Hur slanga original DaytonaT595 på 2:an?

DOCen

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2008
Hoj
Daytona T595 stunt
Hur får man upp en Daytona på 2:an egentligen?
Det verkar nästan omöjligt.
Har provat olika hastigheter samt ryckt och slitit samtidigt som jag kopplar upp på varvstopp och sen släpper och då lättar den kanske 30 centimeter.

Vilken hastighet ska man ligga i?

Det är ju så tråkigt att behöva gå via ettan.

Tacksam för svar:) /Andreas

Du ska nog inte koppla upp den på varvstoppet :D . Prova att koppla upp den där motorn börjar dra som mest. T.ex vid 7-8000 varv eller vad det kan va.. Då ska du se att det går lättare.

alternativt ligg i tvåan kring 70-80 dra till på gasen sen slå av o tryckner styret.. sen drar du igen på gasen o rycker i styet... juh hårdare du rycker desto snabbare går den upp på bakhjulet... det kräver lite timing men efter lite övning sitter det.. :tummenupp

Vette fan om det funkar på den hojen. En uppgradering till en 675 kan vara på sin plats, den har ju koppling mig veterligen :tummenupp

Du ska nog inte koppla upp den på varvstoppet :D . Prova att koppla upp den där motorn börjar dra som mest. T.ex vid 7-8000 varv eller vad det kan va.. Då ska du se att det går lättare.

Hehe. Alltså jag menar ju inte att jag drar den till varvstopp och sen kopplar utan jag drar den kanske till, som du säger, 7000 varv och sen kopplar jag och då åker vartalet upp till varvstopp 10800 rpm.

Jag har ändå inte lyckats...

alternativt ligg i tvåan kring 70-80 dra till på gasen sen slå av o tryckner styret.. sen drar du igen på gasen o rycker i styet... juh hårdare du rycker desto snabbare går den upp på bakhjulet... det kräver lite timing men efter lite övning sitter det.. :tummenupp

Ok det ska jag prova:tummenupp

Är det inte dom motorerna som är känsliga för ras vid slangning?

Hoppas inte det...

Har då kört bakhjul i en vecka nu iaf:) Lite extra olja bara.

Får väl se om det blir ras efter den här dagen, ska iväg till en flygraka nu.

/Andreas

Last edited:
Jag slangade med en GSF500 det va inte lätt att få upp den på 2an kan jag säga...
Men om
man höll in kopplingen aningen längre än att man bara "duttar" till den lite så gick de lite lättare att få upp den...
Men ska man vara tvungen att göra så för att köra bakhjul så borde man kanske fundera på att skaffa nån vassare och busigare maskin..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti