Hur stor?

lindbergvtr

fightermike
Gick med
15 Jul 2005
Ort
obbola
Hoj
vtr 1000 f såld. CBR 929 RR streetfighter
hur stor är tanken på en 05-frammåt på en ktm 625 smc
och hur långt tar man sig på denna tank.. hinner man mellen mackarna?
 
KTM 625 -05 har ~50 hästar i ostrypt skick, tanken har jag fått att räcka 14 mil innan jag slog på reserven - då vid långfärd och när man slår på reserven får man i ~7 liter så då har man ungefär två liter kvar. Vid normal motardkörning kommer man mellan åtta och tio mil innan man slår på reserven.
 
KTM 625 -05 har ~50 hästar i ostrypt skick, tanken har jag fått att räcka 14 mil innan jag slog på reserven - då vid långfärd och när man slår på reserven får man i ~7 liter så då har man ungefär två liter kvar. Vid normal motardkörning kommer man mellan åtta och tio mil innan man slår på reserven.

låter ju bara bra.. finns det att sätta lite större tank på 625:an? tänkte är ju ganska kul att kunna köra en bit utan att planera vart nästa mack är..
eller måste jag köpa 640:in för att få den större tanken.. vill ju ha 625:an för den ser ju mycket grymmare ut och mindre smidigare
 
låter ju bara bra.. finns det att sätta lite större tank på 625:an? tänkte är ju ganska kul att kunna köra en bit utan att planera vart nästa mack är..
eller måste jag köpa 640:in för att få den större tanken.. vill ju ha 625:an för den ser ju mycket grymmare ut och mindre smidigare

Touringtanken passar på 625:an också har jag för mig eller om man fick byta sits för det, minns inte hur det var. Tyckte inte det var aktuellt, jag visste att jag aldrig skulle använda den i alla fall. Vill du ha lite samma grej som 625 fast med större tank så köp 640 och byt till 625:ans förgasare - då är det i princip samma hoj.
 
Touringtanken passar på 625:an också har jag för mig eller om man fick byta sits för det, minns inte hur det var. Tyckte inte det var aktuellt, jag visste att jag aldrig skulle använda den i alla fall. Vill du ha lite samma grej som 625 fast med större tank så köp 640 och byt till 625:ans förgasare - då är det i princip samma hoj.

Tack för svar.. men 640:in ser fetare ut alltså mindre smidig eller är det bara en synvilla?? vad kostar en sån gasare då? såg en tank på ebay som rymde 4,1 gallon.. =16,4 liter till 625.. verkar ju helt okey. huvudsaken för mig är att hojen är lätt att slanga med :yoparty
 
Tack för svar.. men 640:in ser fetare ut alltså mindre smidig eller är det bara en synvilla?? vad kostar en sån gasare då? såg en tank på ebay som rymde 4,1 gallon.. =16,4 liter till 625.. verkar ju helt okey. huvudsaken för mig är att hojen är lätt att slanga med :yoparty
Enda som skiljer 640 mot 625 är plast, i princip.

Och sen så har ju 640 fel förgasare också.
 
Enda som skiljer 640 mot 625 är plast, i princip.

Och sen så har ju 640 fel förgasare också.

låter ju skit bra.. jag har hittat både en 640 05:a och en 625 05:a i sthlm som jag kanske ska åka och kolla på.. får väl se vilken som passar mig bäst..
vet nån av er vad servisarna kostar på dom????
 
låter ju skit bra.. jag har hittat både en 640 05:a och en 625 05:a i sthlm som jag kanske ska åka och kolla på.. får väl se vilken som passar mig bäst..
vet nån av er vad servisarna kostar på dom????
Serva själv, 400 spänn...

Jag hade tagit 625, men det är ju jag.
 
Serva själv, 400 spänn...

Jag hade tagit 625, men det är ju jag.

tror det blir 625:an.. men är det inte svårt att kolla/justera ventiler själv???
olja och filter byter jag ju själv men ventiler har jag aldrig gjort.. finns det kanske nån bok om hur man kollar ventiler?
 
tror det blir 625:an.. men är det inte svårt att kolla/justera ventiler själv???
olja och filter byter jag ju själv men ventiler har jag aldrig gjort.. finns det kanske nån bok om hur man kollar ventiler?
Inget är speciellt svårt om man kan det, bara tidskrävande som jag brukar säga. ;)

Sök och du skall finna, tror säkert det finns nån film på youtube.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top