hur starka käkar har man?

Jewla helvet. Nu vet jag att jag inte vill bli biten av en alligator iaf, 1,3 tons käktryck på massa små, vassa tänder. Aj :gnissla
Och ändå får de hålla på en kvart för att få hål på skalet hos en sköldpadda. Där snackar vi material jag skulle vilja ha som ryggskydd!

Mike Tyson någon?...

om jag inte minns fel så är "käken/tänderna" människans starkaste muskel
Att bita av lite brosk är ingen konst, det är just tänder mot skelett som är lite tveksamt.

På tal om starka/uthålliga muskler - Knyt näven så många gånger du kan och när du gett upp kan du tänka på ditt stackars hjärta som gör detta dag ut och dag in.

Mvh

Nästa gång så kan du väl plocka ut löständerna på tanten först så behöver du inte riskera dina fingrar?

tanten har brygga med titanskruvar så innan jag hunnit skruva lös dom så hade hon nog kolat av.. :tungan

Det finns ju i alla fall två fall av avbitna tummar i krogslagsmål. Det senaste för någon månad sen hade ju även den mysiga tvisten att man misstänkte att bitare hade svalt.... stod i tidningarna för inte alls länge sen...

men de måste väl ha varit i leden som ngn skrev tidigare? :va

Last edited:
60 kg har jag hört nån gång ( i snitt), i jämförelse med en vithaj som ligger på ett par ton:skrämd

Och ändå får de hålla på en kvart för att få hål på skalet hos en sköldpadda. Där snackar vi material jag skulle vilja ha som ryggskydd!

Det är bara att låta bröstkorgen mutera lite, där kanske vi har framtidens motorcyklisten när evolutionen fått hålla på ett tag.

Last edited:
ja slem.. saliv, spott, snor... aldrig hört talas om slemsniglar? :D
tänk dig sånna, 10000ggr värre,fast de rinner nerför hakan konstant.. :gnissla

Och där stoppar du in handen? Typ frivilligt?
Fan vad jag inte ska klaga på mitt jobb på många dagar nu.

Och där stoppar du in handen? Typ frivilligt?
Fan vad jag inte ska klaga på mitt jobb på många dagar nu.

nej de är klart, jag antar att det hade varit bättre att låta tanten dö och ha det på mitt samvete att jag kunde gjort något för att förhindra det.. :hoppa
Hade jag inte haft plasthandskar hade jag aldrig gjort det, det vände sig några ggr i magen... :zpy

nej de är klart, jag antar att det hade varit bättre att låta tanten dö och ha det på mitt samvete att jag kunde gjort något för att förhindra det.. :hoppa
Hade jag inte haft plasthandskar hade jag aldrig gjort det, det vände sig några ggr i magen... :zpy

Sååå.... hade du inte haft plasthandskar hade du låtit henne dö? Så ädelt av dig. :hihi

:zpy

hmm.. jag satte en korvbit i halsen en gång när ja va liten, då låste sig käkarna i stängt läge av nån anledning o de gick fanimej inte få upp iaf...

ps. korvbiten kom ut tillslut så jag överlevde ds.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti