Hur tänker en Mc-försäljare?

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Nu är det inte frågan om något klagande eller att hänga ut någon firma.

Men iaf, jag hittade en hoj på internet som jag blev lite sugen på..
Jag mailar säljaren och frågar om hojjen och ber om bilder, då det bara fanns fåtalet i annonsen. Efter lunch dagen efter har jag inget svar, så jag ringer honom. Då är han "påväg" att svara på min annons, 36 timmar senare ringer han igen och pratar lite, jag frågar massor om hojjen och säger att jag är intresserad. När jag kommer hem läser jag mailet och kollar lite fler bilder, mailar tillbaka till honom och säger att jag vill köpa hojjen och ber att han ska ringa mig dagen (fredag) efter då jag inte är hemma på hela dagen. Mitt på fredagen så har jag fått ett mail, med lite tur är jag hemma då och läser det mailet, försöker då ringa försäljaren men utan framgång, mailar igen och ber han ringa mig, men inget svar.

Så, var är problemet?
Vill fanskapet inte sälja en mc? Hur svårt kan det vara och ringa, "Tjena Mackan, du vi har väldrig körigt idag, så jag ringer dig ikväll"

Det hade kunnat tagit honom 15 min i telefon och 30 minuter i butik och sälja en hoj som dom fått in för 1 vecka sedan. Den hojjen måste dom gå jäävligt mycket plus på?

Det där är något som många människor har i sig. När man har det körigt så säger man inte det utan man skiter i allt som inte är av viktigaste rang. Stoppa huvudet i sanden...

Men nu är jag inte sugen på att köpa den längre, svårt att bara ringa och säga att det är körigt. Hellre att få ett ärligt svar än inget alls.

Under de 14 åren jag har haft körkort (för bil iofs) har jag träffat kanske 15-20 bilförsäljare. Jag kan nog ganska snabbt säga att 15-19 har varit skumma på nåt sätt. Antingen är det att de är dåligt pålästa på den produkt de skall sälja, att de är dryga, att de ägnar mer tid åt att titta på mina shorts än på vilka möjligheter det finns att få mig som kund osv. Det är nästan så man tror att säljare, det blir man när man är dryg, okunnig och otrevlig (alternativt sliskig vilket är nästan ännu värre).

Visst, man vill ju kanske inte bli bästa kompis med sin säljare alla gånger, men om han eller hon har lovat att ringa och sen struntar i det, ringer flera dagar senare än överenskommet, lämnar fel pris, ljuger om funktioner som bilen eller mc'n har osv, jag då undrar man ju. Jag känner en f.d. bilsäljare och när jag har pratat med honom om hans gamla jobb dyker det snabbt upp historier om "den eller den jobbiga/dumma/påfestande kunden". Antingen handlar det om nån invandrare som inleder med att fråga om bästa pris, eller om den gamle stöten som har hittat en minimal spricka i sitt dimljus, eller trebarnsmamman som de nästan måste visa vilken av pedalerna man gasar med.

I hans fall slutade han ju som säljare eftersom han blev bitter och började avsky sina kunder, men det verkar vara många som inte har den självinsikten.

Det där är något som många människor har i sig. När man har det körigt så säger man inte det utan man skiter i allt som inte är av viktigaste rang. Stoppa huvudet i sanden...
Verkar vara något som utmärker mc-branschen.. Man kanske anser sig vara oumbärlig och kan behandla kunderna därefter?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back