Hur tjocka kommer folk bli?

Satan va fräckt! Undra om man kanske skulle satsa på att bli stuntare med en sån där? haha

men fatta hur feta folk kommer bli om sånna blir billiga. Vad kostar de?

Jag fattar inte hur man håller balansen på den? Kan nån förklara???

Visst dom snackade om en massa gyron men inte blev jag nå klokare av det...

Wargen skrev:
men fatta hur feta folk kommer bli om sånna blir billiga. Vad kostar de?

Den kostar 57900:- för XT-modellen. man får vara en jävligt lat människa för att köpa en sån.
:D

Dom är verkligen helt underbara. Har sett några i Stockholms city men tyvärr inte en aning om prislappen. Troligtvis för dyra för att man ska tänka på det men hade gärna ägt en.

Henken78 skrev:
Jag fattar inte hur man håller balansen på den? Kan nån förklara???

Visst dom snackade om en massa gyron men inte blev jag nå klokare av det...
Såg en TV dokumentär för ett tag sen där de förklarade att den är bygd som en kopia på människoörats balanssystem. Inte konstigare egentligen att den kan hålla balansen än att DU kan göra det egentligen. Känns dock väldigt konstigt att det bara funkar. Grymt i vicket fall.

Bra miljölösning.. men de slippa väl undan trängselskatten de heller :lol

Min pappa provade en sådan i staterna för ett tag sen. Jag såg film på det och det såg inte lika stadigt ut som i denna reklam. Det kändes tydligen väldigt skumt att bara luta sig framåt så det tog ett tag att lära sig. Och visst är den grym, men till det priset? Jag väntar nog ett tag :)

Hur svänger man? motstyr eller? :D

Det finns kinakopior för mindre än halva priset, ingen aning hur bra de funkar dock. De jag har sett åka omkring på en Segway ser JÄVLIGT vingliga ut, ite alls som denna film :3freak

Sadam skrev:
Hur svänger man? motstyr eller? :D
Finns en rulle på hantaget man vrider på för att styra...
Testade en sån på ett varuhus i thailand, i början va det vingligt, eftersom man föröskte hålla balansen själv, men sen när man slappnade av så funkade det kanon! Kändes väldigt naturligt o åka, o fort gick det om man ville!

Rammstein använder sig ju av en sådan Segway på sina livekonserter, och då far keyboardisten (Flake) omkring med en sådan med en keyboard monterad vid handtaget.... Tyvärr är de ju lite känsliga så när de spelade i Göteborg förra sommaren så kom han lite fort och det var halt på scen, så det hela slutade med att sångaren vart påkörd med en knäskada som följd :död

De använder den på sina konserter för att "driva" med amerikanarna, för vem kunde gissa att det är från over there som denna skapelse kommer ifrån :rolleyes:

Hej

Detta är nog en mycket smart framtidslösning när det gäller storstäder och miljön.

Fördelarna är ju många, dels ur miljösynpunkt men även för människor som har svårt att röra på sig. En grupp som skulle komma till sin rätt med denna maskin är nog äldre människor, människor som har reumatism m.m.

Polisen skulle nog kunna ha stor nytta av denna maskin.

Nackdelarna är nog som ni säger mer människor som inte rör på sig alls. Det är svårt att hitta en balans, men ändå tror jag att fördelarna med renare luft väger mer än att man kanske kan hålla 1-2% av befolkning smalare tack vare att denna maskin inte finns.

En renare stadsatmosfär betyder mindre cancerfall, mindre luftvägsproblem mindre antal följdsjukdomar . Som ytterligare fördelar så minskar buller som gör att folk mår bättre, sover bättre osv.

Med ett minskat antal bilar så minskar även risken för allvarligare skador, kostnaden för samhället minskar, färre olycker betyder fler familjer som slipper att mötas av dödsbud och kanske får se sin son/dotter sitta i en rullstol resten av sitt liv.

Jag ser bara fördelar med Stegway.

/Johnny

Såg en kille i sommras som rullade över ett övergångsställe med en sån. Såg inte vingligt ut så han hade väl tränat :rolleyes:
Jag, precis som de flesta, är skeptisk till priset men det blir väl som med plasmatv'n. De låg ju på över 200'000kr för 32" för 5-6år sedan :näsblod

En tanke bara... Hur går det när man måste bromsa tvärt i högre fart? vore intressant o se en bromssträcka!

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back