Hur snabba är mc snutar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Dziadek skrev:
Vad är topphastigheten på en mc hoj?

Deras BMW cyklar ser rätt klumpiga ut.

Om man tex ligger i 110km/h och en snut startar från stilla sående och du drar på fullt i samma ögonblick.

Har han chans att komma ifatt? Hur bra acc har dem?

Skulle det vara en bil så drar jag på å sticker iväg, men om det är en mc snut?

Nån som har några uppgifter om detta?
Om du kör ner i diket så åker du säkert ifrån dom, för dom hängar knappast på ner där... :rolleyes:

arrow skrev:
dom har ju ett par riktigt otrevliga civila hojar BMW som inte syns att dom är
snuthojar.... dom gör 300+ och går riktigt snabbt dit upp....

Men det spelar inte så stor roll egentligen.... MC poliserna är ju rätt duktiga på att köra hoj oxå så ser man en sådan i spegeln är det nog bara stanna, iallafall om man har en sådan hoj som jag kör.....

vet iallafall att det finns ett par sådana dära BMW hojar som är turbo preppade i östersund / sundsvalls området. tror dom fixades i sundsvall på något ställe...

Jag ser inte möjligheten för poliserna att få undantag från bilprovningen och montera turbo på sina hojar, även dom måste gå genom besiktningen!!! Skulle BMW garantera att cyklarna håller, det tror jag inte!!! Varför montera turbo på en bmw som har 100 hk och få kanske 150-160 när man kan köpa en GSXR 1000 och få 175 utan trimmning!!! Slutsatsen i det hela är att poliser trimmar inte sina fordon så att dom blir olagliga enligt SBP!!!!

Tjoffe skrev:
Det här har jag mycket svårt att tro på!

Dom nya BMW K 1200S får man nog jobba lite om man ska dra ifrån. Faktum är ju att Bumsarna inte är helt kassa på att köra.

Men är det säkert att polisen har K 1200S då? Bara en enkel fråga... För enligt http://utryckning-uppsala.se/ så har de gossarna där som bäst K1200RS, vilket är en mycket sämre hoj... aja, mycket och mycket, men sämre... Nu rör ju det bara Uppsala, så jag antar att inte hela Svea rike är likadant bestyckat.

Lite OT men, hur snabba är K 1200RS/1200S, vad toppar dom? Lite nyfiken då pappsen funderar på att köpa sig en 1200S. Det enda jag vet är att det inte är klen, den har lite pulvermos i motorn... :banana

unlock26 skrev:
1805tn2.jpg

UPPSALA

Ny Polismotorcykel med nya stripen i Uppsala.

Anropssignal: 7 1805
Märke: Yamaha FJR1300A
Årsmodell: 2005
Reg. nr: XCR 457
från: http://utryckning-uppsala.se/
Den här bågen borde väll kunna röra på sig hyfsat... :tomten

Regnr: XCR457 Fordonsfabrikat: YAMAHA FJR1300A
Fordonstyp: MC
Chassinr: JYARP115000006832 Färg: FLERF

Längd: 220 cm Däckdimension, Fram: 120/70 ZR17 M/C
Bredd: 76 cm Däckdimension, Bak: 180/55 ZR17 M/C
Antal pass.: 0 st Kaross: (93) Polisfordon

Skyltformat fram: Skyltformat bak: EU-MC

Antal axlar: Axelavstånd axel 1-2: Garanterad axelbelastning
Antal hjul:

Effekt: 106 kW (EG) Cylindervolym: 1298 cm3 Miljöklass:
Växellåda: Begränsad maxhastighet: Ja (245 km/h)
Tankvolym: Drivmedel: BENSIN (1)

Tjänstevikt: 285 kg Totalvikt (ev. sänkt): 480 kg Max släpvikt:
(ursprunglig): 480 kg vid b-beh:
Skattevikt: 280 kg
Låst: Nej
Lastvikt Max: 195 kg

hörru farfar!

kan du inte testa? så får vi alla veta hur det går.. det är ju mycket snack om dittan och dattan men är det nån som körde ifrån en snut nångång på riktigt? menar där jakten var en jakt och inte att nån gasade på när man mötte en mc-polis och på de viset drog ifrån? :fyllisar

Klart att det går att köra från en mc snut. "Ingenting är omöjligt!" som gunde brukade säga. Håll stumt bara släpp aldrig gasen..

No1 skrev:
UltraMarine skrev:
Men det är ju en så typisk moppefucko-lunchrast fråga som man är såååå otroligt trött på att höra...QUOTE]

Om alla fåntrattar på detta forum kunde låta bli att komentera trådar som denna som dom så gärna vill benämna som sk MOPPEFUCKON trådar så skulle trådarna i sig försvinna fortare samt att dom skulle förekomma i allt mindre mängd då ingen till slut visade intresse för dem...

Patrik,
SWT Racing...

Men du tjänar ditt leverbröd på dessa sk MOPPEFUCKON och varför visar du ditt intresse :rolleyes:

GixxerJensa skrev:
Klart att det går att köra från en mc snut. "Ingenting är omöjligt!" som gunde brukade säga. Håll stumt bara släpp aldrig gasen..

har du gjort det?

man brukar bara se blåa lampor blinka till sen vet jag inte om de försöker eller ger upp.. men det var bara bilpoliser som stog på nån sidoväg. har jag hört :hihi

Tänk på att det är mycket lättare att jaga än att bli jagad..... man hänger på en modern supersporthoj förvånansvärt lätt med en betydligt långsammare hoj, med undantag när det är fritt skottfält rakt fram.
Och förr eller senare måste ju den man jagar bromsa och då är man ifatt :rolleyes:

No1 skrev:
Jag tjänar pengar på alla personer oavsett ålder, kön och hudfärg och lägger ingen rubrik på dem som fåntrattar likt dig själv gör då vi har kunder i från ALLA samhälls klasser och åldrar...

Kan bara inte förstå varför personer likt dig själv sätter sig så mycket högre upp än en person som råkar gilla GR filmer eller liknande och därför känner sig berättigade att klanka ned och håna dem!!??

Näe, kryp in i en garderob till den dagen då du kan respektera andra för vad dom är varför du själv då kommer att bemötas med respekt- fram tills dess kommer du och dom andra som kallar folk för moppefuckon mm endast att uppfattas som dom största av dem alla...

Patrik,
SWT Racing...
Du framstår som en person med dubbelmoral i flera bemärkelser.
Jag värnar om personer oavsett vem eller vad dom står för vilket du inte gjorde i ditt inlägg.
För mig finns det inga dumma frågor bara dumma svar och ditt fall tyckte jag var tydligt.

Att du sen dömer andra som du gör visat väl tydligt på din syn på andra människor , vill du va en mytoman som skapar skrönor ur ingenting OK för mig men kasta inte sten i glashus.

Hultan skrev:
Intelligent inlägg :tummenupp

Popcorninlägg fördummar nästan postaren mer själv än själva inlägget dom syftar på...

ok.. trodde :corn betydde typ: intressant tråd/ vill också veta!

men jag hade tydligen fel =/

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...