Hur strypa xr600 smidigast?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hallå. Hur stryper man en xr600 till 25kw, helst 22kw lättast/billigast? Mc-kompaniet hade inga till den hojen. Montera ett troppelstopp så hojen får 10-20kW (tillfälligt iaf så det kvittar ju) är ju inga problem, men hur gör man sen. Räcker det att bänka var som helst för 500kr och ta med papprena till reg.bes?

/Anton

Det är inte alla bänkarna som lämnar dugliga papper för reggbesiktning. Annars är det som du säger, bara bänka och sen besiktiga. Ta reda först på vilka firmor som har giltiga papper inför bilprovningen. :tummenupp

philsson skrev:
2163573 Det är inte alla bänkarna som lämnar dugliga papper för reggbesiktning. Annars är det som du säger, bara bänka och sen besiktiga. Ta reda först på vilka firmor som har giltiga papper inför bilprovningen. :tummenupp

Har sökt endel, och rotat reda på att sbp tydligen ska ha en lista på godkända verkstäder för detta ändamål.. och att verkstäderna tydligen ska ta hutlöst betalt för papprena. Får ringa och höra med närmsta verkstad om dom är godkända. Hittar inte nån lista på sbp´s sida
tack philsson

Jag ringde verkstan i närheten med bromsbänk, och dom sa att det inte gick

Enligt dom går det inte utan tuv-intyget som man får om man köper en strypsats

hur kommer det sig att vissa XR har 13, 20, 25 kW bla i regbeviset? Strypta i papprena i tyskland sen importerade?

Last edited:
Enligt bilprovningen är det OK att montera bricka själv, bänka på valfri firma och visa upp pappret. Vem ska man lita på :confused:

1 halvvirrig gubbe på bilprovningen övertygar inte mig

Nästa mc-firma sa att dom fixar ett specialintyg för 1500kr (inkl bänkkörning) som behövs vid bes. Snaaaark, vilket stämmer???

Jag har tidigare bänkat och strypt en Yamaha DT125R, det gjorde jag hos en "auktoriserad" kille som inte ströp på riktigt men skrev så i papprena och fejkade en bänkning. I vilket fall så var han "godkänd" av bilprovningen och jag såg deras lista på godkända verkstäder men fick aldrig någon kopia. Ring någon på högre ort och be att få listan hemskickad, det är det minsta de kan göra. I övrig behövde jag inga intyg alls förutom det han själv skrev.

Nexor skrev:
2167541 Jag har tidigare bänkat och strypt en Yamaha DT125R, det gjorde jag hos en "auktoriserad" kille som inte ströp på riktigt men skrev så i papprena och fejkade en bänkning. I vilket fall så var han "godkänd" av bilprovningen och jag såg deras lista på godkända verkstäder men fick aldrig någon kopia. Ring någon på högre ort och be att få listan hemskickad, det är det minsta de kan göra. I övrig behövde jag inga intyg alls förutom det han själv skrev.

Okej! Vad tog han för det?

:fyllisar
Nexor skrev:
2167541 Jag har tidigare bänkat och strypt en Yamaha DT125R, det gjorde jag hos en "auktoriserad" kille som inte ströp på riktigt men skrev så i papprena och fejkade en bänkning. I vilket fall så var han "godkänd" av bilprovningen och jag såg deras lista på godkända verkstäder men fick aldrig någon kopia. Ring någon på högre ort och be att få listan hemskickad, det är det minsta de kan göra. I övrig behövde jag inga intyg alls förutom det han själv skrev.

Låter stabilt! Sån där man ska vara tyst om ;) :tomten

/David :fyllisar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP