hur tjuvkopplar man in gixxer

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
landade på nycklen med hojen men då jag inte behöver tändlås så undrar jag vilka trådar man ska bygla ihop. hojen är en gixxer 1000-01. inget tjaffs om att den är stulen etc. vill du inte skriva det här så skicka pm

Märks att du inte är tjyv i alla fall :) Du har väl starspärr på den där? då är det inte så lyckat att tjyvkoppla. :tummenupp

Ursäkta för lite OT men varför är du aldrig på Biva längre?

GIXxXER skrev:
landade på nycklen med hojen men då jag inte behöver tändlås så undrar jag vilka trådar man ska bygla ihop. hojen är en gixxer 1000-01. inget tjaffs om att den är stulen etc. vill du inte skriva det här så skicka pm

Jag kommer inte ihåg färjerna på sladdarna, men det blir två byglingar och startspärren skall ha ett motstånd på 100ohm.
Varför vet jag detta? Jag är inte mc-tjuv utan änvänder grejorna för race och då vill vi inte ha onödiga delar på hojen!

Johan

RTR skrev:
Jag kommer inte ihåg färjerna på sladdarna, men det blir två byglingar och startspärren skall ha ett motstånd på 100ohm.
Varför vet jag detta? Jag är inte mc-tjuv utan änvänder grejorna för race och då vill vi inte ha onödiga delar på hojen!

Johan

Japp orange å röd ihop triggar elsystemet samt orange/gul via 100ohms motstånd till jord eller svart/vit kabel (samma som jord)

Äldre förgasarhojar räcker det med att lägga + på ena bromsljustråden så funkar allt direkt

andersson turbo skrev:
Japp orange å röd ihop triggar elsystemet samt orange/gul via 100ohms motstånd till jord eller svart/vit kabel (samma som jord)

Äldre förgasarhojar räcker det med att lägga + på ena bromsljustråden så funkar allt direkt

jag tackar så mycket, har pajat huvudsäkringen massor av gånger idag.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!