rejält glas (eller 2) med wirre och varmt honungsvatten (typ 50/50). Intages i samband med hett bad. Gå och lägg dej sen. Kommer garanterat att svettas som en gris :hihi Antingen är du bra sen eller oxå är det värre 50/50 chans :3freak

Stoppsladd skrev:
Blanda ett rejält glas (eller 2) med wirre och varmt honungsvatten (typ 50/50). Intages i samband med hett bad. Gå och lägg dej sen. Kommer garanterat att svettas som en gris :hihi Antingen är du bra sen eller oxå är det värre 50/50 chans :3freak

HAHAHAHA!

Mein guth, wirre kan ja la tänka mej men utspätt me honungsvatten :3freak

Inköpslista:
* Single Malt
* Echinaguard
*

Strepsils och Bafucin i halsen förutom att de lenar så är de även svagt bakteriedödande.
Skippa alvedon om du klarar det utan att må allt för pest, febern är en reaktion på infektion och den höjda kroppstempen hjälper till att döda mikroorganismer som orsakat infektionen. OBS Givetvis skall du endast ha måttlig feber annars är alvedon absolut lämpligt.
Ett par glas appelsinjuice ger dig C-vitaminbehovet och brukar dessutom kännas bra. Vitamintabletter kan du glömma de fungerar inte.

I övrigt gäller det att ge din kropp största möjliga chans att bli kvitt infektionen snabbt, ingen alkohol hård fysisk anträngning nerkylning eller miljöer med mycket infektionsorsakande material (läs dagis) förrän du är frisk.
Missa hellere första dagens festande och bli frisk än vakna upp efter första dagen med enorm bakfylla och en förkylning som är sju redor värre.

Max© skrev:
HAHAHAHA!

Mein guth, wirre kan ja la tänka mej men utspätt me honungsvatten :3freak

*
Det är sådant statesman, old smugglers och dyligt skräp är till för, se nu fick du användning för den där skitflaskan som du fick av din svåger i julklapp -99.....

Ingen som har noterat det viktigaste av allt:
vila

Lägg dig i sängen med för mycket filtar och sov.

Boris JR skrev:
Strepsils och Bafucin i halsen förutom att de lenar så är de även svagt bakteriedödande.
Skippa alvedon om du klarar det utan att må allt för pest, febern är en reaktion på infektion och den höjda kroppstempen hjälper till att döda mikroorganismer som orsakat infektionen. OBS Givetvis skall du endast ha måttlig feber annars är alvedon absolut lämpligt.
Ett par glas appelsinjuice ger dig C-vitaminbehovet och brukar dessutom kännas bra. Vitamintabletter kan du glömma de fungerar inte.

I övrigt gäller det att ge din kropp största möjliga chans att bli kvitt infektionen snabbt, ingen alkohol hård fysisk anträngning nerkylning eller miljöer med mycket infektionsorsakande material (läs dagis) förrän du är frisk.
Missa hellere första dagens festande och bli frisk än vakna upp efter första dagen med enorm bakfylla och en förkylning som är sju redor värre.

Det är sådant statesman, old smugglers och dyligt skräp är till för, se nu fick du användning för den där skitflaskan som du fick av din svåger i julklapp -99.....

Hahaha, här har det då aldrig passerat någon alkohol som blivit lagd på hyllan.. förstår dock inte varför... hmm :va

Inköpslista:
*Fulwhisky
*Bafucin
*Echinaguard

:hihi

2fast4hjo skrev:
Whiskey

Stackars dig :pannkyss

:nurse klappa dig på hövet o hoppas du tillfrisknar snart

Tack!
Är dock självförvållat så ett kok stryk skulle nog vara mer lämpligt :huvet

Skippa Echinaguarden och tjacka Kan Jang istället, provade både vid samma förkylning och Kan Jangen bet bättre på förkylningen dessutom är den uppiggande.

:tummenupp

Last edited:
Det finns en otal studier som visat att med diverse "huskurer" kan man bli frisk på 7 dagar.
Gör man ingenting utan låter kroppen sköta det på eget sätt blir man frisk på en vecka...

snabbåka skrev:
Skippa Echinaguarden och tjacka Kan Jang istället, provade både vid samma tillfällle och Kan Jangen bet bättre på förkylningen dessutom är den uppiggande.

:tummenupp
Om du provade båda vid samma tillfälle, hur vet du då vilken som hjälpte?

Markus skrev:
:rofl
Det framgår ju fortfarande inte hur du vet att det ena var bättre än det andra.

Hur jag vet är inte relevant i sammanhanget, att jag vet att det ena är bättre är relevant, vill du har mera ingående studier hänvisar jag till tillverkarna.

Last edited:
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...