Hur tog ni körkort

B kort när jag var 18 år och 10 dagar med ett par lektioner. Jag skrev A-teorin då också men det vart aldrig av att ta A-kortet förrens ett par år senare. Då körde jag privat.

Tog körkort?

Tja, det blev en jäkla massa Corn Flakes och andra sorters flingor, men till slut hittade jag en lapp i kartongen. Sedan var det bara att skicka in den tillsammans med ett foto och sen var det klart :tummenupp

B-kort 18år och 2 dagar.
A-kort via FMCK 26år

Tog B privat när jag var 18. Har man övningskört sen man var 16 så var det ju
inte så svårt att ta.

Och nu é det A (tungt) som gäller så bara man får tummarna loss så ska det börjas på till våren. :)

tog B när jag var 18 och A tog jag i sommras (23år) tog 3 lektioner och övningskörde 150mil :tummenupp

Traktor 16
blev av med lämpet 17 år och 10 mån
B 18år 6mån
A 18 7mån
BE 19 år 6mån

Tog A begränsad två månader efter 18(nu tung).
B togs sedan 1 mån efter det och i lumpen fick jag nu senast C kort. Skulle även haft E kort men det fanns inte tid för uppkörning(stör mig fortfarande på det).
Mäktigt med många körkortbehörigheter. :tummenupp

Jag tog A1 när jag var 16. Några dagar efter 18-års dagen blev det A-begränsad, och ca två veckor efter det blev det B. Håller nu på med C-kortet i lumpen som kommer tas nästa år då man även slipper begränsningen på A-kortet :yoparty

Tog B när jag var 18
A två gånger när jag var 23

Alla togs privat. Bra hojpojkar i Östersund som var villiga att lära ut hur man lägger ner en 750 :tummenupp

tog bil och mc under sommaren som var (18år)

Börja med att syrran klara först A och sedan B i början av året så var man "tvungen" att ta båda korten :). Kan iaf skryta med att jag klara allt på första försöket som inte syrran gjorde. Bara privatkörning på bägge delarna

Lätt mc när jag var 16,5 år sen tung mc vid 18 när snön försvann
bil vid 18,5 drykt när snön började falla igen
buss,lastbil och tungt släp på bil vid 21
tungt släp till lastbil vid 27 år

nu är det svåraste kvar att behålla skiten på sommrarna :huvet

Abegränsad [ 18år och 4 månader]

Håller på för fullt med B-kortet. Fick tyvärr sen tid på Gillinge [12/1-2004]
men skam den som ger sig, återbuds tider kanske går att fixa. Så förhoppningsvis tar jag B-kortet innan jag fyller 19 [17februari]
Sen skall det bara köpas billig bil, kanske att man tar över syrrans pojkväns lilla suzuki swift, en riktigt raggarbil :yoparty

A1 när jag va 15, tror ja'.. Sen B nån dag efter jag blidde 18. Tungt mc kort i juli(?) i år.. övningskörde noll ggr :tummenupp Men sen tog ju snuten kortet typ en vecka efter att jag fått det riktiga (istället för papperslappen jag hade i en månad).

Ehm.. Jag klara iaf teorin på första med god marginal :(

Hade uppkörning förra torsdagen för B kortet, gick åt helvete, det var mörkt, det regna, det var rusningstrafik i sthlm.

Nu på onsdag blir det nytt försök, mitt på dagen i Södertälje... om inte detta går som det ska vet jag inte vad jag ska göra, vill fan inte ge trafikskolorna ett öre. A-kortet kommer nog i vår.

:huvet

Villee skrev:
Hade uppkörning förra torsdagen för B kortet, gick åt helvete, det var mörkt, det regna, det var rusningstrafik i sthlm.

Nu på onsdag blir det nytt försök, mitt på dagen i Södertälje... om inte detta går som det ska vet jag inte vad jag ska göra, vill fan inte ge trafikskolorna ett öre. A-kortet kommer nog i vår.

Ett tips (kan du köra) så skit i trafikskolan o kör upp privat..

Villee skrev:

Var glad att du slipper långa vänte tider... en polare till mig missade A1 så fick han vänta nästan 3månader på ny tid!! då har man press...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025