Hur ställer ni er till italy disco?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Många verkar digga, men få står för det? varför skämmas, jag förstår inte, eller har jag missat ngt...ok, vissa e homosexuella har jag läst mig till, men det är ju elton john, george michael m fl. Itali disco rokkar!

http://www.youtube.com/watch?v=_IHZuXQ2_io

http://www.youtube.com/watch?v=o7BU7httd_Q

:yoparty

"Scotch var en italodisco-duo som var populär under mitten av 1980-talet. Den bestod av sångaren Vince Lancini och keyboardisten Fabio Margutti. Några av deras hits var Penguins' Invasion (1984), Disco Band (1984), Delirio Mind (1985), Take Me Up (1985) och Mirage (1986).

De gav också ut ett album som hette Evolution (1985).

Under 2000-talet har Lancini framträtt singback på egen hand, vanligtvis tillsammans med lokala förmågor med oinkopplade synthar."

Last edited:
Många verkar digga, men få står för det? varför skämmas, jag förstår inte, eller har jag missat ngt...ok, vissa e homosexuella har jag läst mig till, men det är ju elton john, george michael m fl. Itali disco rokkar!

Scotch - Evolution ska avnjutas i baksätet på en Volvo 142, på full volym i kasettbandspelaren (Knutsson 7000), 2dm ifrån ett par Billebro 6x9"or matade av ett IQ160 slutsteg/equalizer, med generatorns vinande som komp.

I ena handen ska man ha en ljummen folköl, andra handen ska man ha instoppad innanför kläderna på en ljummen flicka...

Det som var bättre förr, var bättre för att det var förr...

Jag gillar varken Volvo 142, Knutsson 7000, IQ160, Billebro högtalare eller folköl i dagsläget, eurodisco (för det var inte enbart italienare) kan jag möjligen nostalgitrippa till....
Musiken är lika klatchig i dag, men jag är inte det...

Njae, alltså, Italian Disco... Det är smutsigt...

Scotch - Evolution ska avnjutas i baksätet på en Volvo 142, på full volym i kasettbandspelaren (Knutsson 7000), 2dm ifrån ett par Billebro 6x9"or matade av ett IQ160 slutsteg/equalizer, med generatorns vinande som komp.

I ena handen ska man ha en ljummen folköl, andra handen ska man ha instoppad innanför kläderna på en ljummen flicka...

Det som var bättre förr, var bättre för att det var förr...

Jag gillar varken Volvo 142, Knutsson 7000, IQ160, Billebro högtalare eller folköl i dagsläget, eurodisco (för det var inte enbart italienare) kan jag möjligen nostalgitrippa till....
Musiken är lika klatchig i dag, men jag är inte det...
hahaha

men då måste du associera till volvo för att du just åkte runt i volvo med ena handen i ballan å lyssnade på sscotch/lanchini med en ljummen fegis i andra handen? :D eller är det musiken i sig som du associerar till volvo (knappast troligt väl :va )

jag lyssnade på itali disco i freestylen, man va kung på bmx'en, å spana in brewdar ..då och då, så drog man på en 180 graders sladd å cykla åt andra hållet, bara för att...

numera lyssnar man på dessa hjältar i bilen, i smått smyg, och vid varje rödlyse får man lust att slänga upp en kromad armbåge trots att tempen är zub 0 grader :yoparty

Njae, alltså, Italian Disco... Det är smutsigt...

nä kom igen nu :D ...italo disco eller eddie meduza? om man sitter för sig själv å vill lyssna på bra beats.

Last edited:
om man sitter för sig själv å vill lyssna på bra beats.
Sitter man för sig själv och vill lyssna på bra beats* så är det eventuellt lite mera klassisk disco som gäller. Helst med dragning mot funk och tidig oldschool hip-hop. Tänk Parliament, Sly And The Family Stone, Sugar Hill Gang etc... Svängigare blir det inte.

*) fetaste beatsen har för övrigt plattan Dr.Dre - 2001.

Scotch - Evolution ska avnjutas i baksätet på en

Volvo 142, på full volym i kasettbandspelaren (Knutsson 7000), 2dm ifrån ett par Billebro 6x9"or matade av ett IQ160 slutsteg/equalizer, med generatorns vinande som komp, ljummen folköl, andra handen ska man ha instoppad innanför kläderna på en ljummen flicka...

Skiljde så när som på Billebro och IQ160 :yoparty polarn fick dock bort vinet men inte jag men det var inte så noga när man hade en del godis i motorn och Weber45

Scotch är cool:tummenupp

Last edited:
Japp, scotch är med i mp3spelaren :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...