Hur snabb är posten?

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Hej pojkar o flickor!
Jag o en polare har tänkt åka upp till sthlm o kolla in the white stripes, men det är ett litet problem.
Biljetterna är slut så vi får köpa svart istället. Desvärre är det ont om biljetter till salu i gbg-området så min fråga är:

Om vi köper biljetterna av nån i t.ex. skåne som lägger dem på brevlådan på tisdag, hinner de då komma fram med snigelposten till oss tills på torsdag? (27/10)
Blir ju ett jävla anticlimax om man står där på torsdag morgon o måste hoppa på tåget utan biljetter. :rolleyes:

Eller är det helt enkelt bäst/säkrast att köpa biljetterna på plats utanför globen istället? :va Föresten, ska nån från SH på konserten? Kommer ju bli grymmt! :yoparty :)

Det som postas före lådans tömming kommer normalt sett fram dagen därpå, vet ej vilka avstånd det gäller men inom 40 mils radie funkar det garanterat. Går säkert att hitta exakt info på postens hemsida.

Brev som skickas är framme nästa dag. Förutsatt att folk som postar håller sig rätt tidsmässigt.

95%-97% är framme dagen efter lådan blivit tömd.

40 mils omkrets har inte direkt med saken att göra, ska man göra en kvalificerad gissning på oddsen bör man veta i vilket upptagningsområde man postar brevet och i vilken postort adressaten bor. Stockholm-Kungälv är absolut ingen sträcka som brukar ha problem så det bör gå bra.

/Postisen

Brev som skickas med ett sådant värdefullt innehåll skulle jag skicka som rekomenderat iaf...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT