Hur tolkar ni denna insändare?

nogiE

jag är jag och du är du
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
letar....
Som ämnet nämner skriver jag rakt upp och ner från en publicerad insändare och undrar bara om det är jag som tolkar denna som :huvet .....
Försöker vrida den till nåt bra men fastnar hela tiden i vissa meningar som man bara vill..... :fatta!

Har ni fyllt i donationskortet?

Sitter här och har god överblick över Klippanvägen mellan Munka Ljungby och Ängelholm. Noterar alla dessa nymornade mc-cyklister på sina vårputsade bågar och kan inte låta bli att göra en annan reflektion.
Rekordet hittills är 164 kilometer i timmen, men de flesta nöjer sig med 120 på rakan.

Låt mig bara säga, efter många år i sjukvården: Vi är så innerligt tacksamma för att ni finns! Vi behöver alltid nya organ-njurar, levrar, lungor med mera, rester efter er, vilka vi kan använda inom transplantationskirurgin....!

Jag hoppas bara, att ni har skrivit på kortet - finns att hämta på sjukhuset och era eventuella anhöriga har väl inget emot att din lever, lever vidare i en svårt sjuk tonåring?
Snuten, som ju har så mycket att stå i, har naturligtvis ingen chans eller saknar intresse, att sätta dit er - de hinner väl inte ifatt er - och dessutom är det ju lättare, att nita en bonnläpp som kör 103 på en 90 väg!

Återigen - tack för att ni finns - glöm bara inte att fylla i transplantationskortet - det behöver vi!
Med hopp om en lång - och för oss alla - givande motorcykelsäsong!

får det till en massa ironi... att alla som kör mc kör som idioter o därför kommer köra ihjäl sig. så donera era organ!
din uppfattning oxå?

det lär komma svar på den insändaren!
släng gärna upp dessa senare..

Samma som ovanstående tolkar jag det...

Vart hittade du denna insändare?

nogiE skrev:
2151690 Som ämnet nämner skriver jag rakt upp och ner från en publicerad insändare och undrar bara om det är jag som tolkar denna som :huvet .....
Försöker vrida den till nåt bra men fastnar hela tiden i vissa meningar som man bara vill..... :fatta!

Min tolkning av händelseförloppet. Bonnläpp blir omkörd varje dag av hojar medan han sitter i köerna och stirrar på andra i plåtlådor. Avis för att han aldrig kommer att få lov av tanten att åka hoj. En dag lättar köerna upp och han kan äntligen lägga i tvåan... Just som han tangerar 103 upptäcker han blåljusen i backspegeln, medan han får boten utskriven åker en hoj förbi i 180 på bakslangen och han frågar argt konstapeln varför han inte tar mc-föraren istället. Kan inte, vill inte, får inte, har inte lust blir svaret. Bonnläpp åker hem och grunnar på hämnd och kommer fram till att en sarkastisk insändare är en gruvlig hämnd på alla motorcyklister. Småleende knyter han näven i fickan när han läser tidningen kommande dag. HA - där fick de jävlarna!

Hmm.. Är det nån offentlig person som skrivit detta? Kunde ana en viss ironi, men seriöst, han/hon skriver ju kort och gott det är bra när nån av oss dör!
Hoppas att det är nått pucko som bara vill provocera oss mcåkare! :mad:

HAHAHA...synd att alla inte förstår ironi här....men vem vet kanske är allvarlig ändå...ja har då inte fyllt i kortet men ska göra det...

Jag läste också den imorse, skoj kille som inte får vara med och leka! :D

Han försöker väl antagligen nå fram till det fruktansvärda mc-kollektivet med ironi och sarkasmer.

Vägen i fråga går spikrakt över åkrarna och man ser direkt om det skulle stå en bil vid någon av småvägarna som finns, fast dom är inte så många.

Han som har skrivit insändaren är läkare, så han har väl sett sin beskärda del av vad mc-olyckor ställer till med.

Smeknamnet "organdonator" på mc-förare av sjukhuspersonal är väl ingen direkt nyhet heller. Och till viss rätt. Så fyll i kortet...

Fan vad jag börjar bli gammal men det där har jag läst i en dagstidning för säkert 10år sedan.
Går vi tillbaka ytterliggare 10-20år körde Expressen med en motsvarande artikelserie.

WetWilly skrev:
2151704 får det till en massa ironi... att alla som kör mc kör som idioter o därför kommer köra ihjäl sig. så donera era organ!
din uppfattning oxå?

det lär komma svar på den insändaren!
släng gärna upp dessa senare..

Jag är mest paff över att man skriver ut något sådant och jag bara fastnar i vissa meningar och, jaa, vad ska man säga...

Personen i fråga säger sig vara överläkare...

Jag som mc åkare tar det som ett personligt påhopp... personen ifråga som skrivit detta idiotförklarar alla mc förare...precis som om man måste köra ihjäl sig bara för att man råkar köra LITE fort på EN raka som RÅKAR ligga utanför vederbörandes hus...
Det är mycket man inte förstår ???

tober skrev:
2151720 Smeknamnet "organdonator" på mc-förare av sjukhuspersonal är väl ingen direkt nyhet heller. Och till viss rätt. Så fyll i kortet...
Och att sjukhuspersonal mest fikar och pippar i klädförrådet är ju inte heller någon direkt nyhet.

Ytterst okänsligt! :fatta!
Kan inte vara kul att vara nära anhörig till någon nyligen avliden att behöva läsa sån dynga i morgontidningen. :(

Dessutom:
nogiE skrev:
2151690(en del bull shit)
Rekordet hittills är 164 kilometer i timmen, men de flesta nöjer sig med 120 på rakan.
(ännu mera bull shit)
Snuten, som ju har så mycket att stå i, har naturligtvis ingen chans eller saknar intresse, att sätta dit er - de hinner väl inte ifatt er - och dessutom är det ju lättare, att nita en bonnläpp som kör 103 på en 90 väg!
1. Hur fasen vet insändarskribenten exakt hur fort det går? Någon som sitter med en egen liten laser eller?
2. Någon som är sur för att den själv fått fortkörningsböter eller? Jag tror inte att någon här inne kan hålla med om att poliserna skulle blunda för när en motorcyklist bryter mot trafikreglerna...

Vårdkärringar... :mad:

Last edited:
Jag kan inte annat än tolka det hela som en sorts varning till oss motorcyklister.

Ok, visst, med en stor, men samtidigt allvarlig ironi försöker insändaren få oss att höja på ögonbrynen om att det smäller alldeles för mycket just nu.

Allt annat är ju bara dumt.

Jag kan ändå förstå att personen ifråga gör såhär för att försöka få upp ögonen på många av oss.

Jag snackade med en läkare sist jag var på hälsokoll, han hade själv slutat att åka hoj efter att fått in en kille som vurpat med hojen till akuten.

Killen i fråga hade slagit i ett betongfundament under en bro och de inre skadorna var så kraftiga att hjärtat slitits av från kroppspulsådern.

Meddelandet gick fram och visst kör jag lite mer med huvudet nu för tiden.

Jag har absolut inget emot donatorer utan respekt åt alla som gör det...
Anser att, skulle något hända mig, vad som helst, och mina organ kan komma till nytta.... Givetvis skulle jag donera....

sandstream skrev:
2151735 Och att sjukhuspersonal mest fikar och pippar i klädförrådet är ju inte heller någon direkt nyhet.

Hmm, fika såg jag väldigt mycket av nu när jag var på akuten (fick tom lite själv ibland) och smeknamnen sen tidigare men fan missar alltid när dom pippar...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman