Hur tvätta skinnställ som luktar anus

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hej Bullen,
Mitt fina spyke skinnställ som jag har haft i flera år och som dessutom räddat mitt ömma skinn i krasch har dessvärre börjat lukta som en svinstia efter ett antal timmars svettande i det.

Det har nu gått så långt att min fru vägrar ta i mig när jag varit ute och kört båge.

Finns det något bra tips på hur man får bort lukten :confused:
Det stinker verkligen as... :fart

Hilfe! :squid

/Felix

Prova frysen som alla säger skall funka. Dödar en hel del bakterier som luktar. Eller Fabreeze spray (på insidan av stället..små mängder)

Smell ya later :tomten

duckie skrev:
2138915 Tjejer säljer ju trosor de gjort både det ena och det andra i så...varför inte?

Gå ut med högt bud!

Precis! Sitter säkert en tysk läderbög någonstans och letar efter just ett ställ som luktar anus :tummenupp

Supersnikvariant: köp tvättmedel för skinn och tvätta i 30 grader i maskin.

Snikvariant: Lämna in på lokala kemtvättenkärringen som gör samma sak:

Vettig variant: lämna till en kunnig kemtvättare med erfarenhet av skinnställ

Lyxvariant: ring Jofama och fråga om de kan tvätta det, eller be om numret till den firman i skåne som tvättar åt dem, kostar väl en sexhundring har jag för mig.

Okej,
Då har vi några alternativ,
För tillfället ligger stället i frysen. Hjälper inte det så blir det en mild handtvätt. Eftersom innefodret inte går att ta ut är maskintvätt en omöjlighet.

Funkar inte det så blir det ev. kemtvätt av nåon bra firma men jag har dålig erfarenhet av att kema lädergrejor tidigare dessvärre.

Sista alternativet är att sälja eländet till en tysk läderbög över ebay om inte Duckie vill byta mot sina avlagda trosor... :lol

/F

Tror du bör handtvätta stället efter du haft det i frysen. Annars finns ju grogrunden för nya bakterier kvar.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg