Hur tänker SMC & HD?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
Men med ditt resonemang kan man då aldrig fira något eftersom det någonstanns i världen alltid finns någon som lider.
Se frågan till Olsson ovan.
Det är ju DITT resonemang? Vad yrar du nu om?? Du vill ju ha nollvisionen...

sandstream skrev:
Och om man tittar lite djupare i statistiken så beror flera av sporthojsolyckorna på att hojen var stulen, föraren var påverkad, föraren saknade hjälm.
Inget snack om att vi är överrepresenterade men det finns som sagt andra orsaker än att den normale sporthojsföraren är ute och kör.
Den gruppen kan nog ingen nå, tyvärr.
Nu pratar du emot dig själv IGEN. Bestämd dig nu hur du ska ha det. Om vi sporthojsåkare nu är överrepresenterade, är det då dåligt att göra nåt åt det???
Visst finns det andra orsaker, men det finns också orsaker som vi KAN påverka, varför inte göra det?

CorbenDallas skrev:
Det är ju DITT resonemang? Vad yrar du nu om?? Du vill ju ha nollvisionen...
Klart jag vill ha noll döda, vill inte du det?
Men jag tycker inte att det finns något att fira så länge folk dör inom det område som man firar, det känns helt enkelt fel.
Jag är troligtvis lite blödigare och lite mer human än tuffingar som du :)
CorbenDallas skrev:
Nu pratar du emot dig själv IGEN. Bestämd dig nu hur du ska ha det. Om vi sporthojsåkare nu är överrepresenterade, är det då dåligt att göra nåt åt det???
Visst finns det andra orsaker, men det finns också orsaker som vi KAN påverka, varför inte göra det?
Men hjälp vad du var på hugget idag då, och vilket härligt svammel.
Hur du kan få intrycket av att jag inte tycker att vi ska göra något åt det faktum att sporthojsförare dör övergår ett normalt förstånd men tydligen inte ditt...

HD Sverige

Känns för övrigt bara som om HD försöker smöra in sig och få gratis reklam och publicitet. :kocko

Rövslickeri kallas det på ren svenska. :arsele :tungan

Festen kan dom väl ha om dom vill, skiter i vilket.

Men hoppas iaf att så få som möjligt omkommer i trafiken.

Ta't lugnt allihopa.

TwinSucker skrev:
Det vet jag oxå, tyvärr. Det va ju ett antal av olyckorna som låg i den kategorin.
Det viktigaste är ju att vi som trots allt har en hjärna använder den och inte kör som svin där chansen för en olycka är större än vanligt.

Lite OT men jag hörde om en kille för ett par dagar sedan som hade passerat ett dagis i Sollentuna med en hastighet av 150+, lagt 15 meter bromsspår och sedan kanat 75 meter i en uppförsbacke innan han krockade med en bil.
Det är sånna idioter man måste försöka bearbeta!

CorbenDallas skrev:
Det låter som du lägger in väldigt mkt egna speglingar i vad du läser. Läs vad det står istället. Det är absolut ingen som påstår nåt alls om död o förödelse. Bara för det står HD betyder inte det pekpinnar...

Enl statistiken är nog en HD-åkare säkrare ja. Trots att dom kör i jeans och utan ryggskydd och ibland utan hjälm...

Ja, precis. Jag brukar skriva mina egna åsikter och speglingar. :huvet Du kanske lyssnar på vad alla andra säger och bara håller med?

Sen har jag inte sett så många HD åkare utan hjälm faktiskt. Kanske finns nån statistik på det också eller?

sandstream skrev:
Klart jag vill ha noll döda, vill inte du det?
Men jag tycker inte att det finns något att fira så länge folk dör inom det område som man firar, det känns helt enkelt fel.
Jag är troligtvis lite blödigare och lite mer human än tuffingar som du :)
Givetvis vill jag ha noll döda, men jag lever i verkligheten. Inte ens Vägverket trodde på sin egen vision, dom bara satte målet högt. Köra hoj är farligt, sen är det upp till var och en om det är nåt man ska utsätta sig för...
Din nollvisionsfest kan vi enkelt få. Förbjud motorcyklar...

Varför är det inte värt att fira att färre människor dör? Din blödiga humanism lyser med sin frånvaro.
Jag anser mig inte vara tuff, men jag uppskattar om färre dör i trafiken o firar det gärna med en öl eller två!

sandstream skrev:
Men hjälp vad du var på hugget idag då, och vilket härligt svammel.
Hur du kan få intrycket av att jag inte tycker att vi ska göra något åt det faktum att sporthojsförare dör övergår ett normalt förstånd men tydligen inte ditt...
Jag får intrycket att du gnäller mer än nödvändigt på dom som faktiskt gör nåt. Vad gör du? Var är dina förslag till att minska MC-döden?

Headbanger skrev:
Ja, precis. Jag brukar skriva mina egna åsikter och speglingar. :huvet Du kanske lyssnar på vad alla andra säger och bara håller med?

Sen har jag inte sett så många HD åkare utan hjälm faktiskt. Kanske finns nån statistik på det också eller?

Jag lyssnar på vad folk säger ja. Borde du också göra. Men gärna utan att tolka allting som konspirationsteorier...

Så bara för att du inte har sett det så existerar det inte? Kom igen nu. Hur många har du sett dö på hoj? Vi har kanske inte så många som dör i trafiken egentligen???

Sandstream, om man lyckas sänka antalet döda i trafiken tycker jag att man ska fira det. Ordet "fest" är nog taget på fel sätt. Tror knappast dom menar hejvild fest där man firar att "färre har dött" så som du tänker det.

VI MÅSTE FÅ VARA GLADA UTAN ATT FOLK SKA KLAGA!!!!!!!!!!!!!!!

kram eller nått

sandstream skrev:
Det viktigaste är ju att vi som trots allt har en hjärna använder den och inte kör som svin där chansen för en olycka är större än vanligt.

Lite OT men jag hörde om en kille för ett par dagar sedan som hade passerat ett dagis i Sollentuna med en hastighet av 150+, lagt 15 meter bromsspår och sedan kanat 75 meter i en uppförsbacke innan han krockade med en bil.
Det är sånna idioter man måste försöka bearbeta!

Absolut! :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Jag får intrycket att du gnäller mer än nödvändigt på dom som faktiskt gör nåt. Vad gör du? Var är dina förslag till att minska MC-döden?

Vad är det dom gör? Reklam för HD om färre dör i år? :va

CorbenDallas skrev:
Jag lyssnar på vad folk säger ja. Borde du också göra. Men gärna utan att tolka allting som konspirationsteorier...

Så bara för att du inte har sett det så existerar det inte? Kom igen nu. Hur många har du sett dö på hoj? Vi har kanske inte så många som dör i trafiken egentligen???

:pannkyss
Ja, så måste det vara. Allting är en enda stor konspiration! Helt klart..

Swedie skrev:
Sandstream, om man lyckas sänka antalet döda i trafiken tycker jag att man ska fira det. Ordet "fest" är nog taget på fel sätt. Tror knappast dom menar hejvild fest där man firar att "färre har dött" så som du tänker det.

VI MÅSTE FÅ VARA GLADA UTAN ATT FOLK SKA KLAGA!!!!!!!!!!!!!!!

kram eller nått
Jag tycker absolut att man ska känna stolthet om det blir färre döda i trafiken om man nu varit med och gjort något som påverkat.
Men en fest? Nej, det känns helt fel.

Ungefär som om Amnesty skulle ha partaj för att Kina "bara" avrättat 3.000 personer i år :3freak

Men visst, jag förstår vad de flesta av er menar så kram på er också :)

CorbenDallas skrev:
Mina förslag för att minska mc-döden vill du nog inte veta och jag skulle antagligen bli lynchad bums :hihi

Förslag till fest: När Vägverket skyltar sina rullgrus-reparationer ordentligt, sedan kan man lotta ut en snabelbil som vinnaren får tända eld på (eller nåt) :tomten

TM skrev:
Förslag till fest: När Vägverket skyltar sina rullgrus-reparationer ordentligt, sedan kan man lotta ut en snabelbil som vinnaren får tända eld på (eller nåt) :tomten

:tummenupp :tummenupp

eller när de får tillräckligt med $£€ att asfaltera om hela vägarna istället föratt lappa å laga med riktigt jobbiga skarvar som följd

sandstream skrev:
Om färre dör blir det fest :3freak
Kan du upplysa en okunnig om vilket arbete SMC och HD genomför den här säsongen som kommer oss sporthojsåkare till gagn?
Jag vet inte om du menar "arbete" SMC och HD tillsammans enbart?
Om man plockar bort HD, så utan SMC (Uppsala län) så skulle du med flera sporthojsåkare inte kunna öva broms och kurvteknik på Rörken.
Där har du ju synts rätt ofta :)
Det hoppas jag du fortsätter göra.

Jag uppfattade det hela som en liten "morot" att tänka efter lite när vi är ute och kör.

När en människa skall förändra ett beteende behövs alltid en motivation till förändring. "Varför" skall jag ändra på mig?

Om man lyckas med bedriften att ge svar på den frågan. Dvs. varje individ finner sitt egna svar på varför han/hon skall ändra ett visst beteende. Så ökar chansen att han/hon också lyckas.

Jag ser hela denna prylen, med festen, som en enda stor "morot" med syfte att just motivera oss till eftertanke.

Vad är det då man skall/vill fira? Ja, inte är det att människor dör eller lemlästas utan att ett kollektiv lyckas med en förändring i positiv riktning.

That´s my five cent´s!

// Niklas

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP