Hur tänker ni?

Biffen_86 skrev:
2163862 Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

Hur tänker ni igentligen, med tanke på alla olyckor som händer i världen?

//Emil

Man lever för dagen. Man kan dö i sömnen också.

Bikerbitch skrev:
2164008 Vågar lova att det händer mindre skabbiga olyckor på banan än på gatan.
Jag har mer eller mindre gett upp gatåkandet till förmån för RR. Känns mer naturligt när alla åker åt samma håll :)
CR250 kör man oftast på en såndäringa hoppigupp-bana, således inte RR. På hoppigupp-banor kan jag lova dig att det sker skador.

Egentligen, trots att jag är turbogalen så undrar man ibland...

Kan man egentligen motivera det vikteffektförhållande som moderna hojar har för användning på vanliga vägar?

heliac skrev:
2164509 Egentligen, trots att jag är turbogalen så undrar man ibland...

Kan man egentligen motivera det vikteffektförhållande som moderna hojar har för användning på vanliga vägar?
Japp, säkra omkörningar! :fakta

Jag har alltid med i kalkylen att man kanske inte kommer hem hel från en tur. Men det är också en risk jag tar, det är farligt att gå utanför dörren också. Det kan ramla ner något som man får i huvudet. På hoj så gör man iallafall så mycket som möjligt för att skydda sig.

och jag kan lova dig att dom är inte äns hälften så allvarliga än när man trillar av gat hojjen ute på vägen. där har du inte stora last bilar eller vanliga bilar som kan mosa på en lite skit sekund.

HanneZ skrev:
2164486 CR250 kör man oftast på en såndäringa hoppigupp-bana, således inte RR. På hoppigupp-banor kan jag lova dig att det sker skador.

Biffen_86 skrev:
2163862 Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

//Emil

Hur tänker DU Biffen .. hur tänker du när du ger dig ut i skogen, bland träden, på din 250??

jo precis...dom flesta motorcyklar OCH bilar har ju så otroligt mycket prestanda att mindre än hälften skulle räcka med att köra på vägen.

heliac skrev:
2164509 Egentligen, trots att jag är turbogalen så undrar man ibland...

jag kör inte ute i skogen :fatta!

det är en cross som jag kör på banan med.

elwe skrev:
2165895 Hur tänker DU Biffen .. hur tänker du när du ger dig ut i skogen, bland träden, på din 250??

Biffen_86 skrev:
2165897 jo precis...dom flesta motorcyklar OCH bilar har ju så otroligt mycket prestanda att mindre än hälften skulle räcka med att köra på vägen.

jag kör inte ute i skogen :fatta!

det är en cross som jag kör på banan med.

Ok, så du kör i löst grus, du hoppar högt, du kör i gropar, du har bitvis ganska taskiga skydd, dvs bara en tygtröja över bröst/rygg/axelskydd, du har tunna handskar (som kan komma in bland ekrar eller mellan kedja och drev)
Hur tänker du? Kunde vara kul att veta eftersom du frågar andra ... du undvek frågan första gången .. varför?

Hmm... alla som säger "man lever bara en gång", gasar tills det rasar" m.m.
När det händer en mc olycka är det inte alltid en singel olycka. En mc i 200 knyck vs en bil i 90 knyck. Då blir mc:n som en missil och varken mc:n eller bilen ligger bra till. Det finns både fysik smärta och psykisk, varken eller skulle jag vilja ha om en MC körde in i min bil ( ja det händer att det inte är bilens fel ibland).
Tänk före, det lever fler i vår värld än DU!
Gasa, men under så kontrollerade former som möjligt.

jag tänker såhär, fan jag tar min hoj som inte går så fort som jag inte kör på vägen då kan jag inte hamna under nån last bil eller vanlig bil, inte heller kan jag köra ihjäl nån. så tänker jag. sen kanske jag är helt dum i huvet som tänker på folk runt om kring mig om nått skulle hända.

elwe skrev:
2165912 Ok, så du kör i löst grus, du hoppar högt, du kör i gropar, du har bitvis ganska taskiga skydd, dvs bara en tygtröja över bröst/rygg/axelskydd, du har tunna handskar (som kan komma in bland ekrar eller mellan kedja och drev)
Hur tänker du? Kunde vara kul att veta eftersom du frågar andra ... du undvek frågan första gången .. varför?

Bara åka allt vad tygen håller, Bara du inte skadar annan människa så spelar det ingen roll, Att få åka allt vad hojjen erbjude på nätter är ganska skönt

Eftertanke är alltid bra, så vad är kontentan... ska vi förbjuda allt som förmår driva ett vägfordon över 110km/h?
Om man nu har bestämt att 110km/t är den optimalt snabbaste, säkraste hastighet vi kan färdas med så faller allt annat, åka fortare är bara nöje och ett riskabelt sådant?

Okej, hur ska det gå till? Jo du måste komma med ett alternativ som är lika bra eller bättre på alla de plan en sportmotorcykel uppfyller och som är ekonomiskt lindrigare (för att köra sporthoj är relativt dyrt), det skall dessutom vara lika lätt att utöva som att gå ner till garaget, kommer du på det så kan jag gratulera dej för du är isf en blivande mångmilionär :tummenupp

Många mäniskor är uppenbarligen beredda att offra mycket för känslan (även jag).

Din fråga besvaras med ett citat: "If You Think You Die" :rolleyes:

Biffen_86 skrev:

//Emil

Jag undrar hur alla crossnissar tänker som kör som galningar och FLYGER med sina maskiner :näsblod , el de som kör enduro med 70-100 knyck några dm på varje sida till godo mellan grova tallstammar. :skrämd

Biffen_86 skrev:
2165924 jag tänker såhär, fan jag tar min hoj som inte går så fort som jag inte kör på vägen då kan jag inte hamna under nån last bil eller vanlig bil, inte heller kan jag köra ihjäl nån. så tänker jag. sen kanske jag är helt dum i huvet som tänker på folk runt om kring mig om nått skulle hända.

Nja, att du inte kan köra på någon är väl inte helt sant ... ja om du nu inte bara tränar på bana när inga andra är närvarande, men ok, då vet jag hur du resonerar.
Nu är det väl också så att du är begränsad att köra runt, runt på den bana som du är på. Kanske det finns de som gärna tar sig från ett ställe till ett annat och har kul under tiden, dvs de ser inte förflyttningen bara som en transportsträcka.
Du får rätt i att det finns ett antal aningslösa individer som inte inser vad som kan hända om man har för liten marginal, men det är inte hojarnas fel som sådana ... hade de kört bil hade de kanske varit ännu farligare för sin omgivning redan i halva hastigheten .. eller hur?

*/ ?>
Back