Hur står sig äldre hojar (8-10 år gamla) mot dagens ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Köp en mille så sliper du oroa dig för dåliga växlar eller dåliga bromsar + att du får ett väldigt fint ljud :)

mojjsan skrev:
2052866 behöver ju inte ha den motorn bara för pappret är -77 :)

kunde inte placera jag läst den tråden ber om ursäkt :/
Hehe... ingen fara... inte så många som frågar om choppern här inne annars... :D

War-psycho skrev:
2052871 Hehe... ingen fara... inte så många som frågar om choppern här inne annars... :D

jag kör dom alla, skall bygga i hop ngt fett nu , dock med mindre "rejk"
stelbent såklart fet tank slickskärm rakt styre early shovel eller en panna
om jag får tag på en gammel skrot panna,

annars får man rota lite i fars verkstad så brukar det lösa sig,
men gubben håller hårt i panna delarna

mojjsan skrev:
2052875 jag kör dom alla, skall bygga i hop ngt fett nu , dock med mindre "rejk"
stelbent såklart fet tank slickskärm rakt styre early shovel eller en panna
om jag får tag på en gammel skrot panna,

annars får man rota lite i fars verkstad så brukar det lösa sig
Kul... :)

Det är synd att hojåkare i allmänhet ska vara så anti-allt som inte liknar deras hoj. :rolleyes:
Det ene behöver ju inte utesluta det andre.
Japshojarna är ju inte så mycket pul med, så det är kul att ha ett större projekt att lattja med åxå.

Sen väljer jag cykel beroende på humöret, när jag ska ta en sväng.
(Det är ju två väldigt skilda körupplevelser.)
Dessutom så blir man ju sällan stillastående, då man nästan alltid har en hoj igång hela tiden, medans man pular med den andra. :D

War-psycho skrev:
2052882 Kul... :)

Det är synd att hojåkare i allmänhet ska vara så anti-allt som inte liknar deras hoj. :rolleyes:
Det ene behöver ju inte utesluta det andre.
Japshojarna är ju inte så mycket pul med, så det är kul att ha ett större projekt att lattja med åxå.

Sen väljer jag cykel beroende på humööret, när jag ska ta en sväng.
Dessutom så blir man ju sällan stillastående, då man nästan alltid har en hoj igång hela tiden, medans man pular med den andra. :D

hehe jojjomen, kör allt från gammla 750 sidor till rettan jag har i dag, tar olika beronde på hur man känner sig, ibland blir det till och med en tur på gamla storsidan och lekar o tutar med sirenén "org parad cyckel där av sirenén"
skitgott att tuffa i bland runt skogarna :)

mackyfr skrev:
2052888 dy sitte å ronka sig ny elle
:rofl

--

tror faktiskt jag gör som så, jag köper en mille och en R1a. Jag kan inte bestämma mig, vilken jag än köper, så kommer jag skna den andra. Millen e tuff, låter ballt. Man kan vara sån fräsig kille me blöta sej håret å naken hinunter. R1an har bättre prestanda, den kommer mer på höga varv, mer bus. Båda kommer användas för samma saker.

:4skrika

IronMike skrev:
2052920 :rofl

--

tror faktiskt jag gör som så, jag köper en mille och en R1a. Jag kan inte bestämma mig, vilken jag än köper, så kommer jag skna den andra. Millen e tuff, låter ballt. Man kan vara sån fräsig kille me blöta sej håret å naken hinunter. R1an har bättre prestanda, den kommer mer på höga varv, mer bus. Båda kommer användas för samma saker.

:4skrika

ja varför inte du får ju 2 till samma pris som en ny typ...

mojjsan skrev:
2052931 ja varför inte du får ju 2 till samma pris som en ny typ...
Exakt =) .. hellre två såna, än en helt ny som inte e så mkt värre än seatpipes

:va

Mattias skrev:
2042557 Nej, det gör inte så stor skillnad om hojen är ett eller åtta år gammal. Kolla på dantheman, han kör skjortan av de flesta med sin gamla R1. Jag kör skjortan av de flesta med en CBR600 från före sekelskiftet. En R1 98 till 01 är fullt tillräcklig för allt du kan tänkas vilja göra på gatan. Köp en äldre hoj och ha mer pengar till bensin, för ju mer bensin du gör av med, desto snabbare blir du.

Det är inte hojen som GÖR det, det är föraren, själv är jag inte direkt snabb, el långsam när det börjar kurva sig, beroende HELT på vem man jämför sig med :confused: :va

Men det brukar på bandagar kunna dyka upp gamla skumma killar på äldre nedsjasade fd körskolehojar som fullkomligt kör skiten ur "R1, R6, ZX 10-etc-wannabefastgoing-posörer" Själv vet jag en kille som jag tycker kör bra, han kör ifrån andra på en lånad gammal Suzuki 400, Rad 4.a från början av 80-talet, när det börjar kurva sig rejält på riktigt småvägar, även de som kör 600-1000 cc blir frånåkta då..men han kör iofs fort vad f-n han än kör :tummenupp

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...