Hur tusan kör folk om egentligen!?

körde själv ner till rosen i lördags, tog med mig macka o tillbehör jag köpt o stannade till i en kurva bara för att njuta av naturen. kom ett gäng på 5 pers varav de tre första körde som om de skulle slå nåt rekord på bulten. så pass att jag kände för att förflytta mig en bit in i skogen, för det såg allt annat än säkert ut när de for fram. för att inte tala om deras otroligt dassiga spårval ihop med mötande trafik, mer eller mindre prejade lite mer långsamtgående hojåkare de ville köra om. Ett under att ingen av dem gick i backen. var tom tvungen att vänta tills det gänget passerat åt andra hållet innan jag vågade mig iväg. hade inte velat möta dem i nån kurva på väg hem. för det var allt annat än säker åkning.

Kan inget annat än att hålla med! Visst finns det omkörningar jag inte är stolt över, men jag kan med handen på hjärtat säga att det har aldrig varit i någon skymd kurva, i regn och kl 23.30.
Inte heller har det varit någon "direkt fara" för vare sig mötande trafik, eller att jag prejat nån, vi är alla medverkande aktiva statister i denna pjäs som heter Trafiken. möjligtvis mer att jag skrämt personen i bilen jag kört om så jag såg hur själen lämnade bilen för några sekunder. Samtidigt vill jag låna tråden (tack) och påpeka hur viktigt det är att, utöver planering och omsorgsfull körning, även hur viktigt det är att hålla avstånd till alla omkring. (Med- och Mottrafikanter samt sina egna polare)

http://www.kaotic.com/18212_Acciden...is-Riding-Buddy-Killed-Popping-A-Wheelie.html

här har ni ett exempel på varför.

(pluspoäng till killen med "flame" hojen, snygg parkering indeed):7peta

Hur tusan kör folk egentligen?

Idag är jag förbannad därför att...

...en extremt korkad kvinna sånär gjorde att två bilar skulle blivit totaldemolerade idag vid lunchtid, om inte för min snabba reaktion.

tce6.jpg

Jag kommer söderut från bilden, på väg framåt (norrut).
Närmar mig denna korsning och det står många bilar vid krysset på vänster sida och väntar (dem vill alla ut på E4 på höger sida).
Jag är ensam, ingen bakom mig och jag är cirka 20 meter ifrån där fälten möts.
Bilisten längst fram vid krysset bestämmer sig för att chansa och accar fram.
Jag har tagit med detta i beräkningen och lättar på gasen för att underlätta situationen
och bilisten hinner gott före mig (trots att han borde ha stått still).

Jag åker vidare i lugn fart, men vad jag inte räknar med nu, när jag är cirka 3-5 meter från där fälten möts (pilen längst fram), är att nästa bil, från stillastående, börjar tok-acca för att hinna före mig!

"Det är inte sant" hinner jag tänka och tokstampar på bromsen så att gummit skriker som på en gokart.
Hinner väl väja från att mosa rakt in i hennes passagerarsida med vad som känns som ett par decimeter tillgodo. :gnissla

Vet inte om jag borde skriva här vad jag skrek rakt ut inne i bilen. :gnissla

Jag tror inte hon märkte någonting av händelseförloppet, utan hon bara fortsatte ut på E4.
Hoppas verkligen att hon inte dödade någon idag efter vår "lilla" incident.

Dom kanske är indier hela bunten. Där är sån körning standard. Plus att lastbilar och bussar alltid kör i mitten av vägen. Fast det är ju ett u-land!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti