Hur surfa helt anonymt?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Gissar att vi är flera här som undrar.

Ska man betala för en tjänst eller är det lätt? Att leta öppna nätverk på stan känns lite overkill. Att dra fram datorn på Max eller annat med fritt internet är omständligt och sen kanske det går att spåra ändå?

Nå hur gör man det bäst?

Om det bara är för att surfa skall väl anonyma proxys fungera bra nog.
Liten varning, många forum t.ex. tillåter inte anonyma proxys, så konto och ip nr kan bli utslängd. (ip kan ju egentligen kvitta, du får ju ändå ett nytt sedan)

VPN Tunnel

Men man ska ha i åtanke att företagen som tillhandahåller tunneln kan ju spara infon utan att du vet det om det således kan man ju spåra det till dig endå.
Nu är jag lite dåligt påläst om hurvida dom krypterar datan som går imellan dig och deras server

Ipdredator körde jag förut.
Nu orkar jag inte bry mig.

Sen är det en grad av hur paranoid du är ;)
Krypterad disk, undvika facebook, MSN, hotmail etc med det "hemliga" IP:t

Jag skulle kunna tänka mig att hoppa på anonymtåget. Hur mkt bandbredd tappar man?

Har en polare som kör allt sitt genom danmark. Känns lite overkill. Nödvändigt?

Helt anonymt kan du aldrig surfa.
så det hela beror på vem du skall dölja dig för och vad du vill göra.

Kontant 3G-kort är grejen.
Se till att inte ha det kvar när de kommer och letar efter dig bara ;)

Finns dom med påsydd balaklava och isåfall är dom jobbiga att svida på?

Jajemän, finns till och med våtdräktsskor för den som är extremt paranoid :tummenupp

Alla såna här betaltjänster... Hur kan människor gå med på att "ge dom sitt kontonummer inkl. säkerhetskod m.m." för att få surfa anonymt? är inte det lite... typ ironiskt/sarkastiskt :hihi

- "Hej, jag vill vara anonym"
- "inga problem, fixar vi, ge oss bara dina bankuppgifter först"

Last edited:
http://www.torproject.org/ är och har alltid varit grejen.

edit: dessutom gratis.

Det är däremot fullt möjligt att avlyssna det, och det görs också nuförtiden. Det gäller också alla darknets som inte är krypterade på entrypoints. Och inte ens det är ett helt fullgott skydd eftersom att det går att sätta upp entrypoints för att avlyssna intrafiken.

Egentligen är väl det bästa sättet att surfa helt anonymt att göra det på öppna wlan med en dator som har en krypterad OSinstallation som byter MACadressen när man loggar in på den. Denna krypterade OSinstallation får då inte användas till att göra saker du gör på din vanliga maskin, som facebook m.m. eftersom att om någon får tag på maskinen när den är igång och upplåst kan de genast koppla ihop dina olika nätidentiteter, och då har genast din anonymitet försvunnit.
Av samma anledning ska du inte använda anonymtjänsterna med din vanliga maskin...

Såå, hur anonym vill du vara? Skicka-atombomb-på-USA-anonym eller bara min-flickvän-ska-inte-veta-vad-jag-gör-anonym eller någonstans däremellan?

Back