Hur tight ska ett skinställ vara?

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Precis som rubriken, Hur tight ska det vara?
Ska man kunna ha en tröja under lr ska det va total slimmat?

Har provar Spyke Cyber 2.0, fits like a glove, minst sagt, kan knappt sitta på hojen med stället på.

Mvh

Ninja Lars

om du knappt kan sitta med stället på så är de väll lite väl litet prova med nån storlek större.

om du knappt kan sitta med stället på så är de väll lite väl litet prova med nån storlek större.

håller inte riktigt med ... faktiskt...

Jag köpte mitt första skinnställ för ett år sedan. Och splojrans nytt osså!

Första gången jag provade, var jag tvungen att få hjälp att få på det!!
Det satt så tajt att jag inte kunde sitta på huk. Frågade killen i butiken flera gånger innan jag vågade pressa ner (ifall sömmar skulle ge sig)...

Var rätt tajt andra gången också, men sen satt det som ett smäck!!

Är väl bra om du kan ha minst en t-shirt under... Jag tycker de ä gött o kunna ha... Alt ett underställ...

Så - om du köper nytt ställ... Köp ett JÄTTE-TAJT.. Är det ett begagnat så töjer de kanske inte ut sig riktigt lika mycket... Är ju bra om du kan ta med någon som har åkt lite båge / haft några skinnställ..

Lycka till!!!

håller inte riktigt med ... faktiskt...

Jag köpte mitt första skinnställ för ett år sedan. Och splojrans nytt osså!

Första gången jag provade, var jag tvungen att få hjälp att få på det!!
Det satt så tajt att jag inte kunde sitta på huk. Frågade killen i butiken flera gånger innan jag vågade pressa ner (ifall sömmar skulle ge sig)...

Var rätt tajt andra gången också, men sen satt det som ett smäck!!

Är väl bra om du kan ha minst en t-shirt under... Jag tycker de ä gött o kunna ha... Alt ett underställ...

Så - om du köper nytt ställ... Köp ett JÄTTE-TAJT.. Är det ett begagnat så töjer de kanske inte ut sig riktigt lika mycket... Är ju bra om du kan ta med någon som har åkt lite båge / haft några skinnställ..

Lycka till!!!
hur fan överlevede kronjuvelerna? :tungan

Tänk bara på att du ska få plats med en ryggplatta. Jag gjorde nämligen det misstaget att köpte ett korvskinnsställ för dyra pengar och nu känns på tok för litet...

Se till att prova med ryggskyddet du ska ha i och skydden...

Köpte ett nytt helställ nu i mars...
Haha fy fasen va fult det var när man skulle köra för första gången..
Trodde att luften skulle gå ur mig.. o att ligga på tanken var inte ens att tänka på.. Kippade efter andan kändes det som...
Kände sig som en nypackad bratwurst i prinskorvaskinn...

Men jag märker att jag töjer det lite mer o mer... Så snart sitter det perfekt:D

Det ska sitta såpass tajt att eventuella fisar först kommer ut i luften då du drar ner dragkedjan :tummenupp.

Om det är ett fabriksnytt ställ:
Du skall inte ens kunna stå upprätt, det skall verkligen göra ont överallt och du skall knappt kunna andas i det.

Då kommer det sitta perfekt efter 15timmar, och vara helt förslappat efter 2 säsonger ! !!

Om det är ett fabriksnytt ställ:
Du skall inte ens kunna stå upprätt, det skall verkligen göra ont överallt och du skall knappt kunna andas i det.

Då kommer det sitta perfekt efter 15timmar, och vara helt förslappat efter 2 säsonger ! !!

Precix,,,Första gången ska det mer vara ett SKINKSTÄLL!

Sen blire det som vanligt e par timmar i sadeln..

Det ska sitta som skyddet på din skinnflöjt *s*.
Eller, köp ett som är lite lite för stort och sedan käka dig in i rätt storlek.

Prova ut den storlek som sitter minsta storleken som fortfarande sitter skönt och köp en storlek mindre :p

Tack!

Tack för alla svaren! Guld värt!

Nu är det köpt, får väll ha på mig det hela helgen för att töja ut det då =)
Finns det nått trix för att det ska forma sig? Kan man hänga in det i dushen och låta det va i vattenångorna och sedan sätta på sig det, skin töjer väll sig bättre när det är lite fuktigt?

// Ninja

Finns det nått trix för att det ska forma sig? Kan man hänga in det i dushen och låta det va i vattenångorna och sedan sätta på sig det, skin töjer väll sig bättre när det är lite fuktigt?

// Ninja

Duscha med stället på och ge dig sen ut och kör. Låter mindre smart men det funkar bra och anpassar sig snabbare efter just din kropp.

// Ninja

Kör som ett svin i en hel helg...sen har skinnstället eller du anpassat sig!

// Ninja

Häng INTE upp skinnstället när det är blött, då kommer det hänga ut sig så mycket att du blir tvungen att köpa nytt - fråga en som har gjort den missen... :mattias

Kräng på dig skinnet, ställ dig i duschen och blöt ner det och sen tar du en sväng på hojen, ta det lugnt bara för blött skinn skyddar inte så bra. Men då töjer det sig efter formen du har på hojen. Det ska inte vara bekvämt att gå i, det ska bara ha bra form när du sitter på hojen.

Som alla säger tidigare, det ska vara riktigt tajt i början. När det känns helt fel är det oftast rätt:) . Ett skinställ töjer sig mellan 5-9% säger de som kan.

Men det som oxså är viktigt är att kolla så att de skydden som finns i stället sitter där de ska. Så att tex armbågs skyddet är över armbågen och inte på underarmen osv

Edit: Såg nu att du har köpet ett. Hoppas du blev nöjd:tummenupp
/Mange
Precis som rubriken, Hur tight ska det vara?
Ska man kunna ha en tröja under lr ska det va total slimmat?

Har provar Spyke Cyber 2.0, fits like a glove, minst sagt, kan knappt sitta på hojen med stället på.

Mvh

Ninja Lars

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion