Hur skydda sig mot scooteråkare?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Står varje vardag på MC-parkering i Stockholm..

Skador hittills iår:
Spräckt backspegel.
Två repor på tanken.
Skrapad sadel.
Repa kåpa bak.
Repa avgas.

Samt det ständiga irritationsmomentet att backspeglarna var och varannan dag är invikta eller i skumma vinklar som dessutom resulterat i att speglarna nu är slappa och fladdriga, inte byggda för att vikas i tid och otid... :mad:

Är fullt övertygad om att det är dessa avskum till scooter/moppeåkare, händer gång efter annan att ett litet svin har klämt in sig så tight att man inte får upp stödet. Dessa hjärndöda individer som vinglar runt i trafiken har noll koll på fysikens lagar.

Testat kapell men det inbjuder snarare till att knuffa och buffa ännu värre (dessutom poppis att sno), noga med korrekt avstånd till dom runt om när jag parkerar, inte för långt eller kort, finns det inte plats ställer jag mig någon annanstans.
Ska skaffa mig ett ABUS detecto men frågan är om det är känsligt nog eller mupparna får panik och gör ännu värre skada när det börjar tjuta.

...Smått uppgiven...

Sätt en Pride-dekal synligt så ser de att det är en själsfrände :D

Lyft upp moppen på trottoaren och kedja fast den i en lyktstople? :D Till slut borde de ju få slut på mopeder? Om du har tid kan du ju alltid köpa lite fika för att sitta vid hojen och vänta på en såndär marodör och prata lite med dem. Generellt sett så blir det antagligen sådär bara för att de är fullkomligt självupptagna, och *deras* fordon kan gärna bli hur repigt som helst. Pratar man lite vett med dem har de en chans att inse att det finns andra i världen och att det är bra om de faktiskt inte repar hojar.
Annars är det bara att sätta truppminor... förlåt, lätta fordonsminor, runt hojen. ;)

Scootrar är lätta att lyfta, de gånger jag parkerat i stan och ett skoteräckel ställt sig för nära har jag helt sonika lyft bort åbäket och ställt skiten någon annan vart. Men ett redigt kedjelås och sedan ett visitkkort i scooterfan kanske är ett bra sätt att få kontakt med idioten och se till att det inte händer igen?

Klart man lyfter bort dom och har vid två tillfällen ringt upp ägarna (undanvikta backspeglar samt dikt an på höger sida).
I båda fallen var det tjejer av någon anledning.. :huvet

99% av alla scootrar är rena transportfordon som ägs av människor som är totalt främmande för allt vad motorhobby heter. Deras eget fordon ser ofta ut som kriget och de har absolut ingen förståelse för att andra har motorfordon som hobby eller att andra vill ha sitt fordon i ett bra skick.

Det är precis lika illa om du försöker parkera din entusiastbil på stormarknadens parkering. Du får garanterat en frånskild småbarnsmamma i en sunkig Mazda 626 bredvid dig. Varav minst en äckeltott smäller upp dörren i sidan på din entusiastbil...

Om inte Pride-dekalen fungerar kan du ju alltid testa en "support 81" dekal...

Därför jag parkerar min Skyline på tvären över tre rutor och så långt bort som möjligt.

sl.jpg

eller skaffa scooter :hihi

scootrarna blir du knappast av med, synd att det inte är förbjudet för dem att parka på mc-plats så man kunde ringt o tjallat för europark eller dylikt helvetesbolag...

Jobbigt när en scooter-åkare parkerar under dig :D
Bara att sänka hojen. Det blir mina hjul mot plastkarossen på hens pulka. Kan inte vara värre än att köra över ett fartgupp att rulla iväg sedan.

Därför jag parkerar min Skyline på tvären över tre rutor och så långt bort som möjligt.

Funkar säkert i lilla mysiga Uddevalla, här i Malmö bllir din bil nycklad garanterat om du gör så. Jag kör familjeparkering, dom rutorna är lika breda som handikapp och i princip omöjliga att dörra på.

Till TS, varför klämmer du inte in hojen på en liiiiiten bilplats istället? Själv skyr jag MC-P som pesten.... Finns alltid plats för en knarr ju.

Funkar säkert i lilla mysiga Uddevalla, här i Malmö bllir din bil nycklad garanterat om du gör så. Jag kör familjeparkering, dom rutorna är lika breda som handikapp och i princip omöjliga att dörra på.

Till TS, varför klämmer du inte in hojen på en liiiiiten bilplats istället? Själv skyr jag MC-P som pesten.... Finns alltid plats för en knarr ju.

Hade aldrig ens parkerat den i Malmö.
Som vardagsbil har jag en jättesliten bucklig Micra som ingen vågar dörra eftersom att de fattar att jag inte bryr mig ett skvatt men självklart dörrar tillbaka ett par gånger då det inte gör något :crash

Hade aldrig ens parkerat den i Malmö.
Som vardagsbil har jag en jättesliten bucklig Micra som ingen vågar dörra eftersom att de fattar att jag inte bryr mig ett skvatt men självklart dörrar tillbaka ett par gånger då det inte gör något :crash

I needs to gets me one of those, yes yes.
Jävla kärring i garaget som slagit upp sin dörr på min bil flera gånger men tvärnekar, bra sugen på att göra samma sak mot henne.

Ta 2 semesterdagar, parkera hojen på rutan, göra som "Scooter gay-lordarna" köp en Ta-med-kaffe (väldigt viktigt) sätt dig 20 meter bort och vänta. När du inte roar dig med att dumförklara de som parkerar "på" din hoj kan du titta på cheyyer, har du tur är det en snygg chey som parkerar nära dig:
quagmire_205627550.gif

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...