Hur trångt ska det vara egentligen?!

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag köpte ett nytt skinnställ för några dagar sedan. Det sitter som en smäck när jag står upp, men när jag sätter mig på hojen kan jag knappt röra mig. Att vika ut knäna är nästintill omöjligt. Har jag köpt en förliten storlek eller töjjer/formar det sig med tiden? :va

Tranicos skrev:
2332042 Jag köpte ett nytt skinnställ för några dagar sedan. Det sitter som en smäck när jag står upp, men när jag sätter mig på hojen kan jag knappt röra mig. Att vika ut knäna är nästintill omöjligt. Har jag köpt en förliten storlek eller töjjer/formar det sig med tiden? :va

Nix. Då har du köpt helt rätt! Ett nytt skinnställ skall kännas alldeles för litet, efter en tids användande så töjer det sig & anpassar sig efter kroppen.

X-up skrev:
2332050 Nix. Då har du köpt helt rätt! Ett nytt skinnställ skall kännas alldeles för litet, efter en tids användande så töjer det sig & anpassar sig efter kroppen.

Låter bra! :tummenupp

Det som stör mig mest är att "låren" känns lite förkorta. Det blir alltså lite häng när jag sitter ner och detta hindrar mig från att vika ut knäna i kurvorna. Men jag antar att detta töjjer sig med tiden med! Tackar för ett snabbt svar, nu kan jag sova lugnt! ;)

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back