Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:2281239Efter tredje stöldangreppet på min gamla harv rök slutligen burken av märket Yoshimura. Förra gången måste tjuvarna ha blivit avbrutna på något sätt, gissningsvis ett par sekunder innan lyckad stöld, för då hängde dämparen kvar löst på sniskan. Hur som helst, i dagarna kommer jag få ut ett nytt system på försäkringen, med ett lika lättstulet slip-on. Jag hörde med verkstan om de inte kunde fästa den med en svetsloppa eller liknande för att försvåra stöld, men det gick tydligtvis inte att jobba med titan på det sättet.
Hur gör ni för att undgå stöld av ljuddämparen? Finns det färdiga låsanordningar eller liknande?
mb skrev:2281352Vem i Umeå kan tänkas kunna svetsa?
lahi skrev:2282137Så här?![]()
Nä, jag har den som ren gathoj!Hardrock Ragge skrev:2358712OT:
Har du den hojen endast som banhoj? Vad säger SBP om dämpningen med ett rör direkt från turbon annars?
Jag kan tänka mig att det är duuuuuuuuuuktigt skönt ljud på den! Ljudfil?![]()
lahi skrev:2358753Nä, jag har den som ren gathoj!Jag kör aldrig på bana. Vad SBP säger om mitt fina rör vet jag inte, jag brukar byta till ett klent 2"-rör med en Yoshimura slipon längs bak till besiktningen. Det är förresten dags nästa vecka... Då låter den mest som en fisande symaskin.
Haha ja jävlar, jag komma komma upp o montera det nya sliponet med min biltema-hyls-sats. Det brukar ta mig minst 1 timme att få bort rundade skruvar så det borde skrämma bort även den värsta tjyven.Mr Helmut skrev:2282059Ta en borr och paja skallen på skruvarna(insex) till dämparen så dom inte kan skruva loss den (och inte du heller)
HahaHanneZ skrev:2358899Haha ja jävlar, jag komma komma upp o montera det nya sliponet med min biltema-hyls-sats. Det brukar ta mig minst 1 timme att få bort rundade skruvar så det borde skrämma bort även den värsta tjyven.
Jajjemän, den är reggad med turbo! Det står "motor med turbo" i mina papperHardrock Ragge skrev:2358881Skööööööööööönt!banana
Är den inreggad med stressfläkt o allt? Försäkring?
mb skrev:2281239Efter tredje stöldangreppet på min gamla harv rök slutligen burken av märket Yoshimura. Förra gången måste tjuvarna ha blivit avbrutna på något sätt, gissningsvis ett par sekunder innan lyckad stöld, för då hängde dämparen kvar löst på sniskan. Hur som helst, i dagarna kommer jag få ut ett nytt system på försäkringen, med ett lika lättstulet slip-on. Jag hörde med verkstan om de inte kunde fästa den med en svetsloppa eller liknande för att försvåra stöld, men det gick tydligtvis inte att jobba med titan på det sättet.
Hur gör ni för att undgå stöld av ljuddämparen? Finns det färdiga låsanordningar eller liknande?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |