Hur startade SH (eller the sporthoj history..)

twinner skrev:
'

Jag med......nanananana
jag också :D

Trodde forumet var mycket äldre, jag joinade sommaren 02 tror jag... nästan veteran då ju :eek:

Edit: Bra drag första dygnet EC, servern var uppe igen 6/3 och jag joinade som nr 950 den 7/3!

Last edited:
Silwer skrev:
Men jag minns dig från före SH, så det så.

Fyfan,,, Jag, Silwer och Zana går way back alltså... Långt innan sporthoj.com ojojojoj,,,, Vi vinner garanterat :lol

hmm, jag joinade typ aug 02...
Men då hade jag surfat forumet några månader innan, tycckte det verkade jobbigt o skriva :lol
Sen blev det typ min ofrivilliga hobby. Tur att jag tog med sviidi till en pizzeria han inte gillade som straff igår. :jäs

Jag kommer ihåg vissa från bikeposition.com eller vad det hette. Bland annat var Mattias och Swedie där och gjorde reklam för sin nya sida.

Jag hade precis reggat mig på potatoes-forumet.
Hann väl göra ett eller två inlägg där. Tyckte dom var lite väl inriktade på bara Stockholm.
Sen såg jag ett inlägg angående ett helt nytt forum. Reggade mig där redan första dagen (så vitt jag kommer ihåg).
Sen var man fast..

Intressant att se hur mycket SH-forumet växt.
Speciellt när man kollar vilka andra forum som ändå har haft ungefär samma upplägg men som aldrig har slagit igenom på samma sätt.

Var ser man vilket medlemsnummer man har??? :va

Allt startade på potatoes mc's forum. Vi i RR var med där rätt mycket. Sedan ville Swedie (Valpen) ha något eget och startade sporthoj.com och då fick vi en egen forumsbit att leka med.

Tack för allt ..... Jonas Gardell (Swedies pappa)

Hittade sporthoj.com under vintern/våren 2002, reggade mig som
Blind Guardian.
Kommer ihåg det så väl, satt och slösurfade när jag jobbade natt.

Sen när servern krascha så var man inte snabb att regga sig igen. Eller är lägst medlemsnummer status? :tomten

Kan ju passa på att fråga en sak jag undrat över...

Mest riktat till Sweedie kanske, jobbar du heltid med detta? har tänkt på det ett par gånger då detta måste ta otroligt mycket tid...

Passar på att tacka för ett suveränt forum också :)

Last edited:
Det är ju samtidigt tack vare den stora kraschen man kan se vilka som är eliten här... ;)
Inte utan anledning att så många joinade precis i mars 2003.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet