Hur tjocka kommer folk bli?

ZerQ skrev:
Hej

Detta är nog en mycket smart framtidslösning när det gäller storstäder och miljön.

Fördelarna är ju många, dels ur miljösynpunkt men även för människor som har svårt att röra på sig. En grupp som skulle komma till sin rätt med denna maskin är nog äldre människor, människor som har reumatism m.m.

Polisen skulle nog kunna ha stor nytta av denna maskin.

Nackdelarna är nog som ni säger mer människor som inte rör på sig alls. Det är svårt att hitta en balans, men ändå tror jag att fördelarna med renare luft väger mer än att man kanske kan hålla 1-2% av befolkning smalare tack vare att denna maskin inte finns.

En renare stadsatmosfär betyder mindre cancerfall, mindre luftvägsproblem mindre antal följdsjukdomar . Som ytterligare fördelar så minskar buller som gör att folk mår bättre, sover bättre osv.

Med ett minskat antal bilar så minskar även risken för allvarligare skador, kostnaden för samhället minskar, färre olycker betyder fler familjer som slipper att mötas av dödsbud och kanske får se sin son/dotter sitta i en rullstol resten av sitt liv.

Jag ser bara fördelar med Stegway.

/Johnny

Nja...nu låter de på dig som att segway ska ersätta bilen....de är väl snarare så att dom ersätter ett par sköna skor.

Oj vilken djuplodande analys. Vad duktig du är!

ZerQ skrev:
Hej

Detta är nog en mycket smart framtidslösning när det gäller storstäder och miljön.

Fördelarna är ju många, dels ur miljösynpunkt men även för människor som har svårt att röra på sig. En grupp som skulle komma till sin rätt med denna maskin är nog äldre människor, människor som har reumatism m.m.

Polisen skulle nog kunna ha stor nytta av denna maskin.

Nackdelarna är nog som ni säger mer människor som inte rör på sig alls. Det är svårt att hitta en balans, men ändå tror jag att fördelarna med renare luft väger mer än att man kanske kan hålla 1-2% av befolkning smalare tack vare att denna maskin inte finns.

En renare stadsatmosfär betyder mindre cancerfall, mindre luftvägsproblem mindre antal följdsjukdomar . Som ytterligare fördelar så minskar buller som gör att folk mår bättre, sover bättre osv.

Med ett minskat antal bilar så minskar även risken för allvarligare skador, kostnaden för samhället minskar, färre olycker betyder fler familjer som slipper att mötas av dödsbud och kanske får se sin son/dotter sitta i en rullstol resten av sitt liv.

Jag ser bara fördelar med Stegway.

/Johnny

Henken78 skrev:
Jag fattar inte hur man håller balansen på den? Kan nån förklara???

Visst dom snackade om en massa gyron men inte blev jag nå klokare av det...

Läste om den för typ 2år sedan att det var någon slags data sak i som gjorde att den höll balansen!
Och jag har faktiskt sätt en sådan i verkligeheten på arlanda när en kvinna åkte om kring på en såg lite roligt ut :tomten

///jonathan

Last edited:
Jag väntar på rr-modellen innan jag slår till!

Det borde finnas nån dummerjöns som är sugen på att fixa lite äkta fart i dem,... blir ju som tidigare nämnt lite jobbigt med bromsandet dock!

Jag lovar inom fem år har de kört över hundra med den! :yoparty

Här i Paris så är det en massa "sight-seeing" (Stavning???) företag som hyr ut sådana till grupper mm, ser grym kul ut när det kommer ett gäng på 20 st i rad...
Men dom verkar grymt lätt körda iaf, har alldrig set ngn olycka och det kryllar av dom på sommaren här...

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back