Undrar om det är någon som vet var och hur strypningen sitter på en Ninja 900 -97. Misstänker att den sitter mellan förgasare och cylindrar. Måste hojjen ombestyckas om jag tar bort strypningen och måste tändningen i så fall ställas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hammar´n skrev:Undrar om det är någon som vet var och hur strypningen sitter på en Ninja 900 -97. Misstänker att den sitter mellan förgasare och cylindrar. Måste hojjen ombestyckas om jag tar bort strypningen och måste tändningen i så fall ställas.
zx9ninja skrev:Hej på min var den stypt i trottlarna.hål så att trotteln inte lyfter max.63 kw urspunglig effekt 102 kw.
PacMan skrev:Hmm, hur funkar det med dom där hålen egentligen och vad kan man göra åt det? Funderar på om kan vara nåt liknande på min. Den ska ha 107 hk men har enligt regbeviset bara 100. Funderar på om strypningen kanske sitter kvar på den?
zx9ninja skrev:Hej hålen fungerar så att när trotteln lyfter så högt som hålen. Då tappar den undertrycket och kan inte lyfa högre. på bild två ser du att det är pluggat med ett tunt plast rör se pilen.
PacMan skrev:Jag har lite svårt att se hur det ser ut på bilden... Dom här hålen, är det alltså hål rätt igenom trotteln?
På min hoj är det bara gropar i godset i trottelns nederkant, dvs. inte hål rätt igenom så jag gissar att hojen är ostrypt då och att groparna är till nåt annat.
zx9ninja skrev:Hej ja hålen är rätt igenom trotteln![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |