Hur spårar man någon utomlands?

GixxerLinda

Rides to hell
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
CBR 600
Detta är en väldigt lång och krångligt historia som jag i väldigt kort form presenterar här i hopp om att få hjälp. Jag har hållt en låg profil här innan men hoppas att nån kanske vill hjälpa till iaf.

Jag behöver hitta en person utomlands. Har dock inte nummer eller adress.

Har en adress i Sverige och därifrån vidarefodras posten.

Till saken:
Kan man skicka nån form av sändartrsutning till utlandet, sen köpa spårutrustning i utlandet för att slippa ta med spårsystem över gränsen? (Kan vara svårt att förklara varför man tar med sådana saker, eller?)

Vad behöver man och hur mkt kostar detta?

Gps tänker jag på i första hand, men kanske finns det bättre, smidigare eller billigare sätt att lösa detta på?

All form av hjälp emottages väldigt gärna!

Last edited:
lägg en gps sändare i paketet o skicka till hans adress i sverige då..
kanske åker vidare dit posten går
:rolleyes:

låter ju lite kriminellt om jag får säga så, inte helt legitimt. leka james bond med pejlingsutrustning o grejer

ozeo skrev:
2239243 lägg en gps sändare i paketet o skicka till hans adress i sverige då..
kanske åker vidare dit posten går
:rolleyes:

Hur gör man sen för att spåra vidare?

Har sändaren en kod eller nåt som vilken gps som helst kan spåra?

Jag är helt kass på sånt här. Förklara gärna så att ett barn hade förstått.

Homo skrev:
2239266 låter ju lite kriminellt om jag får säga så, inte helt legitimt. leka james bond med pejlingsutrustning o grejer
Saken är den att min pappas ex har stuckit utomlands med deras gemsamma dotter på sex år och exxet vill inte berätta för min pappa (som har enskild vårdnad) var hon är nånstans.

Dock, skickar en släkting post som kommer fram.

Detta är en lång och rörig historia :( Det enda jag vill är min syster ska komma hem igen.

Last edited:
budfirmor brukar ibland lägga i en gps sändare i paketen som även mäter gkrafter för att se om paket misshandlas, hur fort dom kommer fram mm. det borde gå att pula i nåt liknande i ett paket. enklast är väl att spåra ev samtal det borde gå mycket smidigt om du kopplar in diverse myndigheter

GixxerLinda skrev:
2239282

Dock, skickar en släkting post som kommer fram.

Fattar jag rätt, det finns en adress i sverige som man kan skicka till och post till den vidarebefordras till en annan adress? Lämnar man in paket/brev med posten kan man ju få ett kollinummer så man kan tracka det på deras hemsida. Det kan ju ge en liten grov idé om slutdestinationen. Trackningen slutar väl vid gränsen iofs.

Hrrm, om din pappa har enskild vårdnad över dottern och hans ex har tagit iväg henne är det väl typ kidnappning? Eller iaf olagligt...:va?

Spinky Spendrup skrev:
2239309 Fattar jag rätt, det finns en adress i sverige som man kan skicka till och post till den vidarebefordras till en annan adress?
Ja, hos en släkting till exxet.

Biturbo skrev:
2239317 http://www.spymatrixgps.com/?gclid=COfl1YWGyYUCFT85GAod_wFFrg

Eller posta dig själv i ett paket å skicka det.

Går det inte helt enkelt att fråga posten vart det skickas vidare?

Tack för länken!

Jag åker helst inte post själv. Har svårt att tro att släktingen skickar mig vidare. Tänkte mig nån yttepytteliten sändare snarare.

Emmi skrev:
2239461 Hrrm, om din pappa har enskild vårdnad över dottern och hans ex har tagit iväg henne är det väl typ kidnappning? Eller iaf olagligt...:va?

Jo, det är precis vad det är. Egenmäktigt förfarande tror jag att det heter.

Mamman är efterlyst i Sverige av polisen.

Last edited:
Shit vad sjukt att göra en sån sak. Tycker man hört om liknande lite då och då. Har dessvärre inget bra tips att ge bortsett från att ni bör koppla in polisen och diverse myndigheter. Detta är ju lätt att anse som en kidnappning eftersom din pappa har ensam vårdnad över deras gemensamma dotter.

Ledsen att jag inte kan vara till någon hjälp. Önskar er i alla fall ett stort lycka till. Hoppas att du får hem din syster snart igen och att hennes mamma spärras in!

GixxerLinda skrev:
2239469
Jo, det är precis vad det är. Egenmäktigt förfarande tror jag att det heter.

Mamman är efterlyst i Sverige av polisen.

Jag tänkte väl det. Vad gör polisen då? Släktingen som får posten måste ju veta vart hon är, det kan ju inte va lagligt att undanhålla information om en efterlyst person?

Tyvärr så vet jag inte nåt bra sätt men hoppas det löser sig.

GixxerLinda skrev:
2239174 Detta är en väldigt lång och krångligt historia som jag i väldigt kort form presenterar här i hopp om att få hjälp. Jag har hållt en låg profil här innan men hoppas att nån kanske vill hjälpa till iaf.

Jag behöver hitta en person utomlands. Har dock inte nummer eller adress.

Har en adress i Sverige och därifrån vidarefodras posten.

Till saken:
Kan man skicka nån form av sändartrsutning till utlandet, sen köpa spårutrustning i utlandet för att slippa ta med spårsystem över gränsen? (Kan vara svårt att förklara varför man tar med sådana saker, eller?)

Vad behöver man och hur mkt kostar detta?

Gps tänker jag på i första hand, men kanske finns det bättre, smidigare eller billigare sätt att lösa detta på?

All form av hjälp emottages väldigt gärna!
Fy fan det lät inte kul alls..
Kolla:
http://prylportalen.mkf.se/ArticleP...27135716_MKF583/20060127135716_MKF583.dbp.asp
kostar 700 spänn och då ingår ett års spårning.
45x66x25 mm stor med en vikt på 87 gram. Lägg den i en nalle eller nått...
Ladda den med sim kort och den skickar sms till... vem du vill.. Eller så gör du som det står i artiklen och kör google earth...
Hoppas det hjälper

EDIT:
Tillverkarens hemsida med deras försäljare dock inte sverige...
http://www.trackingtheworld.com/dealer.htm

Last edited:
Jag hittade en intressant artikel HÄR som kan vara till hjälp...

Är liten nog att kunna stoppas i ett gosedjur eller leksak...

Mer info i artikeln..

EDIT: Jag var 2:a... Det är samma artikel som MDM har länkt till ovanför...

EDIT2: Killen som skrivit artikeln måste lödit för mycket och fått i sig skadliga ämnen. Det billigaste jag hittade var för 595 USD ~4500 SEK.

Last edited:
Wille skrev:
2240760 Varför inte skicka ett paket med ett paket nr som du kan följa via postens hemsida?
Eftersom det är ex. fruns släkting som vidarebefodrar breven till henne. Allt hon kan spåra då är ju enbart vägen till släktingen, och den adressen har hon ju redan.

Tack för hjälpen!

Snällt av er att bry er! :Bugar

Men, finns det inte mindre sändare?
Nån som vet hur noga postgång utomlands genomgås?

Emmi skrev:
2239489 Vad gör polisen då? Släktingen som får posten måste ju veta vart hon är, det kan ju inte va lagligt att undanhålla information om en efterlyst person?

Svenska Polisen har inga rättigheter i Ryssland mm. där vi tror att hon befinner sig.
Släktingen skulle varit på förhör men infann sig inte. Vet inte om hon har anmälningsplikt. När det gäller trafikbrott finns det iaf inte nån anmälningsplikt.

Skrämmer man släktingen för hårt så flyr ju bara mamman med barnet "ännu mer". Kan inte komma på någon "rumsren" metod att lösa den frågan på.

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...