Hur transportera extra hjälm?

Silver Fang

Medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
har ingen
Hej,

Har en Kawasaki Er6-n 2006 utan topbox och undrar om man kan transportera en extra hjälm på annat sätt?
Har sett på Youtube vissa motorcyklar har krokar inuti sadeln men det har jag inte.
Har dock 2 krokar utanför sadeln men vet inte vad det är för, och känns inte säkert att haka fast något på de, utan att det lossnar.

Tack på förhand

Ryggsäck, nät, mm. Undvik saker över armen eller på styret mm.

Instämmer med inlägget från Schnell. Ett packnät är bra. Kostar inte särskilt mycket och du kommer att ha användning för det massor av gånger.

Köp en xs o en xxl ta på den lilla trä den stora över.

Krokarna är att förankra mjuka sidoväskor eller en packtub med remmar, så krokarna håller utantvekan för en hjälm.

• Gilla
Reaktioner: DaK
Köp en xs o en xxl ta på den lilla trä den stora över.

Krokarna är att förankra mjuka sidoväskor eller en packtub med remmar, så krokarna håller utantvekan för en hjälm.
Bra tips, påminner om tråden om dubbla skinställ. Man kan ha klart visir på den inre och mörkt på den yttre.

Den Handelsboden har är Bering som är den dyrare i xlmoto, skiljer bara 5cm mot den billigare.

Tack ska ni ha

Packnät och spänn på pakethållaren. (förutsatt att du har en sådan vill säga.)
Jag har gjort så några gånger när jag behövt ha med mig en extra hjälm. Packnät finns på Biltema för kaffepengar. Eller fanns i alla fall förut när jag köpte. Det verkar som att det inte finns nästan någonting MC relaterat där nu på hemsidan men det betyder inte nödvändigtvis att dom slutat sälja grejorna. Det kan vara så att dom har trassel med hemsidan också.

Packnät och spänn på pakethållaren. (förutsatt att du har en sådan vill säga.)
Jag har gjort så några gånger när jag behövt ha med mig en extra hjälm. Packnät finns på Biltema för kaffepengar. Eller fanns i alla fall förut när jag köpte. Det verkar som att det inte finns nästan någonting MC relaterat där nu på hemsidan men det betyder inte nödvändigtvis att dom slutat sälja grejorna. Det kan vara så att dom har trassel med hemsidan också.
Biltema har slutat med MC-prylar nästan helt. Till förmån för hästmojänger. Så nu är det nästan slut på dessa fantastiska Biltematrådar...

Tänk om jag hade vetat det här tidigare.
Jag lämnade helt enkelt extrahjälmen hos en tjej som brukade åka med mig, jag vet inte om det var det, eller något annat som fick henne att tro att vi hade något på gång...

Det var synd, det var en jäkligt bra extrahjälm, men jag valde att överge den...

En fråga då... Varför ska man ha me sig extra hjälm?. Har väl säkert 10 st hjälmar hemma men bara en på huvudet när jag kör...

Ser de mer som dövikt på hojen..
10 gånger lättare å ragga upp någe på krogen då, å ta hem dom me en bulle istället..
Du kanske har värdelösa skjutshojar?

Jag tycker det kan vara trevligt att åka runt lite, men det gäller ju då att man har en hoj man kan skjutsa på

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back