Hur tränar ni RR?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
GSXR1100R skrev:
Sex är bästa träningen, ett pass varje morgon & kväll gör dig snabb och uthållig.

ShiiiT! Då borde jag ju vara skitsnabb!
men det är man kanske redan om man frågar damerna...
:D

valmers skrev:
Fast man får inte vara kräsen, då blir man utan, säger Cat.
Ja så är det, Cat är inte kräsen och jag får träna ERF varje morgon & kväll...

ceasar skrev:
På gokartbana är ju motarden mycket bättre, där hör ju sporthojen inte hemma. Sandstream ville ha tips om RR-körning, alltså på större banor.
Gokartbanan passar motarden bättre, oftast blir det billigare och mer bankörning om man får hålla till på en gokartbana. (kostar ca 500kr/säsong för oss här, per bana, beat that med en sporthoj.) Självklart ska dom inte vara på samma ställen. Men allt du gör på en gokartbana kan du göra på en RR-bana. I princip. Dessutom kan du dra ut i en grusgrop å markera ut en bana å träna, gratis. (tycker du inte det är vesäntligt? Vänta tills du får släpp med en RR-hoj på asfalt då - samma princip, mindre skador.)
ceasar skrev:
Den största skillnaden är ju sittställningen, vilket gör att kurvtekniken blir annorlunda. Kroppspositionen är ju väldigt viktig i all mc-sport och det skiljer ju som sagt mycket mellan motard och R-hoj.
Titta på de duktiga åkarna i sverige nuförtiden, man sitter långt bak. Ja, det är en annan sittställning, men jag skulle fortfarande inte säga att körningen skiljer sig omfattande från RR.
ceasar skrev:
Sen att sandstream redan har en gixxer 1000 borde ju göra att han inte behöver en slö motard att "träna upp sig med".
Jag gick från slö motard till ännu slöare motard å har utvecklats sjuukt mycket fortare än om jag stannat på den slöa motarden. Jag tippar att 95% av alla ban-nybörjare på 1000cc inte vågar slå på gasen innan de rätat upp hojjen.

Räkna upp de saker som man ska kunna för att köra fort så ser du att motard e helt suveränt att träna dessa saker på. Sen vad man väljer tävla på, det är en annan sak. Titta på rossi, biaggi, gibbernau, och hayden tex, varför kör dom motard när dom får åka på 240hk bestar?

Jag skriver inte såhär för att värna om min sport. Jag tycker det är riktigt kul och köra RR också och jag tycker att har man råd å nära till banor så ska man hålla på med det. Jag är däremot mindre lyckligt lottad när det kommer till det.

*Edit, glömde å säga att säsongen förlängs en bra bit också... Typ hela året runt...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar