hur startade erat mc-intresse???

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date
Min pappa körde mycket cross förr i tiderna.
Han väl vunnit GGN, Novemberkåsan och kört ganska så länge i VM.

Han hade slutat åka stort när jag föddes. Redan när jag var i barnvagn var jag med på varje tävling och när jag kunde gå och så.
Kommer tydligt ihåg när jag var jätteliten, och fortfarande åkte barnvagn när jag inte orkade gå.
Då stod vi på ett berg och kollade.

Så det är rätt naturligt att jag åker, för far åkte så mycket, och åker fortfarande mycket.
Och min äldre bror åkte mycket när jag var liten, men tävlar väl lite smått nu.
men orkar bara tre varv! :hihi

Farsan har kört hoj sen urminnes tider, första gången jag åkte med han på bulten blev jag så rädd att det blev näst intill akut kalsongbyte. Kul var det ändå, så det blev ganska självklart att jag också skulle skaffa hoj.

Vet inte vad som fick mig intresserad av motorcyklar men jag har varit det sen jag var liten. Finns annars inte en käft i hela släkten som är motorintresserad förutom en ingift farbror som meckar med Willys-jeepar. Lite trist men förhoppningsvis har jag lyckats indoktrinera min lillasyster till att fixa hojkort när hon fyller 16!

Har alltid velat ha motorcykel men aldrig kommit på varför egentligen. Det är ju mest jobbigt. Hålla på med skinnställ o hjälm o handksar o stövlar o annat skit....
Sen efter det vill allting på vägen och kanterna samt bilisterna ha ihjäl en och vinden är irriterande samt att man trillar så fort ett hjul släpper. Sen slår man sig.
Kompisarna dör faktiskt om inte en själv snart så man blir ju bara ensammare och ensammare.

När man sen efter en stunds körande vill dra på rejält och finner det kul att nålen går förbi 280 på mätaren så kommer en liten fågel ivägen o slår i hjälmen så man får nackskador men klarar sig kallsvettig ändån.
Nu öppnar man visiret för att fågeln smattrade sönder möget o man vill bara hem för att allting e piss ute. Svettig är man och solen går det bara plågsamt.
Såklart kommer det in en geting i hjälmen och man får totalpanik men vet att man inte kan göra nånting annat än att vänta in sticket samtidigt som du bromsar sakta in utan en chans att se vad som finns runt omkring dig..... Getingen kanske flyger ut utan att sticka dig.

Man hatar allting och sen väl hemma så får man brottas med pissesvettiga kläder o stövlar som aldrig vill lämna fötterna.

Jag hatar verkligen motorcyklar. Har 4 sådana skitsaker idag och vet inte ens varför.

Kommer nog köpa en till rå-värsting till nästa år :)

Som 12 åring. Brorsan fyllde 15 och gled förbi min skola med hans första moppe på dan. Lätt mig (12 år) dra en sväng och då visste jag att att motordrivna 2 hjulingar var framtiden. Blev egen moppe, 125a, offroad och sporthoj senare.

Mavve skrev:
Har alltid velat ha motorcykel men aldrig kommit på varför egentligen. Det är ju mest jobbigt. Hålla på med skinnställ o hjälm o handksar o stövlar o annat skit....
Sen efter det vill allting på vägen och kanterna samt bilisterna ha ihjäl en och vinden är irriterande samt att man trillar så fort ett hjul släpper. Sen slår man sig.
Kompisarna dör faktiskt om inte en själv snart så man blir ju bara ensammare och ensammare.

När man sen efter en stunds körande vill dra på rejält och finner det kul att nålen går förbi 280 på mätaren så kommer en liten fågel ivägen o slår i hjälmen så man får nackskador men klarar sig kallsvettig ändån.
Nu öppnar man visiret för att fågeln smattrade sönder möget o man vill bara hem för att allting e piss ute. Svettig är man och solen går det bara plågsamt.
Såklart kommer det in en geting i hjälmen och man får totalpanik men vet att man inte kan göra nånting annat än att vänta in sticket samtidigt som du bromsar sakta in utan en chans att se vad som finns runt omkring dig..... Getingen kanske flyger ut utan att sticka dig.

Man hatar allting och sen väl hemma så får man brottas med pissesvettiga kläder o stövlar som aldrig vill lämna fötterna.

Jag hatar verkligen motorcyklar. Har 4 sådana skitsaker idag och vet inte ens varför.

Kommer nog köpa en till rå-värsting till nästa år :)

*asg irl* bra skrivet!!

ja farfars far, farfar, pappa, jag :)
Jag älskar motorcyklar, tyckte det var bättre än julafton att gå i hojbutiker som barn...

Stapplade omkring på stan bakis en lördag för några år sedan och råkade ha vägarna förbi MC-varuhuset. Traskade in och provsatt med skräckblandad förtjusning en gammal ZX-9, sen var jag såld. Hade lappen i fickan 2 månader senare, men köpte inte hoj förräns alldeles nyligen.

Under uppväxten hade jag noll intresse för just mc.. men stort för bilar.
På moppetiden blev jag lite intresserad.. polarna skaffade MT5 och DT50.. och det var ju skitkul att köra. Men, en sån fick jag minsann inte köpa för föräldrarna.

Istället blev det en tokgammal (tm) moppe, en Nymans Verkstäder från 1959. Softade omkring med den, och sen blev det 125:a. Och sen var det kört på riktigt..

0-5år Inget intresse.
6-14år Cross intresse.
15-17år Cross & brud intresse
18-22år Bara brud intresse
23-nu Cross, MC och brud intresse.

vet inte vart mitt intresse kommer ifrån, är väll mest att jag gillar motordrivna fordon som går utav h-vete :P
men man hade redan som liten parvel på 4-5år en plastbit i bakhjulet för det där härliga smattret då man cyklade :)

12år syrran skaffar moppe, tror jag var den som körde den mest.
Fick egen moppe vid 15.
Bilkortet fick högsta prioritet sen, men 19bast fylda så sa jag, NU FAN ska jag ha hojkort, ett år senare så har man både kort och båge och njuter av varje km :)

En natt drömde jag om hur jag körde slalom på motorvägen i värsta Ghostrider-stil och tyckte att det var kul. Senare på dagen hade jag köpt körlektioner på en trafikskola.

Hade inget särskilt intresse för motorcyklar tidigare. Hade inte sett någon GR-film då. Kommer aldrig att köra som honom..

Har gjort ett annat val i livet pga en dröm, men minns inte vad det var.

Jag föddes med det! :D
Det ligger i generna... på något underligt sätt så blev det en mutation, för mor min tycker att MC är djävulens påfund och pappa är politiker på kommunnivå samt är negativt motorintresserad. But nature finds a way! :rolleyes:

Motorer och motorsport har alltid varit ett stort intresse för mig. Följde med pappa i hans traktor redan när jag va 6 månader :)
Just hoj intresset fick sig en liten push när sambon började mer och mer bestämma sig för att ta hoj kort och köpa hoj. Sitter nu och försäker få b-kortet överstökat så man kan fortsätta med att ta a-kort.

/Annicka

anderstorp på 80-talet med 500gp o :Bugar eddie lawson o randy mamola :Bugar mf..vem kom därifrån oberörd !!?? ingen lovar... :tungan

Mcbrud skrev:
som tråden lyder.... hur blev ni intresserade av motorcyklar?? måste väl finnas en hel del bra historier om detta? :)

pappa körde hoj när jag var liten :)
och då blev man förälskad utav hojar :yoparty

Har antagligen DAMP och/eller ADHD för jag mår bara bra när jag färdas i tresiffriga hastigheter. Sen har vi ju då det där med accet vid start. Så R-hoj är det ju som gäller.....

Fast ur säkerhetssynpunkt vore det ju bättre med en burförsedd bil med motsv. prestanda. Skulle jag gärna ha men de kostar ju typ en mille, går inte riktigt än.

Mcbrud skrev:
som tråden lyder.... hur blev ni intresserade av motorcyklar?? måste väl finnas en hel del bra historier om detta? :)

jag har sommarstuga i lysekil... var påväg dit nån sommar, blev mokörd av typ 15hojar, i ganska skaplig fart, jag va väl 7-8år kanske, blev mäkta imponerad då, senare blev vi stående i kö på motorvägen, å hojarna bara gled förbi å där satt vi å väntade... :rolleyes:

Är mer eller mindre "född" på Sviestad så det har varit en naturlig uppväxt att ha hojar och bilar runt mej hela min mitt liv :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman