Hur ta bort db-killer LeoVince?

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Då var det dags att fråga om hjälp här igen :yoparty

Köpte ett nytt slip-on då det gamla böjdes lite i en dikeskörning. Är det någon som vet hur man får ur db-killern? Det är ett LeoVince SBK Oval Evo i titan, se bilderna.

Verkar så sjukt lätt på dessa videor, men vi har inte lyckats att bara rycka ur den. Dom kan väl inte konstruerat det så dumt så man måste ta bort nitarna? Det stod att db-killer inte var inkluderat i annonsen på ebay om jag minns rätt, men innerröret måste ju vara en. Det gamla var exakt likadant men i aluminium och hade inte ett innerrör. Och det nya låter inte mycket nu, lite "hårdare" pga titanet men inte högt.

(också blev bilderna på fel håll, hoppas det går ändå)

https://www.youtube.com/watch?v=UXUX3uGMnTk

https://www.youtube.com/watch?v=3E4OWUF5D9s

https://www.youtube.com/watch?v=HdWRkjlbbB0
 

Bifogat

  • IMG_1801.JPG
    IMG_1801.JPG
    1.3 MB · Visningar: 83
  • IMG_1805.JPG
    IMG_1805.JPG
    1.5 MB · Visningar: 75
Du har väl skruvat loss insexskruven mitt under utblåset!?

De kan sitta rätt bra så man får ta en svetstång och nypa fast den stenhårt rakt ut och i den klämmer man fast en till tång på tvären som man slår utåt med hammare. En svetstång och draghammare är såklart lättast men de funkar bra med två tänger också.
 
Du har väl skruvat loss insexskruven mitt under utblåset!?

De kan sitta rätt bra så man får ta en svetstång och nypa fast den stenhårt rakt ut och i den klämmer man fast en till tång på tvären som man slår utåt med hammare. En svetstång och draghammare är såklart lättast men de funkar bra med två tänger också.

Tack för svaret! Det är ingen skruv som håller fast db-killern någonstans. Kanske helt enkelt bara är så att den sitter rätt hårt. Får gå på det imorgon igen.

Andra tips?
 
Har likadant. Sitter som f*n.
Det jag gör efter varje bankörning är att dra på hojen på tomgång så det kommer ånga mellan DB killer och rör, sedan drar jag med full kraft med polygrip, funkar utmärkt :)
 
Har likadant. Sitter som f*n.
Det jag gör efter varje bankörning är att dra på hojen på tomgång så det kommer ånga mellan DB killer och rör, sedan drar jag med full kraft med polygrip, funkar utmärkt :)

Tack! Då vet jag vad som gäller :)
 
Tack för svaret! Det är ingen skruv som håller fast db-killern någonstans. Kanske helt enkelt bara är så att den sitter rätt hårt. Får gå på det imorgon igen.

Andra tips?

Vhatarfuck ingen låsskruv hur kan de då sitta fast,,de borde ju flyga då o då??

Både på min leo med kolfiberslut lika som andra filmen och på kompisarens leo som ser ut som översta filmen sitter de en m5 insexskruv rakt upp underifrån och de är fabriksgjort.
 
Ingen skruv. Verkar ju inte vara det i videorna heller. Men den sitter som berget, får väl lämna in skiten nånstans.
 
wd-40??? brukar hjälpa med det mesta när saker och ting sitter fast.
 
wd-40??? brukar hjälpa med det mesta när saker och ting sitter fast.

Sitter så pass hårt så jag vete fasen... Vill ju inte kladda ner eller bryta för mycket i slip-onet heller då det är helt nytt. Får väl helt enkelt lämna in det till nåt proffs. Låter för mesigt nu.
 
På mitt fick ja slå in skiten för bes och lika mycket våld för att få loss skiten.. Den sitter med skruv också:huvet
 
Haha, man börjar undra hur kass lösning dom fått till egentligen! ;D sportbike jag hade med den videon i första inlägget och har ingen aning om hur dom lyckades med det där :3freak
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top