Hur står sej husky -03 i jämförelse med...

Jorekore

/Jocke
Gick med
31 May 2005
Hoj
Husky 570rr -03 Honda cb125 -77 med sportdyna
Hur står sej min -03 570rr i jämförelse med nyare hojar, kan jag åka den i sommar och köra nån tävling och inte bli mobbad? ska byta kolv nu och dyno köra och justera den, den bååååpar lite nu vid snabbt pådrag på låga.

Vad kan jag göra för att få ner ljudet litegrann? klarar knappast kravet med systemet som sitter på nu, de är de som följer med till rr:en, ska man prova bygga ett med dubbla dämpare?

Nån som provat sånna där motvikter man stoppar in i styret? sitter ju inga balans axlar i den här och mina fingrar klarar inte av vibrationerna.

Jorekore skrev:
Hur står sej min -03 570rr i jämförelse med nyare hojar, kan jag åka den i sommar och köra nån tävling och inte bli mobbad? ska byta kolv nu och dyno köra och justera den, den bååååpar lite nu vid snabbt pådrag på låga.

Vad kan jag göra för att få ner ljudet litegrann? klarar knappast kravet med systemet som sitter på nu, de är de som följer med till rr:en, ska man prova bygga ett med dubbla dämpare?

Nån som provat sånna där motvikter man stoppar in i styret? sitter ju inga balans axlar i den här och mina fingrar klarar inte av vibrationerna.
Den duger alla gånger, de flesta nya hojar som finns nu har sitt ursprung långt innan 03 också. Oftast sitter inte begränsningarna i materialet heller. Klart du ska vara med och tävla lite! :tummenupp

Last edited:
Ta och balansera vevpartiet så minskar vibrationerna. Ang ljud så ska du nog försöka få tag på en TE ljuddämpare eller en eftermarknads som klarar ljudkravet det finns såna. Du behöver inte byta rören bara ljuddämparen. 570 står sig bra i konkurrensen det är ju förövrigt den grund motorn dom har i stora motardklassen och den vann väl Husqvarna 05 va

Har en TE ljuddämpare, eller hela original systemet är ju TE, men då låter den som en 4-takts EUmoppe.. :huvet vill bara ha ner db nivån men behålla de sköna ljudet, nu låter den inte så mycket ifall jag kör lugnt, men vrider jag fullt så väcker jag döda..
Kan jag inte göra nåt med ljuddämparn för att få ner ljudet lite?
Läste nåt om att TE systemet ska klara 94db eller nåt sånt..
Kommer inte många få problem med db kraven i år?
Vid vilket varvtal mäter dom?

Jorekore skrev:
Hur står sej min -03 570rr i jämförelse med nyare hojar, kan jag åka den i sommar och köra nån tävling och inte bli mobbad? .

Inga problem...
Den står sig fortfarande jämt med 06orna i samma volym.
Sen om du använder effekten är en annan sak

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...