Hur tidigt får man föra oväsen???!!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Svalövs kommun har byggt en stor återvinningsstation 4 m från vårt hus.. :mad: :kocko
Kl 05.40 idag, vaknar samtliga i familjen av att huset i princip skakar. Då jobbar de jävla idioterna med att placera containrarna på plats! Får de verkligen föra väsen så tidigt på morgonen??? :4skrika

exiteme skrev:
Svalövs kommun har byggt en stor återvinningsstation 4 m från vårt hus.. :mad: :kocko
Kl 05.40 idag, vaknar samtliga i familjen av att huset i princip skakar. Då jobbar de jävla idioterna med att placera containrarna på plats! Får de verkligen föra väsen så tidigt på morgonen??? :4skrika

Det har de nog all rätt till men ring kommunen och framför dina synpunkter :tummenupp. Störs du av detta måste du även störas av när plogbilen är ute och plogar tidigt på morgonen också :va

2fast4hjo skrev:
Det har de nog all rätt till men ring kommunen och framför dina synpunkter :tummenupp. Störs du av detta måste du även störas av när plogbilen är ute och plogar tidigt på morgonen också :va

Tro mig. Plogbilen är ingenting mot detta!!! Vi bor i ett gammalt stenhus som är välisolerat. Men när hela huset skakar!!!! :4skrika :mad:

exiteme skrev:
Tro mig. Plogbilen är ingenting mot detta!!! Vi bor i ett gammalt stenhus som är välisolerat. Men när hela huset skakar!!!! :4skrika :mad:

:pannkyss Jag vet hur det är, skakade rejält när vi dränerade. Gå ut och kolla, en av idioterna kan ju vara en :tuttar :D
Hoppas det löser sig, bjud in dem på en kopp kaffe så slutar dem. :)

Så jädrans lång tid skall det väl inte ta att placera containrar :huvet

Last edited:
Bild på eländet!!! (glasigloorna kommer senare)

Bifogat

• Bild(91).jpg
    Bild(91).jpg
    30 KB · Visningar: 230
2fast4hjo skrev:
Fick ni ngt meddelande om att de skulle utföra arbetet idag och under vilken tid, det brutar ju höra till :va
Inte ett ljud! (Hahaha)

Kommunen har totalt kört över oss (Och grannarna) men denna förbannade återvinningsstationen. Jag fasar för alla bilar som kommer att köra och hur det kommer att låta vid tömning!!!

Trevligt o höra flaskor kraschas hela dagarna medans barnen springer o leker och får glas i fötter o knän.

hmm, kanske är mkt värre än vad jag tror..

Men jag bor över tunnelbanan i oslo, huset skakar men jag hörde det bara dom 2 första dagarna :)
Tänkte vad det var för jävla idiot som inte berättade det, men han märkte väll inte det heller :va

Föresten händer det nog bara i norge att man bygger stans största bo-komplex mitt över t-banan :lol

Kommunen är i alla fall generös. Vi får en soptunna gratis för att slänga allt skit i som blåst in från återvinningsstationen, in i vår trädgård!!! :kocko
Vi hittar från hundbajspåsar, brev, chokladpapper, inkontinensbindor och allt annat skräp där...

Bifogat

• Bild(92).jpg
    Bild(92).jpg
    50 KB · Visningar: 147
Last edited:
I Finland men iallafall. Då jag sommarjobbade på en stenkross, som bullrar en del, fick vi inte väsnas före 7:00 om det fanns bebyggelse nära, vi måste sluta också 21:00. Det stod det i nåt "brytningstillstånd" som man måste söka av kommunen.

Jag har för mig att det gäller alla sorts byggarbeten här ... fast ni är ju utomlands så jag vet inte vad som gäller där men man skulle kunna tänka sig att det finns nåt liknande "over there" :tungan

exiteme skrev:
Kommunen är i alla fall generös. Vi får en soptunna gratis för att slänga allt skit i som blåst in från återvinningsstationen, in i vår trädgård!!! :kocko
Vi hittar från hundbajspåsar, brev, chokladpapper, inkontinensbindor och allt annat skräp där...

De får inte bullra hur mycket som helst.
Det är kommunens åtagande att ni som boende intill en återvinningsanläggning inte skall ha högre buller eller åsamkas bekymmer i form av skräp som far in på tomten.
Ring och klaga och skriv även en formell klagan till kommunens park- och gatukontor och påtala bekymret. De är tvingade att göra något åt saken.

Vi har ett TIVOLI som står utanför å brummar med sitt j-a elverk, har stått där sedan söndagskväll, (det är fredag i skrivande stund).

:huvet
idioter!

Och så klagar jag som bara har skrikande och "banka-i-väggen"-grannar...
Jag tror jag överlever.

Vi har en återvinningsstation inte alltför långt bort men där står det inga hus i direkt närhet som tur var. PLUS att det aldrig är skitigt där.

2fast4hjo skrev:
De bygger som galningar precis överallt i hela norge

Sambon är skyldig till en del oväsen i oslo, arbetar som snickare där, ska säga till honon att arbeta tystare. :hihi

JO nu bygger dom ju överallt där jag bor, jag bor på "grönland" om du vet var det är :)
Nya operahuset tillför ju lite mer status i den stadsdelen så dom river och bygger nytt nästan överallt :3freak

Nästan lite synd, jag tycker det är najs med gamla hus :banana

exiteme skrev:

Perfa... Då kan du "mellanlanda" på Knölen ett tag , Schysst sätt å vakna på.Jag menar det är ju för tidigt å gå upp å för sent att somna...liksom!!!

VaVaVa
:crash
Lexikon för Nordtyskar:
Mellanlanda =kopulera
Perfa = Perfekt
Knöl = man ,Karl
Schysst = Ok, Bra

:hihi

Inne i stockholm får vi alltid söka om tillstånd ifall vi ska börja bygga ställningar före kl 07.00. Blir ett jävla liv o viten om man inte har tillstånd.Tycker du borde kolla upp det där med nån miljönisse på kommunen.Eller pm:a Mb på forumet.Han e visst doktorand i miljöprylar typ.

Fan vad gott det ska lukta hos er när glasbubblorna kommer dit.
En solig sommardag med mycket ölslattar i flaskorna :tummenupp
Jag går förbi en såndär station ibland, och det luktar satan från det som slängs där...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg