Hur ställer man klockan på 929?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Min klocka på 929an blinkar 00:00, har testat knapp a, b, a+b, o.s.v., utan att jag verkar ges möjlighet att justera den?

Måste jag byta något batteri eller liknande för att öht kunna ställa den?

jP skrev:
2420654 Min klocka på 929an blinkar 00:00, har testat knapp a, b, a+b, o.s.v., utan att jag verkar ges möjlighet att justera den?

Måste jag byta något batteri eller liknande för att öht kunna ställa den?

Du behöver inte byta batteri, stäng av tändningen håll in knapparna, slå på tändningen, ställ in.. Om jag inte minns fel.
Du har inte instruktionsboken? Finns att beställa på www.hondamc.com

Ah, den varianten har jag inte testat, prövar.

Ingen manual nej, men känner inte alls för att pröjsa ett par hundra(?) för en oas heller.

Prova håll inne längre... för jag kommer inte ihåg hur man trycker men har för mig att det tog 5-10sekunder innan den "va klar"

Är det bara jag som är så pass sjuk att om tex klockan (vilken digital som helst) visar 9:29 så tänker jag på Honda Fireblade. 9:54 på Hondan igen och tex 9:55 så Triumph osv..

Ja, jag visste det, det var bara jag som var så sjuk :rolleyes: :näsblod

955i skrev:
2421403 Är det bara jag som är så pass sjuk att om tex klockan (vilken digital som helst) visar 9:29 så tänker jag på Honda Fireblade. 9:54 på Hondan igen och tex 9:55 så Triumph osv..

Ja, jag visste det, det var bara jag som var så sjuk :rolleyes: :näsblod

Jo, så är det för mig också. Men bara för Ducster 996 och 998.

Zee skrev:
2421421 Jo, så är det för mig också. Men bara för Ducster 996 och 998.

Går din klocka till 9:98? :tungan

jP skrev:
2421185 Ah, den varianten har jag inte testat, prövar.

Ingen manual nej, men känner inte alls för att pröjsa ett par hundra(?) för en oas heller.

Kostar 147:- kan vara bra att ha...

Last edited:
Har du lyckats ställa klockan?

Annars (Skrivet från instr.boken):

DIGITAL KLOCKA:

Denna klocka visar timmar och minuter.För att justera tiden, gör som följer:

1. Slå på tändningen
2. Tryck ner höger kontrollknapp och håll den nedtryckt medan du trycker ner vänster kontrollknapp. Klockan kommer då in i programeringsläge och minutangivelsen börjar blinka.
3.ställ timmar och minuter
klockan kommer växla mellan justering av minuter och timmar varje gång som vänster kontrollknapp trycks in.

För att justera tiden,sätt klockan i läge för att justeer timmarna och tryck höger kontrollknapp till dess att rätt timme och aningen AM eller PM visas..

För att justeraminuterna, sätt klockan i läge för att jsutera minuterna och tryck på höger kontrollknapptill dess att önska minutvisning visas. minutvisningen kommer att slå över till 00 när 60 passerats, utan att påverla timvisningen.

4. Vänta i ungefär 10sekunder så slutar klockan att blinka automatiskt. justering av klockan avbryts om tändningen stängs av när klockan är i justeringesläge.

Hoppas detta hjälper, för jag höll på att skriva ihjäl mig..:rolleyes:

//Lännström

Iceman1975 skrev:
2422232 Har du lyckats ställa klockan?

Nej, tyvär inte. Min klocka blinkar förövrigt precis hela tiden så jag ser inte om jag kommer in i programmeringsläget. Jag fick denna instruktion från polarens instruktionsbok men den fungerade inte.

1. Turn Ignition ON
2. Press left control button while pressing the right control button. The clock will be set in adjust mode with the minute display flashing.
3. Set hour and minute. (The clock will alternate between the hour and minute adjust mode each time the left control button is pressed)
4. Wait approximately 10 seconds; the display will stop flashing automatically.

Fast nu har vi alltså tre olika instruktioner för hur man ställer klockan,

- Mr. Dante säger att man ska ha tändningen avstängd innan man trycker in knapparna.

- Polarens instruktion säger att man ska ha tändningen igång och börja med att trycka in vänstra knappen (testat, fungerade inte)

- Din instruktion säger att man ska ha tändningen igång och börja med att trycka in högra knappen

Har Honda haft svårt att bestämma sig under åren :)

Hehe... Kanske har Honda olika på varje Honda..:tomten

Jag skrev exakt som det stod i boken till min -2001:a..

Hoppas det funkar, har ju fortfarande onti fingrarna sen allt skrivande..:)

Iceman1975 skrev:
2423284 Hehe... Kanske har Honda olika på varje Honda..:tomten

Jag skrev exakt som det stod i boken till min -2001:a..

Hoppas det funkar, har ju fortfarande onti fingrarna sen allt skrivande..:)

Haha, mycket uppskattat :tummenupp Återstår att testa två av de tre ovanstående alternativen.

Det räcker med att hålla in högra väl? Sen hoppar man mellan timmar och minuter på vänstra. Jag brukade trycka som en tok och förr eller senare kom man in till tidsinställningen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg