Hur undviker man att bli stoppad av tullen?

om de ser fem grabbar i en minibuss, oavsett hur coola de ser ut, så säger sunt förnuft att det är vi som råkar ut för en stickprovsinspektion :rolleyes:
Japp. Hade minibussen dessutom varit hyrd och samtidigt dragit ett hyrsläp så hade ni nästan varit garanterade att blivit stannade.

självklart kan de inte stanna alla som åker över, men om de ser fem grabbar i en minibuss, oavsett hur coola de ser ut, så säger sunt förnuft att det är vi som råkar ut för en stickprovsinspektion :rolleyes:

Om CalleE vill ha en platta öl får han åka över samtidigt och framför oss med tegelsten i bakluckan och se skitnervös ut :D

Av någon outgrundlig anledning så tror jag att det inte är första gången de ser fem coola grabbar i en minibuss... :D

Jag har ju tyvärr varken bil eller mc så det är ont om dylika möjligheter, fast imorgon kanske jag och brewden tjackar en Felicia-kombi med 1.9 diesel, någon som vet nått om den? Kanske ska starta egen tråd så vi kan återgå till ämnet!!

Skaffa en Citroën! Kan lasta OÄNDLIGT (bokstavligen!) tungt där bak, och ändå är bilen i våg! Dessutom är det en ganska töntig bil som ofta brukas av små tanter och inte löskra ungdomar!

...Det hjälpte tyvärr inte mig och en polare när vi kom dunrandes klockan 2 på natten från Tyskland....nånstans utanför Flensburg så stog en polizei roadblock. Ganska otrevligt var det...jag trodde dom skulle skjuta mig när jag gav fram mitt rosa "tillfälliga" pass.

2875637 nix, det kostar 800 eller 900:- för en shopping. Dessutom får du tillbaka 250dkk om du är tillbaka inom 3 timmar vilket man alltid är om man inte är seg som kola.
Skojar du?

Helsingborg-Helsingör + Rödby Puttgarten och sedan samma igen på 3h???? Finner detta ganska orimmligt då båten tar 50min.

Eller menar du bara att man får tillbaka 255dkk om man är tillbaka i Danmark via Puttgarten inom 3h?

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år