Hur snabb Mito utan blindtarm

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Känns lite taskigt att jag blir tvungen att starta ny tråd bara för att fråga om någon av er vet hur mycket snabbare Miton blir om man monterar bort blindtarmen precis vid motorns mynning (läs: skaffar effektpipa)

Förgasaren och luftfillter och allt liknande behåller jag på i stryt skick, bara pipan.

Är det värt det?

Som lite plåster på såren för er som nu tvingas läsa denna treat så postar jag en bild på en Benelli.

öhhh, ganska dumt att köpa ett effektsys. som arbetar bäst mellan 10-13t rpm, när du har förgasar och luftburk strypningar kvar.....varför låter jag dig tänka på lite

Hammet skrev:
öhhh, ganska dumt att köpa ett effektsys. som arbetar bäst mellan 10-13t rpm, när du har förgasar och luftburk strypningar kvar.....varför låter jag dig tänka på lite

Håller med, dessutom kostar ju pipan så jevla mycket. D blir dyra hästar :fakta

Hammet skrev:

Hmmm......nä, kommer inte på nåt :o

Mikael Cagiva skrev:
Bara en fråga; var får man nåt sådant ifrån!?
Vet ju inte om det finns till nya Miton men jag har sett en -95:a med seatpipe. Ska fundera på vart det kan ha varit som jag såg den...

hojen kommer få ruggit snål blandning om du kör med strypning i förgasarn med effektpipa =stor risk att din 60000Kr maskin skär ihop och lämnar ett stort hål i plånboken :fakta

Hammet skrev:
hojen kommer få ruggit snål blandning om du kör med strypning i förgasarn med effektpipa =stor risk att din 60000Kr maskin skär ihop och lämnar ett stort hål i plånboken :fakta

Tack för din varning, klart, det är ju samma princip om du bara sätter en bricka för blindtarmen..

Tack, tack Hammet

Stort tack Hammet! Ditt rådiga ingripande har kanske sparat mig ett motorhaveri.
Kollade upp lite om det du sade och det stämmer, Mitos har skurit "mystiskt" p.g.a. strypt förgasare och pipa tillsammans.

Större munstycken kan ju lösa det hela!!
så gjorde jag då på min moppe...strypt förgasare +större rör ut ,men med större munstycken..har gått fint flera hundra mil.. :squid

#2 skrev:
Större munstycken kan ju lösa det hela!!
så gjorde jag då på min moppe...strypt förgasare +större rör ut ,men med större munstycken..har gått fint flera hundra mil.. :squid

Jau, kostar ju ändå "bara" ca 1000 kr hela ostrypningssatsen...

BaGeL skrev:
Mikael Cagiva jag tyckte du sa förut att du skulle köra strypt.
Har du ändrat dig?

Jau, svårt att inte ryckas med när man vistas här när det mesta av snacket gäller "snabbare/starkare"

Men än så länge är ju Miton strypt, frågan är ju hur länge kanske inte ens orkar eller bryr mig i att köpa någon större förgasare, luftfilter och ta bort blindtarmen :rolleyes:

Mikael Cagiva skrev:
Jau, svårt att inte ryckas med när man vistas här när det mesta av snacket gäller "snabbare/starkare"

Men än så länge är ju Miton strypt, frågan är ju hur länge kanske inte ens orkar eller bryr mig i att köpa någon större förgasare, luftfilter och ta bort blindtarmen :rolleyes:

ostryp för fan :fatta!

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back